کد خبر 583638
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۱

عبد المحسن موسی فرمانده تیپ ۱۴ ارتش عراق اعلام کرد که نیروهای عراقی موفق شدند تمامی خطوط امداد رسانی به داعش را در فلوجه قطع کنند.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه خبری العهد، عبد المحسن موسی فرمانده تیپ 14 ارتش عراق اعلام کرد که نیروهای عراقی موفق شدند تمامی خطوط امداد رسانی به داعش را در فلوجه قطع کنند.

همچنین احمد الاسدی سخنگوی هیئت نیروهای داوطلب مردمی (الحشد الشعبی) اعلام کرد: عملیات الصقلاویه یا شمال فلوجه یا الکرمه بخش های مهمی از عملیات آزادسازی شهر فلوجه و درهم شکستن تروریسم در آنجا است.

وی افزود: 60 تا 70 درصد عملیات آزاد سازی فلوجه انجام شده است.

الاسدی تصریح کرد: شهر فلوجه به طول کامل در محاصره است و تنها مرکز شهر باقی مانده است و یگان های نظامی به سمت آن در چند محور در حال پیشروی هستند.

وی افزود: ناحیه الصقلاویه طی دو روز آزاد خواهد شد.

نیروهای امنیتی با حمایت الحشد الشعبی و نیروهای عشایر تاکنون ناحیه الکرمه و مناطق زیادی تابع شهر فلوجه را آزاد کرده اند.

آغاز یورش به الصقلاویه برای آزادی آن

در همین حال، منابع خبری گزارش دادند که نیروهای مشترک عراقی جاده ارتباطی بین ناحیه الصقلاویه و شهر فلوجه را بسته و یورش به داخل این ناحیه برای آزادسازی آن را آغاز کرده اند.

برافراشته شدن پرچم عراق در منطقه ناظم المفتول و پل التفاحه

ستاد اطلاع رسانی جنگ عراق اعلام کرد که نیروهای عراقی توانستند پرچم عراق را در منطقه ناظم المفتول در غرب ناحیه الصقلاویه و پل التفاحه و مناطق اطراف آن به اهتزاز دربیاورند. همزمان نیروهای مشترک عراقی به سمت محله صنعتی در شمال شرقی ناحیه الصقلاویه پیشروی کردند.

خنثی سازی تلاش برای منفجر کردن مسجد الصقلاویه

نیروهای داوطلب مردمی همچنین توانستند مقادیری سلاح و مهمات را در مسجد جامع صحابه در ناحیه الصقلاویه کشف و ضبط کنند. این نیروها وارد مسجد صحابه شده و بمب های کارگذاشته شده در داخل آن را لحظاتی قبل از منفجر شدن آنها از راه دور، خنثی کردند.

تصاویر منتشر شده نشان می دهد که تروریست ها مقادیر زیادی بمب و سیلندرهای بمبگذاری شده با هدف منفجر کردن مسجد کارگذاشته بودند تا بعد از منفجر کردن آن، نیروهای داوطلب مردمی را مسئول این انفجار معرفی کنند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس