کد خبر 591492
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۶

بنا بر ارزیابی مقام‌های امنیتی آلمان، گروه داعش توانایی حملات سایبری پیچیده را ندارد. اشپیگل مطابق اطلاعاتی که به دست آورده می‌گوید، ممکن است پشت این حملات روسیه قرار داشته باشد.

 به گزارش مشرق، هفته‌نامه اشپیگل آلمان می‌گوید، احتمال می‌رود آن چه که "خلافت سایبری" داعش نامیده می‌شود ابداع روس‌ها باشد.

بنا بر اطلاعات دریافتی اشپیگل، مقام‌های امنیتی آلمان این گروه سوری‌ـ‌عراقی در حال حاضر توانمندی آن را ندارد که جاسوسی‌ها و حملات اخلال‌گرانه پیچیده‌ای را در اینترنت انجام دهد.

بنا بر گزارش اشپیگل، شواهد موجود حاکی از آن است که حملاتی که به "خلافت سایبری" نسبت داده می‌شود تحت پرچمی نادرست صورت می‌‌گیرد، در حالیکه در حقیقت کرملین انجام‌دهنده آن است.

تردیدها زمانی آغاز شد که در آوریل ۲۰۱۵ به‌ظاهر کارشناسان کامپیوتری داعش برای ساعت‌ها شبکه تلویزیونی "تی‌‌وی۵ موند" فرانسه را از کار انداختند و در طول این مدت ‌پیام‌های تهدیدآمیزی را علیه فرانسوی‌ها پخش کردند.

اشپیگل می‌گوید، حملات دیگری، از جمله حمله "خلافت سایبری" به ستاد فرماندهی مرکزی نیروهای آمریکایی در اوایل سال ۲۰۱۵ و حمله سایبری احتمالی جهادگرایان به وزارت خارجه آمریکا و علیه مقام‌های عربستان سعودی در بهار سال ۲۰۱۶ هم در حقیقت به دستور روسیه انجام شده است.

مقام‌های امنیتی آلمان برآورد می‌کنند که در سه سرویس مخفی روسی FSB، GRU و SWR در حال حاضر بیش از ۴ هزار مأمور سایبری فعالیت می‌کنند. این تعداد با یک ارتش سایبری بزرگ نظیر آن چه که آمریکا در اختیار دارد، برابری می‌کند.

آمریکا اعلام کرده که پرسنل خود را برای "مأموریت سایبری" تا سال ۲۰۱۸ به بیش از ۶ هزار کارشناس ارتقا خواهد داد.

چند روز پیش مهاجمان ناشناس سایبری به شبکه کامپیوتری حزب دمکرات آمریکا نفوذ کرده و در آن جا ظاهرا اطلاعات جامعی در مورد دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری‌خواه برای انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا را به سرقت برده‌اند.

روزنامه واشنگتن پست نیز معتقد است، این حملات باید از سوی دو گروه سایبری دولتی روسیه صورت گرفته باشد.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس