کد خبر 589450
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۴

پایگاه خبری الکترونیکی عاجل عربستان امروز (سه شنبه) در خبری نوشت: عربستان با خرید 10 میلیارد دلار سلاح، بزرگترین کشور خریدار تجهیزات نظامی در جهان است.

به گزارش مشرق، این پایگاه خبری به نقل از خبرگزاری بلومبرگ افزود: میزان خرید سلاح در جهان در سال 2015 میلادی با 10 درصد افزایش (6/6 میلیارد دلار) به بیش از 65 میلیارد دلار افزایش یافت.

شرکت«آی اچ اس» در گزارش سالانه خود نقل کرد که واردات سلاح از سوی عربستان در سال 2015 با 50 درصد افزایش نسبت به سال قبل به حدود 9.3 میلیارد دلار رسید که بر افزایش سطح فروش سلاح در بازار جهانی تاثیرگذار بود.

افزایش خرید سلاح از سوی عربستان در حالی صورت می گیرد که در پی عملیات نظامی در یمن به رهبری ریاض، برخی کشورهای عربی دیگر حاشیه خلیج فارس نیز خرید سلاح را افزایش داده اند.

براساس این خبر، کشورهای هند با 4.5 میلیارد دلار، استرالیا با 2.8 میلیارد دلار و مصر با 2.3 میلیارد دلار در رتبه های دوم تا چهارم خرید سلاح در جهان قرار دارند.

آمریکا و روسیه اولین و دومین کشور بزرگ فروشنده سلاح در جهان هستند.

در این گزارش، آمریکا همچنان به عنوان بزرگ ترین کشور صادر کننده سلاح ذکر شده است واین کشور سلاح هایی به ارزش 23 میلیارد دلار فروخته که 8 میلیارد و 800 میلیون دلار آن به کشورهای منطقه خاورمیانه فروخته شده است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس