کد خبر 592078
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۰

مسئول امور ایزدی ها در اقلیم کردستان عراق روز یکشنبه اعلام کرد که نیروهای عراقی 354 زن ایزدی را از اسارت گروه تروریستی – تکفیری داعش در شهر فلوجه آزاد کردند.

 به گزارش مشرق، به نوشته شبکه خبری روسیا الیوم، 'هادی دوبانی' مدیر امور ایزدی ها در شهر دهوک گزارش داد که نیروهای عراقی شرکت کننده در عملیات آزادسازی فلوجه 354 زن ایزدی را که گروه تروریستی داعش آنها را در سال 2014 پس از اشغال منطقه 'سنجار' ربوده بود، از اسارت آزاد کردند.

وی افزود: در تلاش هستیم که اقدامات لازم برای بازگشت آنها به اقلیم کردستان عراق صورت گیرید.

دوبانی گفت: این زنان هم اکنون تحت حمایت نیروهای عراقی در منطقه 'عامریه' شهر فلوجه به سر می برند.

وی همچنین اعلام کرد که گروه تروریستی – تکفیری داعش بیش از پنج هزار کودک و زن ایزدی را پس از اشغال سنجار ربوده و صدها مرد ایزدی را کشته است.

یک کارگروه سازمان ملل متحد پیشتر تایید کرد که گروه تروریستی داعش در مورد جمعیت ایزدی های عراق و سوریه مرتکب نسل کشی و دیگر جنایات جنگی شده است.

داعش در اوت 2014 به جامعه ایزدی ها در شمال غربی عراق حمله کرد و بسیاری از آنان را به سوریه برد. پیشتر، گزارش های فراوانی از تجاوز و بردگی زنان ایزدی برای نیروهای داعش منتشر شده بود.

گزارشِ امروزِ کارگروه سازمان ملل نشان می دهد که هنوز سه هزار و 200 زن و کودک ایزدی در اسارت داعشیان هستند.

در این گزارش 41 صفحه ای به بازارهای برده داری داعش اشاره و یادآور شده است که زنان و دختران ایزدی در این بازارها فقط به ستیزه جویان داعش فروخته می شوند.

این گزارش همچنین به تاسیس بازار برده داری آنلاین در یک سال اخیر و مزایده زنان و دختران ایزدی در این تارنماها اشاره می کند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
    0 1
    شکر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس