کد خبر 590290
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۲

شکست داعش در حومه غربی الرقه طراحان جنگ علیه سوریه را در دوره لرزش پیش از سقوط قرار داده و ارتش سوریه با این پیروزی‌ها زمام امور را به دست گرفته است.

به گزارش مشرق، روزنامه «البناء» لبنان نوشت: برای همه کسانی که تحولات سوریه را پیگیری می‌کنند مشخص شده است نبردهایی که به‌تازگی در استان «الرقه» و به‌ویژه در منطقه «الطبقه» روی داد بخشی از هدف‌های راهبردی برای پایان دادن به درگیری نظامی و پاکسازی سوریه از لوث وجود تروریست‌ها است.

ارتش سوریه با این اقدام می‌خواهد مانع تحقق شرط‌ها و دیکته برخی از کشورهای منطقه شود، شرطهایی که تلاش می‌شود برای پیاده شدن طرح‌های رژیم صهیونیستی و آمریکا بر دولت سوریه تحمیل شود.

نمی‌توان این واقعیت را انکار کرد که استان الرقه با موقعیت استراتژیک آن در نقشه عملیات نظامی سوریه دارای اهمیت راهبردی است. این منطقه کلید ورود به مناطقی است که در طول جغرافیای سوریه گسترده شده‌اند. این منطقه نقطه ارتباط مناطق مرکزی، شرقی و شمالی سوریه است و با مناطق مرزی سوریه با عراق و ترکیه هم در ارتباط است. همچنین این شهر نقطه اتصال شهرهای دیرالزور و حلب است. این نشان دهنده اهمیت راهبردی استان الرقه در نقشه نبردهای آینده در شرق، شمال شرق و شمال سوریه است.

اکنون نمی‌توان انکار کرد که شکست گروه تروریستی داعش در پایگاه‌های خود در حومه الطبقه در آینده بار سنگینی برای تصمیم سازان جنگ علیه سوریه را به‌همراه خواهد داشت، از این رو ارتش سوریه با همه توان خود تلاش می‌کند در سراسر این منطقه جنگ را به‌سود خود به پایان رساند و ضربه کمرشکنی را به طرح جنگ علیه سوریه وارد کند.

ارتش سوریه خود را با شرایط نبرد الطبقه سازگار کرده و به طور عملی نقشه تازه‌ای را درباره ماهیت نبرد در سراسر مناطق غربی الرقه ترسیم می‌کند. اکنون فرماندهان و پیش‌قراولان ارتش در آستانه رسیدن به ژرفای راهبردی فرودگاه نظامی الطبقه مستقر هستند. این مسئله به‌تدریج شکست گسترده‌ای را برای عناصر مسلح گروه داعش به‌دنبال خواهد داشت. این شکست و فروپاشی ضربه کمرشکنی برای گروه تروریستی داعش و پشتیبانان آن است که پیش بینی می‌شود طی روزهای آینده پایگاه مهم خود را در حومه غربی الرقه از دست بدهند.

در این مرحله که ارتش سوریه در آستانه رسیدن به عمق راهبردی فرودگاه نظامی طبقه است و توانست راه‌های کمک رسانی به داعش را قطع کند و خسارت‌های بسیاری را بر گروه‌های تروریستی وارد کند می‌توان به‌طور واقعی و منطقی تحولات را تحلیل کرد.  عملیات پرشتاب، بی‌مانند و برق‌آسای ارتش سوریه مشت محکمی را به گروه داعش و جنگ سالاران ضدسوری وارد کرده است. در پایان باید گفت اکنون آشکار شده است که با شکست داعش در حومه غربی الرقه طراحان جنگ علیه سوریه در دوره لرزش پیش از سقوط قرار دارند.

شکست‌ گروه‌های تروریستی مسلح در سراسر سوریه در حال افزایش است. اکنون رهبری سوریه با خردمندی و مهارت بالا نبرد را مدیریت می‌کند و روزهای آینده آبستن حوادثی است و تغییرهای قابل ملاحظه و آشکاری در میدان‌های نبرد سوریه رخ خواهد داد. ارتش  سوریه زمام امور را به دست گرفته و از مرحله استقرار و برپایی خطوط دفاعی به مرحله حمله و بازپس‌گیری مناطق در بسیاری از مناطق سوریه منتقل شده است.


منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس