کد خبر 581694
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۷

قیمت نفت در بازارهای جهانی با تقویت ارزش دلار و انتظار برای افزایش تولید نفت ماسه‌ای کانادا کاهش یافت و بشکه‌ای 49.17 دلار فروخته شد.

به گزارش مشرق، به نقل از رویترز، پس از تاثیر تقویت ارزش دلار که بر بازارها اثر گذاشت و انتظار برای افزایش تولید نفت ماسه‌ای کانادا در این هفته، قیمت نفت در معاملات امروز کاهش یافت.


با توجه به کاهش ذخایر نفت آمریکا به کمترین میزان از سپتامبر 2014، بازارهای نفتی به علت آغاز فصل سفرهای تابستانی در آمریکا تاحدی تقویت شد اما در میانه معاملات کاهش یافت.

هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 15 سنت کاهش 49.17 دلار فروخته شد. نفت خام آمریکا با 6 سنت کاهش 49.27 دلار در هر بشکه معامله شد.

ارزش دلار امروز با بالاترین رقم در یک ماه گذشته در برابر ین رسید و در برابر دیگر ارزهای اصلی نیز بالا ماند. شاخص دلار پس از اظهارات جانت یلن، رئیس فدرال رزرو در مورد احتمال افزایش نرخ بهره در کوتاه‌مدت تقویت شد.

گران شدن دلار، قیمت نفت را برای کشورهای مالک دیگر ارزها گران می‌سازد.

به گفته تاجران، انتظار برای افزایش تولید نفت ماسه‌ای کانادا نیز قیمت نفت خام آمریکا تاثیر گذاشته است.

علی‌رغم افزایش مورد انتظار در تولید نفت کانادا، بانک ای‌ان‌زد اعلام کرد تقویت قیمت نفت آمریکا پس از کاهش شدید در میزان ذخایر این کشور به علت تقاضای بالا، هنوز قطعی نیست. ذخایر نفت آمریکا 4.2 میلیون بشکه در روز کاهش یافت و به 537 میلیون بشکه رسید.

تاجران گفتند دلیل اصلی افزایش تقاضای فصلی، آغاز رسمی فصل سفرهای تابستانی آمریکا است که از امروز به علت تعطیلات روز یادبود شروع شده است.

این کاهش ذخایر درحالی رخ داده است که تولید نفت آمریکا نیز به 8.77 میلیون بشکه در روز افت کرده است؛ این میزان، کمترین رقم از سپتامبر 2014 محسوب می‌شود.

در بازارهای جهانی نفت، قیمت نفت برنت به علت یک سری از اختلالات در نیجریه، تقویت شد. شبه نظامیان موجی از حملات به خطوط لوله نفت در نیجریه به راه انداختند که تولید نفت این کشور را به کمترین رقم در 2 دهه اخیر رساند.

همچنین توجه‌ها به سوی نشست اوپک در وین در هفته آینده نیز معطوف است و انتظار نمی‌رود هیچ تصمیمی گرفته شود که تغییراتی در تولید ایجاد کند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس