کد خبر 591480
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۳

وزیر دفاع سابق آمریکا از تصمیم دولت این کشور برای حمله نکردن مستقیم به سوریه انتقاد کرد.

 به گزارش مشرق، چاک هیگل در گفتگو با شبکه تلویزیونی بی‌بی سی درباره دوره دوساله ریاست خود بر وزارت دفاع آمریکا و استعفا از این سمت و نیز ممانعت دولت باراک اوباما با برنامه‌های وزارت دفاع برای مداخله نظامی در سوریه، با مطرح کردن ادعاهای بی‌اساس درباره دولت دمشق، گفت: دولت نه تنها برنامه ما را وتو کرد بلکه شخص رئیس جمهور پذیرفته بود که به پیش برود و در صورتی که بشار اسد از تسلیحات شیمیایی استفاده کند، اقداماتی در سوریه خواهد کرد و به تعهدات خود عمل خواهد کرد. سازمان ملل به روشنی پی برد که او (بشار اسد) از تسلیحات شیمیایی استفاده کرده بود یعنی بیش از یکبار استفاده کرده بود و هیچ تردیدی در این باره وجود نداشت، فکر می‌کنم اینکه دولت به تعهد خود عمل نکرد، تصمیمی نادرست بود.»

چاک هیگل افزود: به نظر من این کار به اعتبار رئیس جمهور قطعا در خاورمیانه لطمه وارد خواهد کرد. وقتی که رئیس جمهور آمریکا حرفی می‌زند مردم در دنیا به آن حرف گوش می‌کنند. نه تنها همپیمانان ما به حرف‌های او گوش می‌کنند، بلکه دشمنان ما هم گوش می‌کنند.

چاک هیگل افزود: به نظر من اعاده اعتبار و اعتماد، کار دشواری است. سران خاورمیانه به حرف‌های رئیس جمهور اعتماد داشتند و فکر می‌کردند که رئیس جمهور در قبال بکارگرفته شدن تسلیحات شیمیایی (در سوریه) کاری خواهد کرد.

مجری گفت: اگر شما مداخله می‌کردید اکنون در سوریه اوضاع چگونه بود؟

وزیر دفاع سابق آمریکا در پاسخ گفت: ما عملا در سوریه هستیم. نیروهای ویژه ما در سوریه مشغول عملیات هستند. ما تقریبا دو سال است که به همراه همپیمانان خود از حملات هوایی استفاده می‌کنیم، پس ما به وضوح در سوریه هستیم، اما پرسش شما این بود که اگر ما تصمیم دیگری می‌گرفتیم آیا روسیه مداخله نظامی می‌کرد؟ من پاسخ این پرسش را نمی‌دانم. تاریخ باید به این پرسش پاسخ بدهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس