آنتونی گریزمان ستاره آتلتیکو مادرید در لالیگا و لیگ قهرمانان اروپا امشب تنها فرانسوی است که می تواند برای بار دوم به آلبانی گل بزند و به ژان پیر پاپن برسد.

 ویژه نامه یورو 2016 مشرق - روی کاغذ، فرانسه برنده دیدار ساعت 23:30 امشب برابر آلبانی در گروه A رقابت‌های یورو 2016 خواهد بود. میزبان مسابقات در تقابل اول خود، رومانی سرحال و آماده را 2 بر یک شکست داد تا در گام دوم میزبان آلبانی انتهای جدولی باشد.

با این حال در آخرین دیدار دو تیم، این آلبانی بود که موفق به شکست دادن فرانسه شد.  آیا با توجه به نتیجه دیدار یاد شده، امشب هواداران فرانسه نگران دیدار هفتم دو تیم را دنبال خواهند کرد؟

باسیله بولی اولی را زد، کاچه آخری را

پیش از این، فرانسه و آلبانی 6 مرتبه دیدار داشتند که حاصل آن، ثبت 4 پیروزی برای فرانسوی‌ها و یک برد برای آلبانی بوده است. اولین دیدار دو تیم، شنبه 26 آبان ماه سال 1369 برگزار شد.

 25 سال و 6 ماه و 29 روز قبل فرانسه با تک گل دقیقه 25 باسیله بولی سیه‌چهره و تنومند، موفق شد آلبانی را در مسابقات انتخابی یورو 92 سوئد، شکست دهد.

جالب اینکه در دیدار برگشت، ستاره‌های آن زمان فرانسه یعنی ژان پیر پاپن و فرانک سوزی هرکدام دو گل به حریف زدند تا با احتساب گل به خودی هیس، فرانسه 5 بر صفر آلبانی را درهم بکوید.

اولین و آخرین لبخند آلبانی

حریف امشب فرانسه برای اینکه رنگ پیروزی را در نبردهای مستقیم ببیند، تا شنبه 23 خرداد ماه سال 94 صبر کرد. در واقع بازی دوستانه دو تیم یک سال و دو روز قبل برگزار شد تا آلبانی با گل دقیقه 43 ارگیس کاچه فرانسه را شکست دهد.

در دیدار یاد شده، ارگیس 21 ساله روی یک ضربه ایستگاهی با ضربه‌ای غیرقابل مهار دروازه‌بان فرانسه، هوگر لوریس را مغلوب خود کند. (فیلم تک گل زیبای آلبانی به فرانسه را اینجا ببینید)

گریزمان تنها فرانسوی گلزن

اینکه آیا ارگیس کاچه، مدافع فصل اخیر پائوک یونان موفق می‌شود برای دومین بار به فرانسه گل بزند، یک نکته است و اینکه در جمع فرانسوی‌ها فقط یک نفر سابقه گلزنی برابر آلبانی را دارد، نکته‌ای دیگر.

در میان ملی‌پوشان فعلی فرانسه (بدون احتساب کریم بنزما که اخراج شده) فقط یک نفر سابقه گلزنی برابر آلبانی را دارد. این بازیکن کسی نیست جز آنتوان گریزمان.

مهاجم قدرتمند تیم‌های اتلتیکو مادرید و فرانسه در دیدار دوستانه سال 2014 تیم کشورش برابر آلبانی موفق شد به این حریف گل بزند تا امشب دنبال تکرار آن موفقیت باشد.

آنتوان جمعه 23 آبان ماه سال 93 توانست گل تساوی فرانسه را با ضربه دقیقه 73 خود وارد دروازه آلبانی کند. یک سال و 7 ماه و یک روز قبل تک گل آلبانی را مرگیم موراژ به ثمر رسانده بود. جالب اینکه پاس طلایی آن بازی را مدافع تیم‌ ملی فرانسه، کریستوف ژلته برای گریزمان ارسال کرده بود.

 کریستوف در بازی جام پانزدهم، 90 دقیقه تمام روی نیمکت ذخیره‌های تیمش برابر رومانی نشسته بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس