برخی منابع خبری عربی اعلام کردند که نام احمد علی عبدالله صالح فرزند رئیس جمهوری سابق یمن در صدر فهرست اسرای مورد نظر انصارلله برای تبادل قرار دارد که در مذاکرات جاری در کویت تحویل نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن شده است.

به گزارش مشرق، پایگاه خبری عربی ۲۱ و تلویزیون العربیه ازجمله این منابع بودند که اعلام کردند گروه انصارلله و گروه مذاکره کننده یمن فهرست مورد نظر اسرای خود نزد طرف مقابل را به «اسماعیل ولد الشیخ» داده اند تا در راستای هماهنگی های انجام شده پیش از ماه مبارک رمضان آزاد شوند.

عربی ۲۱ در این باره به نقل از منابع نوشت: درجلسه عصر دوشنبه مذاکرات، هیات ریاض فهرستی شامل نام دو هزار و۶۳۰ نفر را تحویل نماینده سازمان ملل داد و گروه انصارلله نیز فهرست سه هزار ۷۶۰ نفر از جمله فرزند علی عبدالله صالح رئیس جمهوری سابق یمن را ارائه کرد.

براساس این گزارش فرزند عبدالله صالح در دولت عبد ربه منصور هادی رئیس جمهوری فراری یمن، سفیر یمن در کشور امارات بود که منصور هادی وی را بعدا از این سمت برکنار کرد.

علی عبدالله صالح درپاسخ به سوالی درباره بازداشت خانگی فرزندش در امارات گفته بود: وی مهمان برادران اماراتی است.

به نوشته این پایگاه خبری برخی ناظران سیاسی می گویند که عبدالله صالح احتمالا به دو دلیل ممکن است نام فرزندش را در این فهرست درج کرده باشد، نخست آن که وی واقعا در امارات تحت تدابیر امنیتی در بازداشت خانگی است و پدرش می خواسته با اثبات این موضوع، او را از هرگونه اتهام جنگی در یمن تبرئه کند و دوم، با اثبات این که وی اسیر جنگی بود برای آینده سیاسی او امتیازی کسب کند.

در این گزارش همچنین آمده است که اتحادیه بین المللی خبرنگاران طی نامه ای به «ولد الشیخ» ازوی خواسته اند به انصار الله فشار وارد کند تا از ۲۳ خبرنگاری که نزد خود دارند، 10تن از آنان را که در اعتصاب غذا به سر می برند، آزاد کنند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • محمد ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
    0 0
    یکی ی حرفی بزن این آقا مگه همون نیود که به کشتارسیستماتیک مردم در طول انقلاب یمن معروفه چرا لال شدید شیعیان علی
  • ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
    0 0
    خودتو جم و جور کن درست حرف زدن و یاد بگیر
  • ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
    0 0
    پایان جنگ در یمن فقط به وسیله حملات موشکی به عمق خاک آل یهود محقق می شود نه آتش بس نمایشی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس