مسئول بسیج دانشجویی پردیس علوم دانشگاه تهران با تأکید بر رکوردشکنی در پرده دری و دهن کجی به قوانین و هنجارهای شرعی، قانونی و اخلاقی توسط مسئولین دانشگاه تهران، گفت: اردوی مختلطی در سکوت حمایت‌آمیز مسئولان برگزار شد و دانشجویان دختر و پسر شب در خانه‌ای مسکونی مستقر شدند.

به گزارش مشرق، علی خلیلی مسئول بسیج دانشجویی پردیس علوم دانشگاه تهران گفت: روز سی و سی و یکم اردیبهشت سال جاری اردویی تحت عنوان اردوی علمی و به مسئولیت «آ» استاد گروه زیست شناسی پردیس علوم دانشگاه تهران برگزار شد که متاسفانه بکلی و از جهات گوناگون خارج از چارچوب‌های قانونی، شرعی و اخلاقی بود. انتقال مختلط و خارج از ضابطه دانشجویان و نیز رها کردن بدون برنامه آنان از جمله مواردی بود که به استناد اسناد برجای مانده از اردو، تخلف استاد مربوطه را به عنوان مسئول برگزاری اردو محرز می سازد.
 
وی افزود: تخلفات رخ داده به همین جا ختم نشده است؛ بطوری که بنا بر روایت دانشجویان حاضر در اردو، هنگام استراحت شبانه، استاد درس، در کمال تعجب، یک خانه مسکونی و یک مکان مسقف را برای اسکان مشترک دخترها و پسرها پیشنهاد می دهد که با اعتراض تعدادی از دانشجویان مواجه می شود که مکان مورد اشاره را ترک کرده و شب را در هوای آزاد سپری کردند. بر این اساس، پیشنهاد وقاحت آمیز استاد و این نحو برگزاری یک اردوی باصطلاح علمی را باید نوعی رکوردشکنی در پرده دری و دهن کجی به قوانین و هنجارهای شرعی، قانونی و اخلاقی توسط مسئولین و استاد برگزارکننده دانست.
 
خلیلی ادامه داد: نباید فراموش کرد که سال هاست شاهد هنجارشکنی هایی از این دست به اسم اردوی علمی هستیم که بعد از ایجاد خسارت معنوی به دانشجویان، هیچ کس عهده دار مسئولیت آن نیست. بطور مشخص درباره اردوی اخیر، علاوه بر استاد مربوطه، مدیران آموزشی گروه مربوطه و همچنین ریاست پردیس علوم دانشگاه تهران باید پاسخگو باشند که با چه ضابطه‌ای برای برگزاری اردویی با این وضع مجوز صادر کرده اند؟
 
وی خاطرنشان کرد: در پی این اتفاق ناگوار، بسیج دانشجویی پردیس علوم از استاد درس بخاطر بی مبالاتی در رعایت حقوق اخلاقی دانشجویان و نیز ریاست پردیس بخاطر سهل انگاری در صدور مجوز اردوهای مختلط و فسادزا به مراجع ذیصلاح طرح شکایت کرد و رونوشت آن را برای استحضار به چند نهاد مرتبط از جمله دفتر رهبر معظم انقلاب و نیز ریاست دانشگاه تهران تقدیم کرد؛ این در حالی بود که بسیج دانشجویی جهت حفظ آرامش روانی دانشگاهیان و مراعات روند مرسوم قانونی و حقوقی، از افشاء این شکایت خودداری کرد.
 
به گفته مسئول بسیج دانشجویی پردیس علوم دانشگاه تهران، به موازات شکایت بسیج دانشجویی، تعداد 82 نفر از دانشجویان پردیس علوم که از این تخلف آشکار و ول‌انگاری استاد درس مطلع شده بودند، با جمع آوری امضاهای خود به نشانه اعتراض، با شکایت بسیج دانشجویی همراهی کردند.
 
وی ادامه داد: اتفاق تاسف بار تر آن بود که این اسامی که به قید امانت در اختیار چند نهاد مرجع و از جمله دفتر ریاست دانشگاه قرار گرفته بود، در اقدامی غیراخلاقی بصورت دزدکی در اختیار استاد درس قرار گرفته و او نیز با انتشار این اسامی و ایجاد فشار روانی علیه آنان، تلاش کرد با طرح اتهام دروغ پردازی و توهین به دانشجویان، آنان را وادار به انکار مدعیات شکایت نامه بسیج دانشجویی کند.
 
به گفته خلیلی، در ادامه بسیج دانشجویی طی بیانیه‌ای، با تاکید بر اینکه اعتراض، حق دانشجویان است و نفس افشاء اسامی دانشجویان معترض که به زیر پا رفتن احکام شریعت اعتراض کرده اند خود عملی خلاف اخلاق و قانون است که مورد پیگیری قرار خواهد گرفت، تصریح کرد که اولا بسیج دانشجویی اتهامی را متوجه کسی غیر از استاد درس و ریاست پردیس نمی داند و ثانیا، شکایت بسیج دانشجویی هیچ اتکا و استنادی به امضای افراد نداشته که با پس گرفتن آن فاقد اعتبار شود! بلکه اسناد بر جا مانده برای پیگیری روند حقوقی این پرونده کافی است.
 
وی افزود: امضاهای دانشجویان متعهد و دین مدار پردیس علوم، تنها نشانه ای از پریشانی افکار عمومی دانشجویان از فراگیری فساد سیستمی است که باید مسئولان را از خواب عفلت بیدار کند. بعلاوه با توجه به افشاء موضوع توسط خود استاد مربوطه، بسیج دانشجویی یک نسخه از متن شکایت نامه را برای تنویر افکار و جلوگیری از سوء استفاده احتمالی، از طریق کانال رسمی خود منتشر کرد.
 
مسئول بسیج دانشجویی پردیس علوم دانشگاه تهران تأکید کرد که از نظر بسیج دانشجویی، این اعمال فشار علیه دانشجویان توسط استاد درس و هر کس که در انتقال اسامی معترضین به وی و ایجاد فشار روانی همکاری کرده، خود جرمی بزرگ‌تر و قبیح تر بوده و بسیج دانشجویی آن را بطور مجزا پیگیری خواهد کرد. بر این اساس، لازم است حوزه ریاست و اداره کل حراست دانشگاه تهران در این رابطه اعلام موضع کرده و از شائبه همراهی با استاد متخلف اعلام برائت کند.
 
وی ضمن اظهار تاسف از سکوت حمایت آمیز مسئولان دانشگاه در این مدت، گفت: چنانچه این پرونده نیز مانند موارد گذشته، با بی عملی و سهل انگاری مسئولان دانشگاه بی نتیجه بماند، متاسفانه باید اذعان کرد که دانشگاه تهران دیگر محیط امنی برای فرزندان مردم و تحصیل سالم و امن آنان نخواهد بود، چرا که در آن صورت ثابت خواهد شد که ارباب دانشگاه، لیاقت میزبانی جگرگوشه های مردم را ندارد، زیرا توانایی یا اراده کافی برای حراست از حرمت و امنیت اخلاقی و روانی آنان را ندارد.
 
خلیلی در پایان با اشاره به اخبار غیرواقعی و شایعاتی که توسط برخی رسانه ها منتشر شده، تاکید کرد که مواضع بسیج دانشجویی تنها از طریق کانال رسمی و نیز مصاحبه های رسمی دبیران آن منتشر می‌شود.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    11 0
    خدا لعنت کنه این مسولان بی غیرت و شیطان صفت رو که احترامی برای نوامیس مردم قائل نیستن
  • محمدی ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    11 0
    میخواهند با سرگرم کردن جوانان به فساد انان را از علم واگاهی باز دارند و کشور رابسوی وابستگی به بیگانگان سوق دهند
  • ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    11 0
    مگه این دانشگاه گزینش نداره که هر بی سر و پا و دیوثی به عنوان استاد اونجا رو به لجن نکشه؟! لعنت خدا بر عاملان انحراف و فساد جوانان
  • محمود ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    6 0
    خیلی کار زشتی بوده. خدا کنه علی خلیلی دروغ گفته باشه وگرنه افتضاحه
  • محفوظ ۰۱:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
    43 0
    بنده دانشجوی دکتری دانشگام. حراست کلا ول کرده محیط دانشگاهو و الان یه دانشجوی دختر راحت با پیرهن و جوراب شلواری یا ساپورت میتونه بیاد کلاس درس!
  • شایان ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۷
    8 0
    مملکته بی در و پیکر یعنی همین دانشجو به جای درس خوندن میاد و به تیپ و قیافش میرسه اونم خیلی بیشتر از درس چرا چون باید سر گرم این جور چیزها باشه نباید بدونه در این کشور چه دزدی هایی میشه اختلاس و رانت و ... همین جواب راحته
  • علی ۰۵:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۸
    17 0
    این اقا را استاد دانشگاه نباید نامید بلکه باید گفت استاد نفوذی غرب
  • ایرانی ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۴
    1 0
    خاک وچول چه معنی داره؟وا؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس