کد خبر 587871
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۶:۱۶

جان برنان رئیس سیا روز یکشنبه گفت : وی انتظار دارد 28 صفحه از اسناد طبقه بندی نشده از یک گزارش کنگره امریکا در مورد حملات یازده سپتامبر 2001 در امریکا انتشار خواهد شد.

به گزارش مشرق، برنان در مصاحبه با تلویزیون العربیه که تحت مالکیت سعودی ها قرار دارد، گفت :' من فکر می کنم این 28 صفحه انتشار یابد و من از انتشار آنها حمایت می کنم و همه خواهند دید که شواهد و قرائن نشان می دهد که دولت سعودی هیچ ارتباطی با قضیه ندارد. '
اظهارات وی به زبان عربی برگردانده شده بود.

بخش انتشار نیافته گزارش سال 2002 برای حل مناقشه مربوط به تحت پیگرد قرار گرفتن یا نگرفتن دولت سعودی متحد کلیدی امریکا برای درخواست ضرر و زیان ناشی از این حملات ضروری است .

سنای امریکا در 17 مه با تصویب یک طرح قانونی به خانواده های قربانیان یازده سپتامبر اجازه داد چنین کاری انجام دهند و این امر باعث یک رویارویی بین کنگره و کاخ سفید شده است .

عربستان سعودی هرگونه حمایت از 19 هواپیما ربایی را که اکثر آنها شهروندان سعودی بوده و در این حملات حدود سه هزار نفر را کشته اند تکذیب کرده است . ریاض رسما به این طرح کنگره اعتراض کرده است .

برنان این بخش 28 صفحه ای را صرفا یک ' بازنگری اولیه ' خوانده است .

بگفته وی ، براساس نتایج گزارش ، بعدا پی برده شد که هیچ ارتباطی بین دولت سعودی به عنوان یک کشور یا نهاد یا حتی مقامات ارشد سعودی با حملات یازده سپتامبر وجود ندارد.

دفتر مدیر اطلاعات ملی امریکا در حال بررسی مطالب برای خارج کردن این صفحات از طبقه بندی است .

باب گراهام سناتور سابق امریکا که ریاست مشترک گروه تحقیق کنگره در مورد حملات را به عهده داشت در ماه آوریل گفته است که کاخ سفید احتمالا تا ماه ژوئن در مورد انتشار این صفحات طبقه بندی شده تصمیم خواهد گرفت.

رییس سازمان سیا اعلام کرد: روابط امریکا با عربستان به ویژه در حوزه مقابله با تروریسم در بهترین وضع است و دراین رابطه همکاری بسیار خوبی با عربستان داریم.

شرکای عربستانی ما سالهاست که با ما همکاری دارند ؛من پنج سال در عربستان زندگی کردم و با محمد بن نایف هم همکاری داشتم .درمدت ۱۵سال گذشته عربستان به یکی ازبهترین هم پیمانان ما در بحث مقابله با ترویسم تبدیل شده است ...اکنون با حضور ملک سلمان و وزیر دفاع محمد بن سلمان هم حس می کنیم شرکایی بسیار قوی و واقعی در جنگ با تروریسم در کنار خود داریم.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس