براساس نتایج نخستین نظرسنجی پایگاه Ipsos که پس از حملات مرگبار اورلاندو صورت گرفته است، اختلاف میان هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ در رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا کاهش یافته است.

 به گزارش مشرق، به نقل از خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا سیاست‌های دموکراتها را مقصر بدترین تیراندازی گسترده در تاریخ آمریکا دانست و مجددا بر تعهد خود برای ممنوعیت مهاجرت مسلمانان به این کشور تاکید کرد. این در حالی است که هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نسبت به اهریمن جلوه دادن آمریکایی‌های مسلمان هشدار داد.

این نظرسنجی که بین روزهای جمعه تا سه شنبه صورت گرفت، نشان می‌دهد که میزان حمایت از کلینتون 6 / 44 درصد و میزان حمایت از ترامپ 33 درصد است که ظرف پنج روز اختلاف میان آن‌ها از 13 درصد به 6 / 11 درصدکاهش یافته است.

تیراندازی در اورلاندو که در آن یک فرد مسلح جان 49 تن را در یک کلوب شبانه گرفته و 53 تن دیگر را زخمی کرد، ممکن است تاثیر طولانی بر انتخابات ریاست جمهوری داشته باشد و نگرانی‌ها نسبت به مهاجرت، خشونت‌های تسلیحاتی و تحمل‌های مذهبی را با یکدیگر تلفیق کند.

دونالد ترامپ از این تیراندازی مرگبار استفاده کرده و باراک اوباما، رئیس جمهوری دموکرات آمریکا را به ناکامی در رسیدگی به "تروریسم افراطی" متهم کرده و هشدار داد: سیاست‌های کلینتون در خصوص مهاجرت به مهاجمان بالقوه بیشتری اجازه ورود به این کشور را می‌دهد. در نتیجه بار دیگر بر تعهد خود نسبت به ممنوعیت مهاجرت مسلمانان به این کشور تاکید می‌کنم.

ترامپ افزود: مهاجرت از کشورهایی که سابقه تروریستی آن‌ها علیه آمریکا، اروپا و کشورهای متحد ثابت شده است را به حالت تعلیق در می‌آورم تا زمانی که کاملا متوجه شویم که چطور می‌توانیم به این تهدیدات پایان دهیم.

این درحالی است که کلینتون گفت: واکنش ترامپ به این حمله نگران کننده است. تعصب، پارانویا و جانبداری یک برنامه نیستند و از همه محافظت نخواهد کرد.

وی بار دیگر بر حمایتش از اقدام نظامی هماهنگ شده در عراق و سوریه تاکید کرد و خواستار کنترل جمعی بر فروش تسلیحاتی شد.

در همین حال میزان رای دهندگانی که به هیچ یک از این دو نامزد رای نخواهند داد طی هفته گذشته به سرعت افزایش یافته است. براساس نتایج این نظرسنجی 4 / 22 درصد از رای دهندگان احتمالی به هیچ یک از این دو نامزد رای نخواهند داد، این در حالی است که هفته گذشته این رقم برابر با 6 / 20 درصد بود.

این نظرسنجی آنلاین شامل 1063 رای دهنده احتمالی بود و درصد خطای آن 5 / 3 درصد برآورد شده است.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس