مدیربازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی با بیان این که ثبت درخواست متقاضیان طرح برندسازی پمپ بنزین ها از امروز(سه شنبه) آغاز شده است، گفت: محدودیتی برای مشارکت شرکت های خارجی در طرح برندسازی جایگاه های عرضه سوخت وجود ندارد.

به گزارش مشرق، محمدرضا مظلومی روز سه شنبه در نشست خبری افزود: هم اکنون سه هزار و 400 جایگاه عرضه بنزین و دو هزار و 400 جایگاه گازطبیعی فشرده(سی ان جی) در کشور فعالیت دارند.

وی به توزیع روزانه 250 میلیون لیتر انواع فرآورده نفتی در کشور اشاره کرد و ادامه داد: برای افزایش کیفیت ارائه خدمات در جایگاه های عرضه، شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی طرح برندسازی و ایجاد زنجیره عرضه را اجرا می کند.

مدیر بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی افزود: همه شرکت های واجد صلاحیت که در زمینه ذخیرسازی، حمل و عرضه فرآورده های نفتی فعالیت می کنند می توانند در این طرح مشارکت داشته باشند.

مظلومی با تشریح جزئیات طرح برندسازی گفت: شرکت ها بر اساس ارزیابی شاخص های توان مالی، سابقه اجرایی، نیروی انسانی، امکانات و فرآیندهای کسب و کار ارزیابی شده و در صورت دارا بودن صلاحیت می توانند فعالیت خود را آغاز کنند.

وی گفت: این شرکت ها برای آغاز فعالیت خود باید حداقل 60 نازل پمپ بنزین داشته باشند و در مدت دو سال باید آن را به 300 نازل افزایش دهند.

شرکت های متقاضی برندسازی در سی ان جی نیز باید کار خود را حداقل با 300 نازل آغاز کنند.
وی به تدابیر اتخاذ شده برای جلوگیری از ایجاد انحصار اشاره کرد و گفت: برای جلوگیری از رانت و انحصار، شرکت های متقاضی فعالیت در سطح ملی نمی توانند بیشتر از 20 درصد جایگاه ها را در سطح کشور در اختیار بگیرند.

مدیر بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی گفت: برندهای استانی نیز 30 درصد جایگاه های عرضه استانی و برندهای شهرستانی نیز تا 50 درصد جایگاه عرضه در شهرستان را می توانند تحت مالکیت خود داشته باشند.

این مسئول صنعت نفت ادامه داد: شرکت های متقاضی می توانند از امروز از طریق پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران و یا دفاتر استانی این شرکت درخواست های خود را مطرح کنند.

به گفته مظلومی ، ارزیابی شرکت های متقاضی در ماه های تیر و مرداد انجام خواهد شد.

وی درباره حضور شرکت های خارجی در طرح برندسازی گفت: محدودیتی برای شرکت های خارجی وجود ندارد و این شرکت ها در صورت دارا بودن صلاحیت و کسب امتیازهای لازم می توانند فعالیت خود را شروع کنند. البته تا کنون درخواست رسمی از طرف شرکت های خارجی در این باره ارائه نشده است.

وی درباره اخذ هزینه بیشتر توسط جایگاه های عرضه از مصرف کنندگان گفت: شرکت های صاحب برند بر اساس سطح خدماتی که ارائه می دهند تقسیم بندی می شوند و بر اساس خدماتی که ارائه خواهند کرد هزینه ها را از مصرف کنندگان اخذ می کنند که البته جزئیات آن هنوز مشخص نشده است.

وی درباره امکان واردات بنزین توسط برندهای واجد صلاحیت گفت: در مرحله اول از بنزین تولید داخل استفاده خواهد شد اما در آینده این شرکت ها می توانند علاوه بر ساخت پالایشگاه در داخل کشور، اقدام به واردات بنزین نیز کنند.

وی درباره اجرای طرح دو نرخی شدن بنزین گفت: هر تصمیمی در این باره به ما ابلاغ شود ما آن را اجرا خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: در گذشته بنزین را به صورت دو نرخی عرضه می کردیم و اکنون نیز آمادگی لازم را برای اجرای این طرح داریم.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس