منظور وزارت خارجه آمریکا از گروه‌های تروریستی داعش و جبهه‌النصره و گروه‌های تکفیری که غرب آسیا را به خاک خون کشیده‌اند نیست، بلکه حمایت ایران از حزب الله لبنان و گروه‌های مقاومتی است که امروز برای مقابله با تروریسم تکفیری صف بسته‌اند.

گروه بین‌الملل مشرق - وزارت خارجه آمریکا در گزارش سالانه خود درباره تروریسم، ایران را "در صدر" کشورهای حامی تروریسم قرار داده و گفته است دولت ایران به طرق گوناگون، از جمله حمایت مالی، آموزش و رساندن تجهیزات به گروه‌های تروریستی در کشورهای مختلف جهان کمک کرده است.

اما منظور وزارت خارجه آمریکا از گروه‌های تروریستی داعش و جبهه‌النصره و گروه‌های تکفیری که غرب آسیا را به خاک خون کشیده‌اند نیست، بلکه حمایت ایران از حزب الله لبنان و گروه‌های مقاومتی است که امروز برای مقابله با تروریسم تکفیری صف بسته‌اند. آمریکا حزب‌الله (اصلی‌ترین نیروی مقابله‌کننده با جریان تکفیری) را "تهدیدی جدی برای ثبات لبنان و منطقه" دانسته است!

در این گزارش همچنین به حمایت ایران از گروه‌های مقاومت و بسیج مردمی در عراق، دولت قانونی بشار اسد و گروه‌های حماس و جهاد اسلامی در فلسطین اشاره شده و نیروی قدس سپاه پاسداران به همراه وزارت اطلاعات ایران متهم شده است که به حمایت تروریسم در سطح جهانی می‌پردازند.

آمریکا بیش از 30 سال است که ایران در فهرست کشورهای حامی تروریسم قرار داده است. وزارت خارجه آمریکا در گزارش خود ایران را متهم به حمایت مالی و تسلیحاتی از معترضان شیعه در بحرین متهم کرده است.

علاوه بر این وزارت خارجه آمریکا گفته است که ایران "تمایلی به اجرای عدالت درباره اعضای ارشد القاعده نشان نداده است".

به جز ایران، در گزارش وزارت خارجه آمریکا کشورهای سودان و سوریه هم به حمایت از تروریسم متهم شده‌اند.

اتهام حمایت ایران از تروریسم یکی از دلایلی است که باعث شده بانک‌های اروپایی به رغم اجرای توافق هسته‌ای، همچنان از معامله با ایران خودداری کنند.

آمریکا در حالی همچنان ایران را بزرگترین دولت حامی تروریسم دنیا در سال ۲۰۱۵ می‌داند که هیئت ایرانی در این سال در کنار دیگر قدرت‌های جهانی به توافقی بر سر برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی دست یافتند که روی کاغذ باید به کاهش تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران منجر می‌شد. با وجود این، تحریم‌های مرتبط با حمایت از تروریسم و نقض حقوق بشر آمریکا علیه ایران همچنان پابرجاست و کشورهای اروپایی نیز همچنان از تجارت قابل توجه با ایران خودداری می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • امیر ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۴
    0 0
    موندم چند بار باید از یک جا ضربه بخوریم ولی مطمئنم بازم عبرت نمیشه و بعضی ها بازم دنبال اجرای فرمان های آمریکان
  • ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۴
    0 0
    دزد و شرور و شیطان بزیگ جهانی به کشور معتدل ایران می گوید حامی تروریسم - این یانکی ها خیلی وقیح و بدسگال هستند زشتی و پلشتی خودشان را به دیگران نسبت می دهند - انشاالله که چراغ عمر آمریکا در حال خاموش شدن است آمین یارب العالمین - مردم جهان از دست این آمریکای شرور و بدسگال پست به ستوه آمده اند.
  • اسفندیار ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۴
    0 0
    دکتر احمدی نژاد در خطاب به مستکبران: «آزادی یعنی اینکه اگر زدی من هم می زنم»
  • سبحان شاهمرادی اصولگرا ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۴
    0 0
    زمان محمد خاتمی امریکا ما را محور شرارت خواند و زمان دوست خاتمی ما را حامی تروریسم!
  • ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۴
    0 0
    آخه کی به حرفهای آمریکا اهمیت میده!!!!!!
  • ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۵
    0 0
    یعنی نجاست بگیره کل رژیم آمریکا رو که چشمشو رو جنایات آل سعود بسته :|
  • ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۶
    0 0
    به تعبیر حضرت امام خمینی "آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند"
  • ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۶
    0 0
    اقای خاتمی در سال 2002 گفتگوی تمدن ها را مطرح کرد و به امریکا گفت ما به تو در کوبیدن افغانستان کمک اطلاعاتی و ... می کنیم و سپس بدون اینکه یک امتیاز بگیره رفت و معاهده منع گسترش سلاح رو داوطلبانه و مجانی امضا کرد که به موجب ان از کلی تسلیحات نظامی که الان حتی عربستان هم داره مثل بمب خوشه ای و ... چشم پوشی کرد و برای همیشه ایران را از این حق محروم کرد و درست در همان سال بوش ایران را محور شرارت خواند و در ادامه اش اقای روحانی با برجام کلی امتیاز داد و ایران با انهدام 16000 سانتریفوژ و تعطیل شدن اب سنگین اراک شد بزرگترین کشور حامی تروریست. در حالیکه قبلا با 19000 چنین نمی گفتن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس