سفیر عربستان در سازمان ملل مدعی شد که جنگنده های این کشور در حمله به یمن غیرنظامیان بویژه زنان و کودکان را هدف قرار نمی دهند.

 به گزارش مشرق، عبدالله المعلمی یکشنبه شب طی سخنانی در مجمع عمومی سازمان ملل مدعی شد که عربستان غیرنظامیان را در یمن هدف قرار نمی دهد.

وی با ادعای اینکه نیروهای انصارالله به شکل بی هدف مناطق مسکونی یمن را هدف قرار می دهند ادعا کرد: نیروهای ائتلاف عربی تنها به دنبال بمباران اهداف نظامی هستند و بیشترین دقت و احتیاط را برای این اقدام به خرج می دهند.

سفیر عربستان در سازمان ملل با اشاره به اینکه بزودی با بان کی مون دیدار کرده و گزارشی درباره عملکرد ائتلاف عربی تقدیم وی می کند اظهار داشت: هیچ گونه اقدامی در جهت هدف قرار داده شدن کودکان و مدارس در یمن از سوی ائتلاف صورت نگرفته است.

سازمان ملل متحد روز چهاردهم خرداد ائتلاف نظامی به فرماندهی عربستان در یمن را به دلیل نقض حقوق کودکان به فهرست سیاه خود اضافه کرد.

این ائتلاف متهم به "کشتار صدها کودک" شده است.

در گزارش سازمان ملل آمده است که سال گذشته 785 کودک در یمن جان خود را از دست دادند که ائتلاف نظامی عربستان مسئول 60 درصد از این موارد بوده است.

از سپتامبر سال 2014 یمن صحنه ‌درگیری‌ میان نیروهای هوادار عبد ربه منصور هادی، رئیس‌جمهور در تبعید این کشور و گروه های مردمی شده است.

از ماه مارس 2015 ائتلافی نظامی به فرماندهی عربستان سعودی با هدف حمایت از رئیس‌جمهور فراری یمن شکل گرفت که مواضع مردم یمن را بمباران می‌ کند.
منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رضا ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    0 0
    بمب خوشه ای که بچه و زنومرد تشخیص نمیده استاد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس