مدیر اجرایی جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات از تداوم اعتراض های مردمی نسبت به راه اندازی کارخانه خارجی تولید سیگار در منطقه اشتهارد استان البرز خبر داد.

به گزارش مشرق، علی عطا طاهری در گفتگو با سلامت آنلاین اظهار داشت: در ابتدای سال جاری یک واحد صنعتی تولید دخانیات وابسته به شرکت های خارجی در شهرک صنعتی اشتهارد استان البرز راه اندازی شد.

وی افزود : این مجتمع صنعتی با سرمایه گذاری شرکت «بی ای تی»  انگلیسی در اشتهارد ایجاد شد که یکسری از اهالی منطقه نسبت به این امر معترض بودند و همچنان نیز اعتراض دارند. 

طاهری با اشاره به اینکه این قراردادها برای سلامت مردم مضر است، عنوان کرد: این اقدام، توسعه و اشاعه دخانیات است. ما از طرفی ادعا می کنیم که باید برای سلامت مردم، کارخانه های تولید دخانیات داخلی را تعطیل کنیم و تولیدات آنها را کاهش دهیم، اما از سوی دیگر به شرکت های خارجی اجازه می دهیم که کارخانه های جدید تولید دخانیات در داخل کشور ما راه اندازی کنند.

مدیر اجرایی جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ترصیح کرد : این امر قطعا به اشاعه بحث دخانیات در کشور منجر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه بهتر بود کشورهای توسعه یافته بجای این کارخانه های تولید سیگار خارجی، منابع فن آوری و تحقیقاتی در حوزه های دیگر را در اختیار کشورمان قرار می دادند، اظهار داشت: بعد از اجرای برجام، گفته می شد کشورهای خارجی در ایران کارخانه ایجاد می کنند و ما هم فکر کردیم که می خواهند کارخانه های تولیدی یا صنعتی مفید به داخل کشورمان بیاورند، طوری که به سلامت جامعه ضرر نزند، اما متاسفانه اولین عقد قراردادها پس از برجام در راستای تولید سیگار و کالاهای آسیب رسان اجرایی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۰
    0 0
    تقصیر وزارت صنعت و مدیران دولتیه. به چه حقی مجوز میدن که سیگار خارجی در کشور تولید بشه و جوونای مملکت با سیگارهای فاسد و آلوده مریض بشن. پولدارهای خارجی اجناس فاسد وآشغال و آلوده و سمی خودشونو به ایران و کشورهای اسلامی صادر میکنن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس