کد خبر 583573
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۴:۲۲

منابع رسانه ای سوریه از فرار دسته جمعی بیش از 100 زندانی محبوس در یکی از زندان های گروه تروریستی تکفیری القاعده در استان ادلب واقع در شمال غربی سوریه خبر داده اند.

گروه بین الملل مشرق- منابع رسانه ای سوریه از فرار دسته جمعی بیش از 100 زندانی محبوس در یکی از زندان های گروه تروریستی تکفیری القاعده در استان ادلب واقع در شمال غربی سوریه خبر داده اند.

فرار 100 نفر از زندان القاعده در ادلب

بنابر این گزارش، این افراد از عناصر گروه تروریستی تکفیری "حرکت نورالدین زنکی" زیرمجموعه ارتش آزاد بوده اند که در پی درگیری های یکسال اخیر با جبهه النصره (شاخه رسمی القاعده در سوریه) از سوی کمیته امنیتی این گروه دستگیر و به زندان افتاده بودند. در میان این افراد 11 تن تنها 24 ساعت از بازداشت آنها می گذشت. منابع اطلاعاتی دولت سوریه در این رابطه گفته اند که افراد مذکور روز گذشته به اتهام دست داشتن در انفجار خودروی بمبگذاری شده در مقابل "مسجد الشعیب" شهر ادلب شناسایی و دستگیر شده بودند که طی آن بیش از 15 تن از فرماندهان چینی، ازبک و چچنی تبار القاعده حین خروج از آن به هلاکت رسیده بودند. این منبع افزود که محل زندان در حمله هوایی مورد اصابت دو موشک هوا به زمین قرار گرفته و با تخریب بخشی از ساختمان زندانیان پا به فرار گذاشته اند. گفته می شود عوامل انفجار خودروی بمبگذاری شده ذکر شده نیز همگی از اعضای ائتلاف تروریستی تکفیری "جیش الفتح" به رهبری القاعده می باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس