کد خبر 584643
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۶

مدیرکل دفتر ستاد مبارزه با قاچاق کشور، گفت: 1104 میلیون نخ از سال 92 تا 94 موجود است که به ترتیب منهدم خواهد شد، همچنین چند باند بزرگ در روزهای اخیر که سیگار قاچاق را به صورت انبوه به کشور وارد کرده‌‌اند، کشف و ضبط شده است.

به گزارش مشرق، عباس نخعی در دهمین جلسه ستاد کشوری کنترل و مبارزه با دخانیات، گفت: طرح کد رهگیری بر روی سیگار امسال کلید خورد و استفاده از سامانه انبارداری نیز در دستور کار قرار گرفت. متأسفانه ترانزیت این مواد از کشور ما انجام می‌شود به خصوص قاچاق این مواد که از کشورهای همسایه مجدد به کشور ما برگشت داده می‌شود.
 
وی ادامه داد: برای اولین بار طرح یکنواختی پاکت‌های سیگار تصویب شد و سیگارهایی که از سال 88، به بعد در انبارها نگهداری شده که 2.4 میلیارد نخ بوده، با همکاری شهرداری در سال گذشته منهدم شد.
 
نخعی گفت: برای سیگارهای سال 92 به بعد هم این برنامه را اجرا می‌کنیم در سال 92 حدود 244 میلیون نخ، در سال 93 حدود 380 میلیون نخ و در سال گذشته 480 میلیون نخ موجود است و انهدام مقادیر زیادی تنباکو نیز در برنامه وجود دارد.
 
 مدیرکل دفتر ستاد مبارزه با قاچاق کشور، با اشاره به اینکه بسیاری از برندهای سیگار قاچاق می‌شوند، گفت: ترانزیت بیش از 28 برند از این تعداد برند از کشور ممنوع خواهد شد. اما نفوذ از طریق ترفندهای شرکت‌ها وجود دارد که گرایش به سمت برخی برندها کاهش تولید را ایجاد کرده است. و باید این‌ها مورد مطالعه قرار گیرند.
 
وی ادامه داد: اگر قرار است اقدام به کاهش مصرف مواد دخانی شود باید این نوع تبلیغات به سمت صفر برود و به دکه فروش‌ها و خرده‌فروش‌ها توجه ویژه شود اما بدون ساماندهی این بخش کنترل مصرف امکانپذیر نیست. روستاها و شهرهای پرخطر باید شناسایی شوند و این برنامه‌های کنترلی باید از این مناطق آغاز شوند چون میزان مصرف قاچاق مشخص نیست تا بتوانیم آن را کنترل کنیم.
 
نخعی گفت:‌چند باند بزرگ قاچاق سیگار در روزهای اخیر که سیگار به صورت انبوه وارد کشور کرده‌اند کشف و ضبط شده است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس