کد خبر 586818
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۳

مشاور سیاسی دونالد ترامپ نامزد نهایی جمهوری خواهان آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری این کشور اعلام کرد که این نامزد در صورت پیروزی در انتخابات با کنگره و و برخی آژانس‌ها در مورد برجام و ممنوعیت ورود مسلمانان به خاک آمریکا رایزنی خواهد کرد.

تاکید ترامپ درباره بازنگری در برجام با کنگرهبه گزارش مشرق، و به نقل از روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال، بنابر اظهارات ولید فیرز مشاور سیاسی ارشد آمریکایی، دونالد ترامپ نامزد احتمالی جمهوریخواهان در کاخ سفید، در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به عنوان اولین اقدامات و ابتکارات خود در زمینه سیاست خارجی با کنگره و برخی آژانس های فدرال این کشور به گفتگو و رایزنی خواهد پرداخت. این گفتگوها شامل بازسازی توافق هسته‌ای ایران و 1+5 ملقب به برجام و ممنوعیت ورود مسلمانان به خاک آمریکاست.
 
ولید فیرز یکی از مشاوران ارشد ترامپ در زمینه سیاست خارجی گفت: «آقای ترامپ به دنبال اجماع داخلی و بین المللی در مورد برخی از اقدامات مربوط به سیاست خارجی است.»
 
دونالد ترامپ در سخنرانی‌های خود مرتبا توافق هسته‌ای ایران و 1+5 را «وحشتناک» توصیف می کند اما ولید فیرز معتقد است ترامپ قصد ندارد تا این قراداد را به محض ورودش به کاخ سفید ابطال کند.
 
فیرز افزود: «ترامپ قصد دارد تا این توافق را مورد بازبینی و بازنگری قرار دهد و احتمالا تغییراتی در آن ایجاد کند.» یکی از گزینه ها این است که ترامپ این توافق را برای تایید مجدد به کنگره بفرستد و البته نتیجه این امر به آرایش سیاسی و ترکیب کنگره در سال آینده بستگی خواهد داشت.
 
بسیاری از بانکداران و تجار نیز قبل از اینکه دست به تجارت با ایران بزنند به دقت انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را زیر نظر دارند تا بتوانند در آینده به صورتی شفاف تر سیاست خارجی آمریکا در قبال ایران را ارزیابی کنند. آقای فیرز خود بر این باور است که دونالد ترامپ توفق هسته‌ای با ایران را تنها مورد بازبینی قرار خواهد داد و هرگز آن را ابطال نخواهد کرد که این مسئله می تواند بر روی عملکرد برخی از موسسات اقتصادی که با برخی از شرکت های ایرانی در حال همکاری هستند و به دنبال دستیابی به بازارهای جهانی هستند تاثیر زیادی بگذارد.
 
فیرز در بخش دیگری از سخنانش گفت: «آقای ترامپ قبل از اجرای پیشنهاد موقت خود مبنی بر ممنوعیت ورود مسلمانان به خاک ایالات متحده، با مقامات مربوط به اداره مهاجرت، امنیت ملی، اجرای قانون و دیگر مقامات رسمی مشورت خواهد کرد.»
 
فیرز اینطور ادامه داد که موضع ترامپ در مورد این ممنوعیت بسیار مستحکم است زیرا این موضوع مبتنی بر واقعیاتی است که در دولت اوباما و کلینتون و در هشت سال اخیر رخ داده است و این دولت‌ها نتوانستند تا ایالات متحده را به سیستمی که بتواند مسلمانان افراطی را شناسایی کند مجهز کنند.
 
این مشاور ارشد سیاست خارجی افزود: «تعداد زیادی از پیشنهادات ترامپ که مانند قطعات یک پازل بزرگ است هنوز بیان نشده است.»
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس