۱۸ بازیکن از بارسلونا، ۱۵ بازیکن از رئال مادرید و ۱۰ بازیکن از اتلتیکومادرید به یورو ۲۰۱۶ تقدیم شده است.

به گزارش مشرق، در آستانه رقابت‌های جام ملت‌های اروپا 2016 به میزبانی فرانسه، نگاه خاص آس اسپانیا به لایه‌های پنهان این تورنمنت بزرگ نشان از برتری لالیگا و فوتبال باشگاهی اسپانیا نسبت به همتایان دیگر خود در قاره سبز دارد.

43 بازیکن حاضر در یورو 2016 که به تیم ملی کشور خود دعوت شده‌اند، یا در سه تیم اول لالیگا حضور دارند و یا پیش از این در سه تیم رئال مادرید، بارسلونا و اتلتیکومادرید حضور داشته و فوتبال حرفه‌ای را با این تیم‌ها تجربه کرده‌اند.

552 فوتبالیست در قالب 24 تیم ملی اروپایی راهی فرانسه خواهند شد تا شانس خود را برای فتح جام و یا حضور در جمع بزرگان فوتبال قاره سبز آزمایش کنند.

تیم فوتبال بارسلونا 18 ستاره پرورش یافته در مکتب خود را به یورو 2016 تحویل داده است: تراشتگن، دروازه‌بان آلمان، بلرین (بازیکن منتقل شده به آرسنال از بارسا) بارترا، یوردی آلبا، بوسکتس، تیاگو (منتقل شده از بارسا به بایرن)، سسک فابرگاس (منتقل شده از بارسا به چلسی)، اینیستا، پدرو و نولیتو (از بارسا به سلتا) در تیم ملی فوتبال اسپانیا حضور دارند.

ورمالن، مدافع بلژیکی نیز در مکتب بارسلونا رشد کرده و مطرح شده است. بازیکنان دیگری نظیر کارسما (بشیکتاش)، موتا (پاری‌سن‌ژرمن) و گودیانسن (مولد - ایسلند) همچنین آردا توران (ترکیه) و راکیتیچ (کرواسی) و ابراهیموویچ (سوئد) نیز بارسلونایی بوده و یا هستند.

از مکتب فوتبال رئال مادرید اسپانیا نیز بازیکنانی چون خدیرا، اوزیل، کروس، کاسیاس، راموس، واسکوئس، په‌په، مودریچ، کواچیچ، زالای، شاهین، بیل، کریستیانو رونالدو، کاروالیو و موراتا به یورو 2016 عرضه و تقدیم شده است.

و اما از اتلتیکومادرید و مکتب ویسنته کالدرون، بازیکنانی نظیر گریژمان، دخه‌آ، خوانفران، کوکه، کورتوا، آلدرویرلد، کاراسکو، آردا توران (از اتلتیکو به بارسا)، موتا و مانژوکیچ (انتقال به یووه) وارد یورو 2016 خواهند شد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس