کد خبر 586260
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۱

برخی بازیکن‌ها در فوتبال اروپا هستند که در یک سال هم با تیم باشگاهی و هم با تیم ملی قهرمان اروپا شده‌اند.

به گزارش مشرق، به نقل از یوفا، رئال مادرید در دیدار نهایی لیگ قهرمانان اروپا برابر اتلتیکو مادرید قرار گرفت و همشهریاش را در ضربات پنالتی شکست داد تا یازدهمین قهرمانیاش در این رقابت ها را جشن بگیرد. پهپه، کریستیانو رونالدو (پرتغال)، سرخیو راموس، لوکاس واسکس (اسپانیا)، تونی کروس (آلمان)، گرت بیل (ولز) و لوکا مودریچ (کرواسی) میتوانند پس از قهرمانی در بزرگترین رقابت های باشگاهی در اروپا، عنوان مشابه ملی را به همراه کشورشان فتح کنند.

تنها هفت بازیکن توانستند در یک تابستان هم در لیگ قهرمانان قهرمان شوند و هم جام ملت های اروپا را فتح کنند. همچنین تنها هشت بازیکن بزرگترین رقابت باشگاهی را جشن گرفتند و پس از چند هفته جام جهانی را بالای سر بردند.

لوییس سوارس اسپانیایی اولین کسی بود که به این عنوان دست یافت. او به همراه اینتر قهرمان جام قهرمانان شد (۱۹۶۴) و به همراه اسپانیا یورو را فتح کرد.

در سال ۱۹۸۸ این افتخار نصیب چند بازیکن شد. هانس فان بروکلین، رونالد کومان، بری فان ارله و جرالد فانبورگ، بازیکنان هلندی آیندهوون دو جام قهرمانی به دست آوردند.

فرناندو تورس و خوان ماتا، دیگر بازیکنان اسپانیایی بودند که این تجربه را داشتند. این دو بازیکن به همراه چلسی در سال ۲۰۱۲ قهرمان لیگ قهرمانان شدند و در همان سال نیز قهرمانی در اروپا را با اسپانیا جشن گرفتند.

اما سپ مایر، هانس شوارتزبنک، فرانتس بکن بائر و گرد مولر، بازیکنانی بودند که برای اولین بار فتح جام جهانی و لیگ قهرمانان در یک سال را تجربه کردند. بازیکنان آلمانی بایرن مونیخ سال ۱۹۷۴ قهرمانی در لیگ قهرمانان و جهان را جشن گرفتند.

در سال ۱۹۹۸، این افتخار به کریستین کارمبو، بازیکن فرانسوی رئال مادرید رسید. چهار سال بعد نیز روبرتو کارلوس، دیگر بازیکن رئال مادرید این تجربه را با برزیل داشت.

بازیکنان دیگری نیز بودند که این تجربه شیرین را داشتند. ویم کیفت در سال ۱۹۸۸ با آیندهوون قهرمان اروپا شد اما هنگام قهرمانی هلند در همان سال، فرصت حضور در میادین را پیدا نکرد و در طول بازی ها نیمکت نشین بود.

نیکلاس آنلکا، مهاجم مادرید تجربه مشابهی را با فرانسه داشت اما هم بازیاش کارمبو شرایط بدتری داشت. او نه در لیگ قهرمانان و نه در یورو فرصت یک دقیقه بازی را نیز پیدا نکرد.

سامی خدیرا آلمانی به همراه مادرید در سال ۲۰۱۴ قهرمانی در لیگ قهرمانان را جشن گرفت اما جام جهانی را به علت آسیب دیدگی از دست داد. این در حالی بود که کشورش به عنوان قهرمانی دست یافت.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس