در پی انتشار اخباری مبنی بر توافق ایران با بوئینگ برای خرید ۱۰۰ هواپیما ۲ عضو سرشناس مجلس نمایندگان آمریکا با ارسال نامه ای برای مدیر این شرکت مدعی شدند نگرانند که برنامه های شرکت بوئینگ برای فروش هواپیما به ایران امنیت ملی آمریکا را تهدید کند.

نامه نمایندگان کنگره آمریکا به شرکت بوئینگ درخصوص فروش هواپیما به ایرانبه گزارش مشرق، 2 عضو سرشناس مجلس نمایندگان آمریکا روز جمعه گفتند، نگرانند که برنامه های شرکت بوئینگ برای فروش هواپیما به ایران امنیت ملی آمریکا را تهدید کند و از اینرو از این شرکت درخواست دریافت اطلاعات بیشتری کرده اند.

جب هنسارلینگ و پیتر روسکام، دو تن از اعضای مجلس نمایندگان در نامه ای به بوئینگ نوشتند: «شرکت های آمریکایی نباید در مسلح ساختن حکومت ایران مشارکت کنند.»

ایران روز سه شنبه اعلام کرد که به توافقی با شرکت بوئینگ برای خرید چندین فروند هواپیمای مسافربری دست یافته و بدین ترتیب آسمان این کشور برای اولین بار پس از چند دهه به روی هواپیماهای جدید آمریکایی باز شده است.

بوئینگ دستیابی به توافق فروش هواپیما با ایران را تایید نکرده است.

این شرکت روز سه شنبه در پاسخ به سوال منابع غربی و خاورمیانه ای از ارائه جزئیات بیشتر خودداری کرد و گفت، ایران قبلا به تفاهمی با این شرکت برای خرید بیش از 100 هواپیمای مسافربری دست یافته بود.

توافق هسته ای که توسط دولت دموکرات باراک اوباما با ایران به دست آمده، با مخالفت بسیاری از اعضای جمهوری خواه کنگره آمریکا مواجه شده است. برخی از آنها به محض انتشار گزارش هایی درباره توافق ایران و بوئینگ اقدام به سوال از این شرکت کرده اند.

این 2 عضو مجلس نمایندگان آمریکا در نامه خود به دنیس مویلنبورگ، مدیر اجرایی بوئینگ خواستار «ابهام زدایی» درباره وضعیت فعلی مذاکرات با ایران شده اند.

سوال آنها شامل این مسئله است که آیا بوئینگ می تواند تضمین دهد که دولت ایران نخواهد توانست هواپیماهای مسافربری این شرکت را به هواپیماهای باری تبدیل کند و یا اینکه آیا اگر ایران توافق هسته ای را نقض کند، بوئینگ اقدام به بازپس گیری هواپیماهای فروخته شده خواهد کرد.

هنسارلینگ ریاست کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان و روسکام ریاست زیرکمیته نظارتی کمیته راه ها و وسائل نقلیه را بر عهده دارند.


منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۹
    0 0
    سال 96 رییس جمهمور بشم برجامو آتیش میزنم کیا به من رای میدن؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس