کد خبر 586824
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۵

سازمان حقوقی ریبریو در گزارشی اعلام کرد: پلیس انگلیس به نظامیان عربستانی روش های مختلف شکنجه زندانیان سیاسی و قتل آنها را آموزش می دهد.

به گزارش مشرق، سند داخلی پلیس انگلیس براساس قانون آزادی اطلاعات نشان داد که شماری از نیروهای پلیس عربستان در دانشکده پلیس انگلیس در زمینه تحقیقات جنایی و استفاده از فناوری جدید شکنجه زندانیان سیاسی آموزش می بینند.

این سازمان اعلام کرد: سند داخلی نشان داد قرارداد طولانی مدت میان دو کشور انگلیس و عربستان و تداوم آن حتی پس از اقدامات وحشیانه مقامات عربستانی در سرکوب انقلاب های بهار عربی 2011 منجر به شکنجه ده ها تن از جوانان تظاهرکننده عربستانی و اعدام آنها شد.

این سازمان افزود: دانشکده پلیس انگلیس به عربستان در زمینه توسعه برنامه های آموزشی خود که در سال 2009 آغاز شد شامل آموزش راه های مبارزه با جرائم الکترونیکی ، تحلیل نوارهای ضبط شده تلفنی و شکستن کد لوح های فشرده کمک کرد.

براساس گزارش سازمان حقوقی ریبریف ؛ مقامات دانشکده انگلیس اعتراف کردند این آموزش ها خطرناک است و مهارت هایی که نظامیان عربستانی آموزش می بینند در شکنجه افراد یا نقض حقوق بشر استفاده می شود.

این سازمان افزود: آموزش نظامیان عربستانی درآمدزایی خوبی برای دانشکده پلیس انگلیس که مدعی مشارکت حرفه ای با وزارت کشور عربستان است ؛ دارد.

چندی پیش یک نوجوان تظاهرکننده عربستانی در میان 47 زندانی مخالف عربستانی توسط رژیم آل سعود کشته شد. این درحالی است که مقامات عربستانی آل نمر 17 ساله را در سال 2012 به بهانه مشارکت در اعتراض مردمی وتشویق دوستان خود به پیوستن به معترضان به اعدام محکوم کردند.

عربستان تاکنون چندبار از سوی سازمان های بین المللی حقوق بشری ناقض صریح حقوق بشر شناخته شده است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • نیما ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۰
    0 0
    انگلیس خبیث ...
  • ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۰
    0 0
    طرفداران انگلیس تحویل بگیرن!!!!!
  • ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    0 0
    خدا لعنت شان کنه ان شاءالله مکرشان به خودشان برگرده انگلیس کفتار

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس