کد خبر 585510
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۶

براساس گزارش اخیر سازمان "ووک فری"، کشور موریتانی در غرب آفریقا، دیگر در زمینه برده‌داری در جهان در رتبه نخست قرار ندارد.

به گزارش مشرق، شاخص بردگی سازمان ووک فری، بیانگر آن است که نسبت افرادی که در موریتانی مشمول برده‌داری نوین می‌شوند، از 4 درصد در سال 2014 به حدود 1 درصد در سال جاری کاهش یافته و به این ترتیب موریتانی در مرتبه هفتم فهرست کشورهای دارای بالاترین میزان برده‌اری قرار گرفته است.

براساس گزارش منتشر شده ، کره شمالی نسبت به موریتانی وضعیت بدتری دارد و از حدود هر بیست نفر در این کشور یک نفر قربانی نظام برده‌داری نوین است.

سازمان "ووک فری" در بیانیه ای خاطرنشان کرده که برده‌داری کنونی مانند گذشته نیست و ما باید این امر را درک کنیم؛ ساختار برده‌داری نوین به گونه ای است که محرمانه و دور از انظار است، اما این بدان معنا نیست که دیگر برده‌داری در جایی رخ نمی دهد، بلکه برعکس همه‌ کشورهای جهان متاثر از این پدیده هستند.

این گزارش که مبتنی بر آمار و مدل‌سازی و نظرسنجی در 25 کشور از جمله موریتانی است، از رشد 28 درصدی برده‌داری از سال 2014 تاکنون حکایت دارد و به این ترتیب حدود 45.8 میلیون نفر در جهان امروز در سایه برده‌داری مدرن زندگی می کنند.

این سازمان در گزارش خود سوء استفاده از افرادی که قادر به ترک یا رها کردن کار خود به دلیل تهدید، خشونت، اجبار، نیرنگ و غیره نیستند را نمونه‌ای از برده‌داری مدرن برشمرده است.

براساس این گزارش، ازبکستان از نظر تعداد جمعیت، در زمینه برده‌داری مدرن در مرتبه دوم قرار دارد و علی‌رغم پیروی از برخی تدابیر مقابله با کار اجباری در صنعت پنبه در این کشور، اما دولت ازبکستان همچنان شهروندان خود را هر سال به کار اجباری در برداشت پنبه مجبور می‌کند.

منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس