زاگوراکیس در پست هافبک دفاعی بازی می‌کرد. از او کسی توقع گلزنی نداشت اما همیشه در بازی سازی و طراحی حملات تیم ملی یونان و تیم های باشگاهی حرف اول و آخر را می زد.

ویژه‌نامه یورو 2016 مشرقبر اساس اعلام سایت یوفا که سایت رسمی مسابقات جام ملتهای اروپا نیز محسوب می شود، در 14 دوره گذشته این مسابقات 14 بازیکن به عنوان ستاره هر دوره معرفی شده اند.

تا آغاز مسابقات یورو 2016 به معرفی اجمالی ستاره های هر دوره خواهیم پرداخت. در دومین بخش با ستاره جام 1964 که در اسپانیا برگزار شد آشنا شوید:



2004 - تئودوروس زاگوراکیس Theodoros Zagorakis

دوازدهمین دوره‌ مسابقات جام ملت‌های اروپا سال ۲۰۰۴ و در ۸ شهر از کشور پرتغال برگزار شد. یونان٬ قهرمان جام ملت‌های اروپا ۲۰۰۴ به‌عنوان نمایندهٔ کنفدراسیون فوتبال اروپا (یوفا) در جام کنفدراسیون‌ها ۲۰۰۵ شرکت کرد. یونان باشکوه آن روزها البته منتقدان خاص خودش را داشت و به ایفای یک نقش کثیف در فوتبال دفاعی متهم می شد، در این تیم یک ستاره فراموش ناشدنی بازی می کرد، بازیکنی به نام تئودور زاگوراکیس که بعدها خوش درخشید و خارج از مرزهای یونان شهره عام و خاص در دنیای فوتبال حرفه ای شد.

در بازی افتتاحیه جام ملت های اروپا 2004 و در گروه اول، یونان با بازی خوب خود همه را شگفت زده کرد. آن‌ها توانستند در اولین بازی میزبان این مسابقات یعنی پرتغال را با نتیجهٔ ۲ بر یک مغلوب کنند. یونانی‌ها پس از هفت دقیقه توسط جورجوس کاراگونیس به گل اول خود دست یافتند. پس از آن آنجلوس باسیناس در دقیقهٔ ۵۱ گل دوم یونان را از روی نقطهٔ پنالتی وارد دروازه حریف کرد. تک گل پرتغال را کریستیانو رونالدو در دقیقه ۳+۹۰ وارد دروازهٔ تیم یونان کرد.

در بازی بعدی یونان مقابل اسپانیا٬ دو تیم به تساوی ۱-۱ رسیدند. در این گروه پرتغال با برد برابر اسپانیا و روسیه با کسب ۶ امتیاز به عنوان تیم اول و تیم یونان که با اسپانیا هم امتیاز بود٬ به دلیل گل زدهٔ بیشتر به عنوان تیم دوم این به گروه به مرحلهٔ یک‌چهارم نهایی صعود کرد. این گروه با ۱۲ گلی که بین تیم‌های گروه رد و بدل شد٬ کم‌گل‌ترین گروه این دور از مسابقات لقب گرفت.


زاگوراکیس در پست هافبک دفاعی بازی می‌کرد. از او کسی توقع گلزنی نداشت اما همیشه در بازی سازی و طراحی حملات تیم ملی یونان و تیم های باشگاهی حرف اول و آخر را می زد. ۱۲۰ بازی ملی و سه گل ملی در کارنامه دارد. اولین بازی ملی خود را در تاریخ ۷ سپتامبر ۱۹۹۴ مقابل تیم ملی جزایر فارو به انجام رساند. وی اولین گل ملی خود را در صد و یکمین بازی ملی خود در تاریخ ۹ فوریه ۲۰۰۵ مقابل تیم ملی دانمارک در مقدماتی جام جهانی ۲۰۰۶ ثبت کرد.


به عنوان کاپیتان نقش مهمی در قهرمانی تیم ملی یونان در مسابقات یورو ۲۰۰۴ داشت که در انتها توانست در تیم منتخب این تورنمنت جای بگیرد و به عنوان بهترین بازیکن این تورنمنت انتخاب شود. زاگوراکیس در سال ۲۰۰۷ از فوتبال خداحافظی کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس