کد خبر 587945
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۸

سرویس اطلاعات آلمان اسنادی را به دست آورده که در آن لیستی از شبه‌نظامیان داعش وجود دارد که بعد از پیوستن به این گروه تروریستی به دلایل مختلف این گروه را ترک کردند و به کشورهایشان بازگشتند.

 به گزارش مشرق، سرویس اطلاعاتی آلمان صدها فایلی را پیدا کرده که بنا به گفته برخی مربوط به شبه‌نظامیان «داعش» است که در بازه زمانی 2013 و 2015 به گروه تروریستی داعش در خاورمیانه پیوسته‌اند و بعد از مدتی به دلایل مختلف به کشورهای خود بازگشته‌اند.

طبق فایلی که نشریه آلمانی «اشپیگل» به آن دست یافته است، این لیست‌ شامل 20 تبعه آلمانی می‌شود که داعش را ترک کرده‌اند و به آلمان بازگشته‌اند.

گزارش ها حاکی از آن است که مقامات آلمانی این اسناد را از خارج از کشور دریافت کرده‌اند و در یکی از این فایل‌ها در خصوص این شبه‌نظامیان آمده است: «او بدون حق بازگشت، (از گروه تروریستی داعش) اخراج شد زیرا بدون اجازه امیر، عملیات‌های خاصی را انجام داده بود».

این اسناد همچنین نشان می‌دهد که مشکل سلامت یا خانواده‌های این شبه‌نظامیان، شایع‌ترین دلیل ترک گروه تروریستی داعش بوده است.

اشپیگل ادامه داد که صحت و منشاء این اسناد هنوز بررسی نشده است و تحقیقات در این زمینه همچنان ادامه دارد.

«داعش» در واقع یک گروه تروریستی است که بخش‌هایی از سرزمین عراق و سوریه را تحت تصرف خود درآورده است و اعضای این گروه تروریستی با تبلیغات گسترده در شبکه‌های اجتماعی، تلاش می‌کنند تا از میان شهروندان کشورهای خارجی به ویژه جوانان جذب نیرو کنند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس