کد خبر 591729
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۵

اهالی جزیره اوکیناوا در ژاپن، امروز بزرگترین تظاهرات دو دهه اخیر علیه حضور نظامیان آمریکایی در کشورشان را برگزار کردند.

به گزارش مشرق، امروز (یکشنبه) ده‌ها هزار نفر از اهالی جزیره اوکیناوا در ژاپن، طی بزرگترین تظاهرات دو دهه اخیر علیه پایگاه‌های نظامی ایالات متحده در این کشور، محاکمه سرباز آمریکایی که به یک دختر بیست ساله ژاپنی تجاوز کرده و سپس او را به قتل رسانده، را خواستار شدند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» سازمان دهندگان این تظاهرات می‌گویند حدود 65 هزار نفر در این اعتراض همگانی در پارک مرکزی «ناها» شرکت کردند.

«تاکشی اوناگا» فرماندار جزیره اوکیناوا طی سخنرانی در این تظاهرات اعلام کرد برای انتقال پایگاه تفنگداران آمریکایی از اوکیناوا مبارزه خواهد کرد.

فرمانده پایگاه آمریکا در اوکیناوا نیز تصریح کرد که واشنگتن قادر خواهد بود تا 40 کیلومتر مربع از جنگل‌های این منطقه را تا اوایل سال آینده برگرداند که بزرگترین بازپس دادن زمین‌های اشغال شده توسط آمریکا از سال 1972 است.

در پی این حادثه، دولت ژاپن از باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا درخواست خواهد کرد، قوانین سختگیرانه‌ای در پایگاه‌های نظامی خود در ژاپن اتخاذ کند.

همچنین با شدت گرفتن احساسات ضد آمریکایی، دولت محلی اوکیناوا درخواست کرد آمریکا حضور نظامی خود را در جزیره اوکیناوا کمرنگ کند.

نظامیان آمریکایی از زمان جنگ جهانی تا کنون در ژاپن مستقر شده‌اند و هر از چندگاهی به جرایم وحشتناکی دست می‌زنند که در نتیجه آن مردم ژاپن همواره خواستار خروج آنان از کشورشان هستند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس