در ليست يكي از دو تيم ایرلند و بلژیک بازيكني حضور دارد كه 18 سال و 7 ماه و يك هفته قبل 90 دقيقه آخرين ديدار دو تيم را تجربه كرده است.

شي ‌گيون به دنبال انتقامویژه‌نامه یورو 2016 مشرق - نبرد امروز بلژيك و ايرلند در گروه E وقتي جذاب‌تر دنبال مي‌شود که بدانیم دو تیم آخرین بار 18 سال و 7 ماه قبل با یکدیگر روبرو شده اند.

نكته قابل توجه اينكه امروز در ليست يكي از اين دو تيم بازيكني حضور دارد كه 18 سال و 7 ماه و يك هفته قبل 90 دقيقه آخرين ديدار دو تيم را تجربه كرده است.

اگر شي ‌گيون به ميدان بيايد
شي ‌گيون گلر 40 ساله ايرلند جنوبي بازيكني است كه نزديك به دو دهه قبل 90دقيقه در تركيب اصلي تيمش قرار گرفت تا برابر بلژيك به ميدان بيايد.

البته سه‌شنبه 20 آبان ماه سال 1376 گيون در دقايق 25 و 68 ديدار دو تيم مغلوب ضربات لوييس اوليويرا و لوك نيليس شد تا ايرلندي‌ها كه با راي هوگتون (58) به يك گل رسيده بودند، بازنده ديدار باشند. ديداري كه در چارچوب رقابت‌هاي انتخابي جام‌جهاني 1998 برگزار مي‌شد.

به هر تقدير، گيون امشب شايد برخلاف ديدار نخست تيمش از روي نيمكت بلند شود و برابر بلژيك به ميدان بيايد تا انتقام شكست حدود 19 سال قبل ايرلند را با هنرنمايي‌اش مستقيما بگيرد. گيون در فصل اخير ليگ برتر جزيره در 40 سالگي مرد شماره يك استوك‌سيتي بود تا آمادگي‌اش را به رخ بكشد.

بازي 8 گله 82 سال قبل
نكته جالب توجه دوم در مورد بازي امشب بلژيك و ايرلند، ديدار پرگلي است كه 82 سال قبل برگزار كردند. در واقع پرگل‌ترين بازي تاريخ اين دو تيم در رقابت‌هاي انتخابي جام‌جهاني 1934 ايتاليا برگزار شد.

 آنجا كه شنبه 5 اسفند ماه سال 1312 ديدار دو تيم با تساوي چهار بر چهار خاتمه پيدا كرد. آيا دوباره تاريخ تكرار خواهد شد؟

دو نفر خانه‌نشين يكي سرمربي تيم مالتي

شايد جالب باشد كه شرايط كنوني گلزنان آخرين بازي دو تيم هم در چند خطي به رشته تحرير درآيد. در حال حاضر راي هوگتون تنها گلزن ايرلند در ديدار رقابت‌هاي انتخابي جام‌جهاني 98 فرانسه 58 ساله است و فعاليت فوتبالي ندارد.

 اين شرايط را لوك نيليس مهاجم بلژيكي‌ها هم دارد. لوك كه در دهه 90 از مهاجمان سرشناس فوتبال اروپا بود، اين روزها در 49 سالگي فوتبال را از صفحه تلويزيون دنبال مي‌كند.

در اين ميان اولين گلزن بازي لوييس اوليويرا با 47 سال سن سرمربي تيم فلوريانا در ليگ برتر كشور مالت است!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس