کد خبر 587256
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۲:۴۴

رسانه‌های ترکیه‌ای گزارش داده‌اند که در تازه‌ترین مورد از درگیری‌ها میان ارتش این کشور و شبه‌نظامیان پ‌ک‌ک چندین سرباز ترک کشته و زخمی شده‌اند.

به گزارش مشرق، در تازه‌ترین مورد از درگیری‌ها میان ارتش ترکیه و شبه نظامیان حزب کارگران کردستان موسوم به پ‌ک‌ک، دستکم 2 سرباز ترک جان خود را از دست داده‌اند.

خبرگزاری آناتولی نوشته است در این درگیری که جمعه شب در جنوب شرق ترکیه رخ داده، 4 نظامی ترک هم زخمی شده‌اند.

منابع امنیتی که خواسته‌اند نامشان فاش نشود، گفته‌اند که این درگیری پس از آن رخ داد که نیروهای پ‌ک‌ک به پایگاه نظامی «تکلی» واقع در شهر «شمدینلی» استان «حکاری» حمله کردند.

زخمی‌های این حادثه بلافاصله با بالگرد به بیمارستان منتقل شده‌اند. 

آتش‌بسی که به مدت دو سال بین دولت ترکیه و پ‌ک‌ک برقرار بود، از اواسط سال گذشته میلادی و در پی حمله جنگنده‌های ترکیه‌ای به مواضع این گروه در جنوب ترکیه و داخل خاک عراق، شکسته شده است.

این حملات پس از آن آغاز شد که همزمان با ناکامی حزب عدالت و توسعه در دور اول انتخابات پارلمانی، چندین انفجار در ترکیه رخ داد و دولت پ‌ک‌ک را به دست داشتن در انفجارها متهم کرد.

 

از زمان از سرگیری درگیری‌ها، بیش از 500 نظامی ترک کشته شده‌اند. آنکارا می‌گوید 4900 عضو پ‌ک‌ک را در عملیات‌های خود کشته است.

شبکه راشاتودی روسیه چندی قبل در گزارشی از مناطق کردنشین ترکیه، میزان خرابی‌ها در این مناطق را با شهرهای جنگ‌زده سوریه مقایسه کرد. ساکنان این مناطق در مصاحبه با این شبکه دولت ترکیه را به هدف قرار دادن غیرنظامیان متهم کرده بودند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس