وزارت خارجه آمریکا در برنامه‌ای تحت پوشش آموزش زبان به جوانان کشورهای مسلمان، با ایجاد کمپی دو هفته‌ای در تلاش است تا در ذهن این جوانان بذر فرهنگ غربی و آمریکایی را بپاشد.

به گزارش خبرنگار دیپلماسی عمومی مشرق، در طی دو هفته گذشته 21 معلم زبان انگلیسی از 19 کشور مختلف جهان از کتابخانه عمومی کوروالیس واقع در شهر بنتون دیدن نمودند تا از طریق مکالمه‌های ساده با فرهنگ آمریکا آشنا شوند.

در این برنامه که وزارت خارجه آمریکا برپا کرد، این معلمان به مدت دو هفته در این شهر اقامت کرده و به جوانان شرکت‌کننده در این برنامه که از کشورهای مسلمان بودند، مهارت‌های اولیه زبان را آموزش دادند. این برنامه که نام آن «برنامه نیمه بورسیه دسترسی به انگلیسی» گذاشته شده است، کمی بعد از حملات 11 سپتامبر ایجاد شد و هدفش ارائه فرهنگ آمریکایی و تفاوت‌های نظام‌های سیاسی به جوانان مسلمان است.

فرهنگ آمریکایی که مبتنی بر خواسته‌ها و میل‌های فردی بوده و در این میان هیچ حد و مرزی هم برای آن قائل نیست ــ به نوعی که از منظر این فرهنگ حتی همجنس‌گرایی نیز کاری پسندیده و بی‌عیب و نیز اخلاقی می‌باشد ــ و سعی دارد تا آن را تحت عناوین حقوق بشر و آزادی به ملل دیگر اشاعه دهد، حاصلش چیزی جز روی آوردن فرد به زندگیِ صرفاً دنیوی و غرق شدن در دریای ژرف امیال نفسانی نیست.

در این فرهنگ که برخی از جامعه‌شناسان و روان‌شناسان آمریکایی همچون فیلیپ هوانگ آن را به نقد کشیده‌اند، اصالت بر فرد و لذت‌های فردی می‌باشد. این فردگرایی که شالوده نظام فرهنگی آمریکا را تشکیل می‌دهد سبب شده است تا چیزی به نام نظام مسنجم خانوادگی در آمریکا معنا و مفهوم چندانی نداشته و از قوام و ثبات پایداری برخوردار نباشد. مسلما جامعه‌ای که در آن خانواده کارایی خود را از دست داده باشد، با بزه‌کاری‌ها و فسادهای اخلاقی مختلف مواجه خواهد شد.

وزارت خارجه آمریکا بیان داشته است که از زمان تاسیس این برنامه در سال 2003، تاکنون 55 هزار دانش‌آموز 14 الی 18 ساله از 70 کشور مختلف جهان در آن شرکت داشته‌اند. معلمان این برنامه از طریق وزارت خارجه آمریکا برای شرکت در این برنامه دو هفته‌ای انتخاب می‌شوند. این معلمان پس از اتمام این برنامه آموزشی در یک بازدید 6 روزه به واشنگتن دی‌سی برده می‌شوند تا با فرهنگ آمریکا بیشتر آشنا شوند. از سال 2006 تا کنون وزارت خارجه آمریکا 148 معلم را در این برنامه شرکت داده است و در نظر دارد تا در آن کودکان را نیز شرکت دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سین ب ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۲
    0 0
    تا وقتی زبان انگلیسی زبان بین الملل باشد همین آش و همین کاسه برپاست و آمریکا گرایی رواج دارد اگر زبان عربی بالا بیاید از این مشکلات کاسته می شود که خدا رو شکر تحولات منطقه به ما امیدی تازه بخشید ولی در نهایت به ... رفت.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس