کد خبر 585574
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۲:۳۰

در حمله افراد مسلح ناشناس به مقر شعبه سازمان اطلاعات اردن در اردوگاه آوارگان فلسطینی "البقعه" واقع در حاشیه شمالی شهر امان پایتخت این کشور، 5 مامور امنیتی کشته شدند.

گروه بین الملل مشرق- در حمله افراد مسلح ناشناس به مقر شعبه سازمان اطلاعات اردن در اردوگاه آوارگان فلسطینی "البقعه" واقع در حاشیه شمالی شهر امان پایتخت این کشور، 5 مامور امنیتی کشته شدند.

کشته شدن 5 مامور اطلاعات اردن در نزدیکی پایتخت

بنابر این گزارش، سخنگوی دولت اردن این حمله را 'تروریستی' توصیف کرده اما جزییات بیشتری ارائه نداده است. چنین حملاتی در اردن کم ‌سابقه است. هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است. اردوگاه بقعه که حمله امروز در آن صورت گرفته، بزرگ‌ترین اردوگاه پناهجویان در اردن است. هنوز هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته اما از زمان بحران در سوریه این اردوگاه به کانون فعالیت های گروه های تکفیری نزدیک به داع و القاعده تبدیل شده است.

کشته شدن 5 مامور اطلاعات اردن در نزدیکی پایتخت

اردن از جمله کشورهایی است که در حملات هوایی علیه نیروهای گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) در عراق و سوریه شرکت دارد. در دسامبر سال ۲۰۱۴ خلبان‌‌ یک جنگنده‌ اردنی که در منطقه داعش سقوط کرده بود اسیر شد و مدتی بعد داعش او را زنده سوزاند. حدود سه ماه پیش دولت اردن اعلام کرد که نقشه داعش برای حمله تروریستی در این کشور را خنثی کرده است.

کشته شدن 5 مامور اطلاعات اردن در نزدیکی پایتخت

کشته شدن 5 مامور اطلاعات اردن در نزدیکی پایتخت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • مرگ بر آمریکا ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۸
    0 0
    اردن یکی از بازیگرهای مهم سناریوی آشوب در غرب آسیاست. عبداله اردنی اولین شخصی بود که خطر «هلال شیعی » را مطرح کرد. اردن محل آموزش نیروهای ویژه داعش و گروههای تکفیری است. شهر درعا هم مرز با اردن است و این شهر بخاطر نزدیکی با اردن جزو اولین شهرهایی بود که به آشوب کشیده شد و سقوط کرد(بخاطر ورود تعداد زیادی از آشوب طلبان از اردن به سوریه) بمباران داعشی ها توسط خلبان اردنی نمایش ساختگی بود. معاذ الکساسبه خلبان اردنی که با استفاده از طرفندهای هالیوودی ، فیلم سوزانده شدنش را داعش پخش کرد هم اینک زنده است(به نقل از ابراهیم الشمری دروازه بان تیم سابق سوریه که الکساسبه را در زندان های رقه ملاقات کرده است.) اردن یکی از هم پیمانان زنجیره آمریکایی_ انگلیسی_ اسرائیلی است. طرح نابودی غرب آسیا (خاورمیانه) توسط زنجیره مورد اشاره طراحی و با همراهی حاکمان ترکیه و عربستان و امارات و قطر و اردن و شخص مسعود بارزانی در حال اجرا می باشد. گول نخوریم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس