دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز بابیان اینکه متکدیان خارجی از اقدام انسان دوستانه ایران در عدم اخراج زنان بدون شوهر سوء استفاده می‌کنند ،گفت: برخی در کرج خیابان و محل رفت و آمد مردم را به مردم اجازه می‌دهند.

به گزارش مشرق، حاجی رضا شاه کرمی در نشست خبری هیئت ستاد حقوق بشر قوه قضائیه که عصر امروز در محل اداره کل دادگستری استان البرز با حضور  کاظم غریب‌آبادی عضو ستاد حقوق بشر قوه قضائیه و فاضلیان رئیس‌کل دادگستری البرز  برگزار شد ‌در مورد حفظ حقوق شهروندی و تلاش برای جمع‌آوری و ساماندهی متکدیان خارجی در سطح شهرستان کرج ‌اظهار داشت: دو نوع متکدی در شهر کرج دیده می‌شود که یک دسته از این متکدیان ایرانی و دارای اعتیاد بوده و دسته دیگر این متکدیان تبعه کشور پاکستان هستند.

وی افزود: متکدیانی ایرانی که معتاد هستند به درمانگاه های ماده 16 تحویل داده می‌شوند و دیگر متکدیان نیز در سالنی که شهرداری به همین منظور در منطقه مهرشهر  تهیه کرده‌ انتقال پیدا می‌کنند تا ساماندهی شوند.

دادستان عمومی‌ انقلاب شهرستان کرج با بیان اینکه در مورد متکدیان پاکستانی و جمع‌آوری و خروج از مرز  آنها مشکلات زیادی وجود دارد، گفت: متکدیان پاکستانی اکثرا زن و دارای فرزند بوده و مرد همراهشان نیست که اخراج آنها از مرز بدون همراهی همسر کار را برای خروج و بازگرداندن به کشورشان مشکل می‌کند.

شاه‌کرمی گفت: این اقدام انسان‌دوستانه ایران که زنان بدون شوهر را از کشور اخراج نمی‌کند دستاویزی برای ماندن متکدیان پاکستانی برای حضور در کشور شده است.

دادستان کرج با بیان اینکه این اقدام انسان‌دوستانه ایران که متکدیان زن و بدون همسر را از کشور اخراج نمی‌کند شرایطی برای سوء استفاده این متکدیان به وجود آورده است، عنوان کرد: همسران این زنان در منطقه شهر قدس ساکن هستند که یافتن این مردان کار مشکل و دشواری است.

وی با بیان اینکه با وجود این مشکلات ساماندهی این متکدیان که سبب خراب شدن چهره شهر کرج شده است در دستور کار قرار دارد، افزود: هفته گذشته 30 تا 40 نفر از این خانواده‌های متکدی در کرج با همسرانشان به کشور خود بازگردانده شدند.

شاه‌کرمی بابیان اینکه این افراد برای ورود به کشور از مبادی رسمی و با گذرنامه انفرادی وارد می‌شوند، گفت: بسیاری از این متکدیان در قابل کاروان‌های زیارتی به کشور وارد می‌شوند که این موضوع باید تحت کنترل قرار گیرد.

وی در مورد جمع‌آوری دستفروشان از سطح معابر کرج و آیا اینکه شئونات این دستفروشان  در حین جمع‌آوری رعایت می‌شود، گفت: در مورد جمع‌آوری دستفروشان طبق قانون نظام صنفی عمل شده و سد معبر و ایجاد مزاحمت برای عابران و اعتراض مغازه دارانی که مالیات پرداخت می‌کنند و به این شیوه فروش کالا اعتراض دارند از مهمترین دلایل جمع‌آوری دستفروشان در کرج است.

وی با بیان اینکه قبول داریم که این دستفروشان با مشکلات معیشتی و دیگر مشکلات مواجه هستند، گفت: به صورت حضوری در یک بازدید میدانی با 40  نفر از انها مصاحبه کرده‌ام ، اما این دستفروشان نیز به برخی افراد اجازه معابر را پرداخت می‌کنند.

شاه‌کرمی بابیان اینکه عمل به قانون در این زمینه در اولویت است، عنوان کرد: برخی در کرج با ماشین‌های مدل بالا در خیابان دستفروشی می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس