به دنبال فرافکنی های نماینده عربستان در سازمان ملل متحد و بی اساس خواندن گزارش اخیر این سازمان درباره تجاوز آل سعود به یمن، دبیرکل سازمان ملل نام ائتلاف عربی را به صورت موقت از فهرست نقض کنندگان حقوق کودکان در یمن حذف کرد.

به گزارش مشرق، خبرگزاری فرانسه نوشت: بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد لحظاتی پیش نام ائتلاف عربی را به صورت موقت از فهرست نقض کنندگان حقوق کودکان در یمن حذف کرد.

این اقدام دبیر کل سازمان ملل در حالی است که تنها چند ساعت پیش نماینده عربستان در سازمان ملل متحد گزارش اخیر این سازمان درباره اوضاع یمن و متهم شدن ائتلاف عربی به نقض حقوق کودکان در این کشور را به باد انتقاد گرفت.

'عبدالله المعلمی' گفت:‌ 'صدور این گزارش می تواند به اهداف مذاکرات صلح یمن آسیب های جدی وارد کند؛ چرا که ما اکنون پیگیر مذاکرات یمن در کویت هستیم و سرسختانه برای پایان دادن به خشونت ها در یمن تلاش می کنیم.'

به گزارش ایرنا، پیش تر نیز کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس خواستار برگزاری نشستی فوری با دبیر کل سازمان ملل برای تصحیح گزارش سازمان ملل در باره یمن شده بودند.
سازمان ملل متحد اخیراً در گزارشی، ائتلاف متجاوز به یمن به رهبری عربستان را مسئول حمله به اماکن عمومی و شهروندان و کشتار بیش از 60 درصد از کودکان یمنی اعلام کرده بود.

این گزارش با واکنش شدید عربستانی ها و خشم آن ها مواجه شد.

عربستان سعودی از ششم فروردین سال 94 با تشکیل ائتلافی متشکل از برخی کشورهای عربی و با حمایت آمریکا به بهانه بازگرداندن منصورهادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن به حکومت، به کشور و مردم یمن حمله کرد که بر اثر آن تاکنون بیش از هفت هزار شهروند یمنی از جمله شماری زیادی از زنان و کودکان کشته یا زخمی شده و دهها هزار نفر نیز آواره شده اند.

همچنین بر اثر این حملات تاکنون بیش از 80 درصد تأسیسات خدماتی و زیربنایی و بیمارستان ها، مراکز درمانی، انبارهای دارو و غذا، مدارس و منازل مردم ویران شده یا آسیب دیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • فاطمه ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۸
    0 0
    خدا لعنتش کنه
  • abbas ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۸
    0 0
    بان کی مون خجالت بکش تو کجا و حقوق بشر کجا عروسک خیمه شب بازی از تو استقلالش بیشتره بی نوا
  • محمدرضاجهانبخش ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۸
    0 0
    سگ همیشه به صاحبش احترام می گذاره پاچه صاحبش رانمی گیره مگر از گرسنگی خب بان کی مون هم سگ سعودی هاس انتظاربیشتر نیست
  • محمد حسین ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۸
    0 0
    تو این دنیا سازمان ملل-شورای امنیت و..............همه کشکه و نوچه و جیره خوار غرب هستن.انشا الله صاحب الزمان(عج) میاد کاسه کوزتونو جمع میکنه.
  • سرشناس ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۸
    0 0
    الکی میگه....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس