کد خبر 586275
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۲

تنها دو روز دیگر تا آغاز یورو 2016 باقی است. با اعلام لیست نهایی 24 تیم حاضر در مسابقات، به نام 2 بازیکن مسن جام بر می خوریم.

به گزارش مشرق، 2 دروازبانی که 40 سالگی را پشت سر گذاشته اند و مصداق بارز این جمله که: سن تنها یک عدد است! این دو وقتی فرانسه برای دومین بار در سال 1984 میزبان جام ملت های اروپا بود، پسر بچه ای 8 ساله بودند و حالا به عنوان مسن ترین بازیکنان پانزدهمین دوره بازی های اروپایی.

وجه مشترک این دو دروازبان پا به سن گذاشته اما باتجربه و مورد اعتماد (هر دو به احتمال فراوان در ترکیب اصلی تیم هایشان حضور خواهند داشت) در این است که فوتبالدوستان ایرانی از این 2 خاطرات تلخ وشیرینی در ذهن دارند. با ما همراه باشید با معرفی گابور کرالی و شی گیون...

گابور کرالی:
هروقت نام او شنیده می شود، اول شلوار خاصش (که قطعا در یورو هم به پا خواهد داشت) به ذهن می آید بعد خودش! خیلی ها معتقدند او سال گذشته به تیمی که بازیش را از آنجا شروع کرده پیوسته تا در همین تیم اعلام بازنشستگی کند، اما هیچ بعید نیست که کرالی کاملاً برعکس این قضیه عمل کند و به ذهنش رسیده باشد که از Haladás دوباره اوج بگیرد و یورو را سکوی پرتاب قرار دهد!

متولد 1 اپریل 1976 بیشترین بازی ملی را با 103 بازی برای مجارستان انجام داده است. او که در هرتابرلین آلمان با علی دایی روزهای خوشی را سپری کرده در سال 2016 تنها در 2 بازی برای کشورش به میدان رفته اما خیلی ها معتقدند تجربه او باعث خواهد شد برند اشتوک(سرمربی مجارها) در یورو از او درون دروازه استفاده کند. البته عمر کرالی با 40 سال و 2 ماه و 8 روز هم برای یادآوری آخرین حضور مجارستان در رقابت های اروپایی کفاف نمی دهد، چرا که مجارها دو بار و در 1964 و 1972 در این تورنمنت حضور داشتند و پس از آن دیگر هرگز نتوانستند به جمع تیم های برتر اروپایی راه یابند. هموطلن فرانس پوشکاش افسانه ای، مسن ترین بازیکنی است که درفرانسه حاضر خواهد بود.

شی گیون:
برخلاف کرالی که یادآور خاطرات شیرین برای ایرانی هاست، سنگربان سابق نیوکاسل که 12 سال را در این تیم سپری کرد، با متوقف کردن علی کریمی و تیم ملی فوتبال کشورمان در راه رسیدن به جام جهانی 2002 در دوبلین در یاد ایرانی ها باقی مانده است.

او فقط 20 روز از کرالی کوچکتر است و دومین بازیکن بالای 40 سال یورو 2016 محسوب می شود. شروع کار او در بلکبرن بود و بعلاوه نیوکاسل، برای من سیتی و آستون ویلا بازی کرده است و در حال حاضر دروازبان عموماً نیمکت نشین استوک سیتی انگلیس است. دومین بازیکن جمهوری ایرلند، از نظر تعداد بازی ملی (با 133 تا) دو رقیب هم تراز در تیم ملی دارد اما امتیاز او نسبت به رقبایش، همین تجربه بالایش است که می تواند او را به ترکیب اصلی مارتین اونیل برساند. گیون که از 1996 در تیم ملی کشورش حضور دارد در یورو 2012 که جمهوری ایرلند دومین حضورش در این مسابقات را تجربه می کرد سنگربان اصلی کشورش در هر سه دیدار مرحله گروهی بود. گروهی که در نهایت هر دو فینالیست جام، یعنی اسپانیا و ایتالیا را در خود جای داده بود. اوج درخشش شی گیون با لباس ملی، جام جهانی 2002 و صعود از مرحله گروهی با هدایت میک مک کارتی بود.

منبع: ورزش سه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس