کد خبر 592244
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۸

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: از ولادت 900 کودک معلول از نیمه دوم سال 93 تا پایان سال 94 با حکم قضایی جلوگیری شد.

به گزارش مشرق، انوشیروان محسنی بندپی با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی کشور یک میلیون و 200 هزار نفر معلول تحت پوشش دارد، اظهارداشت: برای پیشگیری از معلولیت برنامه‌های ویژه‌ای داریم.
 
وی گفت: در اواسط سال‌های 93 تا 94 از ولادت 900 کودک معلول جلوگیری کردیم و حاملگی که منجر به تولد کودک معلول می‌شد را با حکم دستگاه قضایی سقط کردیم.
 
رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: در برنامه ششم نیز آزمایش ژنتیک قبل از ازدواج اجبار شده است و خانواده‌هایی که یک کودک معلول دارند برای ولادت کودک دوم باید آزمایش ژنتیک بدهند و اگر خانواده‌هایی توان پرداخت هزینه‌های آن را نداشته باشند، سازمان بهزیستی این هزینه‌ها را تقبل می‌کند.
 
بندپی گفت: برای ازدواج‌های فامیلی نیز آزمایش ژنتیک قبل از ازدواج باید انجام شود.
 
رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: غربالگری شنوایی‌سنجی بیش از 90 درصد کودکان و تنبلی چشم نیز حدود 80 درصد کودکان انجام داده‌اند.
 
وی درباره شهر دسترس پذیر برای معلولان نیز اظهارداشت: استانداری‌های هر استان موظف به ایجاد دسترسی‌های لازم برای معلولین در سطح شهرها هستند.
 
بندپی افزود: اگر معلول تصور کند که هنگامی که به یک محیطی ورود پیدا می‌کند دسترسی‌های لازم برای او نیز ایجاد شده است، خیلی از مشکلات افسردگی و روحی برای این معلولان ایجاد نمی‌شود.
 
وی با تاکید بر اینکه ایجاد شهرهای دسترس پذیر برای معلولان جزء استراتژی‌های سازمان بهزیستی است، گفت: دستگاه‌های قوی و ضعیف را در این حوزه معرفی می‌کنیم.
 
بندپی بیان داشت: براساس بند اول قانون جامع حمایت از حقوق معلولان که در سال 83 به تصویب رسیده و همینطور تأکید دولت به این موضوع باید شرایط تردد راحت‌تر معلولان در شهرها ایجاد شود.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس