کد خبر 581689
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۱

شاید در بادی امر پاسخ این هتاکی، سرازیر کردن انواع فحش و ناسزا به این زن باشد که برخی هم چنین کرده‌اند و از آنجایی که او آغازگر هتاکی بود، دیگران حق داشتد با رعایت موازین و ادب، به او ناسزا بگویند.

شادی صدر مُرد؟!
گروه سیاست مشرق - چهار پنج روزی از هتاکی زنی به ساحت قدسی امام حسین (ع) گذشته است. می‌گویند نام این زن «شادی» و شهرتش «صدر» است و دبیر بخش حقوقی روزنامه زن به مدیر مسؤولی فائزه هاشمی بوده است. در این چهار پنج روز به این هتاکی واکنش‌های زیادی نشان داده شده است و افراد مختلف از اقشار گوناگون در داخل و خارج از کشور درباره این رفتار سخیف، نکات قابل توجهی را بیان کرده‌اند. شاید در بادی امر پاسخ این هتاکی، سرازیر کردن انواع فحش و ناسزا به این زن باشد که برخی هم چنین کرده‌اند و از آنجایی که او آغازگر هتاکی بود، دیگران حق داشتد با رعایت موازین و ادب، به او ناسزا بگویند؛ با وجود این، نگارنده در کنار مطالب خوب و عدیده‌ای که عزیزان دیگر با احساس مسؤولیت نگارش کرده‌اند، از زاویه‌ای کمی متفاوت با گفته دیگران به این رفتار جنون‌آمیز پرداخته است.

کلید فهم این رفتار سخیف، پاسخ به چرایی دست یازیدن این زن به این اقدام هتاکانه است. در پاسخ باید گفت سابقه سیاه این زن نشان می‌دهد که از جمله افرادی است که به سبب رفتار هنجارشکنانه‌اش در جمهوری اسلامی، «دستگاه هاضمه» نظام اسلامی آن را «قی» کرد تا در جایی مأوا کند که با آن سنخیت دارد؛ از این رو پس از دستگیری در فتنه 88 و سپس آزادشدن، به شکل غیرقانونی از ایران متواری شد و مانند بسیاری از همپالگی‌هایش که با پشت کردن به مردمشان به دامن دشمنان نظام اسلامی پناه بردند و پرچم خیانت و مزدوری برای اجانب را بالای سر خود برافراشتند، ذلیلانه نوکری اجانب را پذیرفت و طوق بردگی و بندگی آن‌ها را بر گردن انداخت.

این زن که از نزدیک مناسبات بین خود و اربابانش را درک کرده بود، می‌دانست برای چرب و شیرین‌شدن «قوت» بردگی و نوکری‌اش باید در برهه‌ای شاهکارآفرینی کند، اما از آنجایی که جهل و کینه‌ورزی کورکننده‌اش با وی بود و چه بسا در این سال‌ها به علل و دلایل مختلف تقویت هم شده بود، در انتخاب موضوع شاهکارش وی را به وادی «نیستی» کشاند و در مسیر کینه‌جویی نوکرانه و منفعت‌طلبانه، بر شخصیت عظیمی دست گذاشت که در عین کرامت و رفعت، «نابودکننده» هر موجودی است که با اندیشه پلید و ناپاک به آن رو کند.

شخصیت بی‌بدیل امام حسین (ع) که هویت‌بخش سجایای انسان کامل و موجودی است که خدای منان به سبب آفریدنش خود را ستود و انسان الهی و رسیده به آخرین پله قرب الهی را معنا می‌کند، آنچنان والا و پرکشش و مطمح نظر بشریت است که اهانت به وی را نه شیعیان و نه سایر فرق اسلامی، که هیچ انسان آشنا با حسین (ع) با هر نشانه و تعلق اعتقادی، آن را برنمی‌تابد. بنابر این، این هتاکی از سر ذلت و نوکری «شادی» نه این که انسانی را شاد نکرد،‌که شادی را از «شادی» گرفت و نه این که «صدر» را بر صدر ننشاند، که به سبب پستی رفتارش، «پست‌نشین» شد و زندگی‌اش را هزینه عمل قبیحی کرد که ما به ازای احتمالی آن، دردی از درد بی‌درمانی که به سبب این هتاکی عارضش شد، دوا نمی‌کند. شادی صدر با این عمل رذیلانه، خود را در «زندان خودساخته» ای محبوس کرد که دیگر هیچگاه طعم زندگی را نخواهد چشید. در زندان خودساخته «شادی» محروم شده از شادی، برای همیشه «مرگ تدریجی» جریان دارد و وی آن را قطره قطره می‌چشد. فرق «ناشادِ» چوب خوردهِ توهمِ «صدرنشینی» با اهانت به خورشید واقعی آفرینش با دیگران این است که براساس قاموس آفرینش همه در حال تجربه مرگ تدریجی هستند؛ لکن چون همزمان با این تجربه برای آن‌ها زندگی هم در جریان است و نشانه‌های متعدد زندگی بر روند مرگ تدریجی غلبه دارد، آن‌ها به جای «طعم تلخ مرگ»، دائما شهد شیرین زندگی را می‌چشند و حالا «شادیِ» شادی از دست داده، با آشکارساختن باطن آلوده‌اش در اهانت به جان زندگی (سیدالشهداء) و گرفتار آمدن در زندان خودساخته، خود را از نعمت بزرگ الهی یعنی «احساس زندگی» محروم کرد تا آنجا که با توجه به نوع ادامه حیات این زنِ بدفرجام که سرشار از آشفتگی و پریشانی خواهد بود، می‌توان از حالا گفت: «شادی صدر مُرد!». تنها راه نجات از این سرنوشت سیاه، عذرخواهی از انسانیت طالب ارزش‌های انسانی و توبه و طلب عفو از پیشگاه امام بزرگی است که سخاوتمندانه و کریمانه می‌بخشد و درمی‌گذرد.

نکته وجدانی:
شادی صدر در جمهوری اسلامی ایران اولین هتاک به مقدسات و اعتقادات دینی مردم نیست. موج و اوج ستیز با مقدسات در زمان حکومت دوم خردادی‌ها که در ادامه نام اصلاح‌طلب‌ها را برای خود برگزیدند، شکل گرفت. حال آن‌هایی که در این موج‌آفرینی و به اوج رساندن این ستیز فعال بودند، صادقانه از خود بپرسند شبح رفتار دین‌ستیزانه آن‌ها در آن زمان تا چه میزان در هتاکی این زمانِ صدر دیده‌ می‌شود و سایه وجودشان تا چه حدی در کنار وی خودنمایی می‌کند! کلام آخر این که سهم آنها در رسیدن صدر به این موضع وقیحانه و هتاکانه چقدر است؟!

*رضا گرمابدری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 85
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 45
  • ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
    0 0
    انشاالله با ظهور امام عصر به ظلم ظالمان پايان داده شود
  • ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
    0 0
    انشاالله با ظهور امام عصر به ظلم ظالمان پايان داده شود
  • لازمی- هنرمند ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
    0 0
    اینها فقط با قوانین خدا مشکل دارند. برای همین با فرستادگان خدا و احکام خدا و محدودیتهایی که خدا برای انسان در دنیا قرار داده مخالفند
  • ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
    0 0
    وزغ فقط خواست معروف بشه کلا هزارتا فالور داشت الان چند برابر شده
  • دکتر گاوچرون از کومور ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
    1 0
    خیلی دردناک بود. محکوم میکنم. ای کاش دست کم به بعد آزادگی و عدالتخواهی و ظلم ستیزی امام حسین (ع) توجه میکردی که در جهان امروز هم همچنان دغدغه جامعه مدرن هست و همین قدر مشترک کافی بود برای احترام به امام حسینی که حقیقتا فرامکتبی هستند و حتی بعضا کمونیست ها و سوسیالیست ها و فلاسفه منصف غرب و رهبران آزاده شرق هم به ایشان ارادت دارند.
  • حمید ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
    0 0
    کسانی که از خدا و قوانینن الهی فاصله می گیرند در واقع مرده های حقیقی هستند
  • سبحان شاهمرادی اصولگرا ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
    0 0
    این فعال اصلاحطلب فراری و کودن باید بداند که هرکس با اهل بیت علیهم السلام تا به حال در افتاده روزگارش به خاک سیاه نشسته است
  • اکبر ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
    0 0
    بابا این و جدی نگیرید. این نه قیافه خوبی داره نه عقل درست حسابی. خواسته بگه من هم هستم. من را هم ببینید. اخه یکی نیست بهش بگه بی شعور ادم اینقدر دو رو. بدبخت بیچاره ادم دلش بهت می سوزه بس که احمقی. تو که ادای دفاع از حقوق زنان می کنی. پس چرا خودت و جنس دست فروش اروپایی کردی
  • علی محسنی ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
    0 0
    امام حسین ثارالله است .کسی جز خدای متعال به امام حسین عزت و مقام دنیا به آخرت نداده است.حسین کشتی نجات است.هرکس از آن دور شود غرق خواهد شد. توهین به نور چشم پیغمبر بی جواب نخواهد ماند.
  • ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
    0 0
    فائزه هاشمی و شادی صدر نفوذی در میان اصلاح طلبان نیستند. بلکه نوک کوه یخ هستند. آنها همان اعتقاداتی را دارند بروز می دهند که از ابطحی و حجاریان تا خاتمی و نبوی هم دقیقا چنین اعتقاداتی دارند. منتهی به خاطر حضور در بازی قدرت هنوز جرات اعلام علنی آن را ندارند. مگر خود خاتمی که لعنت خدا بر او و طرفدارانش باد ، رسما غدیر را زیر سوال نبرد تا رای اهل سنت را به دست بیاورد؟ یا مگر رسما نگفت امام حسین علیه السلام برای اصلاح دین جدش قیام کرد! ( و نه برای اصلاح امت جدش!). ما با حقیقتی طرفیم که جمهوری اسلامی از روبه رو شدن با آن طفره می رود. ما از زمان قاجار به بعد با الین جنبش قوی سکولار ضد دین و بهتر بگویم آتئیست در ایران مواجه هستیم که متاسفانه بعضا نظایر امثال تقی زاده ها در خود این جنبش مبلس به عبا و عمامه بوده اند! و ادعای مسلمانی هم داشتند اما دقیقا تمام برنامه هایشان را برای تضعیف دین و زیر سوال بردن اعتقادات اسلامی و غربی سازی ایران قرار داده اند. سوگمندانه بعد از سی سال در جمهوری اسلامی هنوز در همان نقطه ای هستیم که شیخ فضل الله نوری بود. هنوز دعوای مشروعه و مشروطه ادامه دارد و ما خودمان به خواب زده ایم. اصلاح طلب ذاتا چه چیز را می خواهد اصلاح کند؟ قطعا منظور اصلاحات ادارای و اثتصادی نیست و الا دولتش از نظر اقتصادی و اداری ادامه دولت هاشمی و با ترکیب همان رجال نمی بود. هدف آنها اصلاح دین و تئوریسینهای آنها هم همان مترجمان نظرات امثال پوپر هستند یعنی سروش و کدیور و نظایر آنها. پس اصلاح طلب از بیخ و بن به اسلام کافر است و نباید خود را با تایید صلاحیتهای شورای نگهبان که متاسفانه بعضا برای مصلحت اندیشی های کوتاه مدت است گول بزنیم. چرا که حقیقت تغییری نمی کند.
  • ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
    0 0
    هر کس که به اعتقادات مردم و دین توهین می کند لعنت ابدی خداوند بر او باد
  • ایرانی الاصل ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
    0 0
    از شادی صدر همجنس باز فاسد بهتر از این انتظار نداشته باشید لعنت بر یزید پیروانش.
  • احمد ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
    0 0
    اللهم اشغل الظالمین بالظالمین
  • امام حسینی ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
    0 0
    بیش از هزار سال پیش پاسخ این الکی شادها در زیارت وارث داده شده است لم تنجسک الجاهلیه بانجاسها
  • ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
    0 0
    بر اساس روایات : با اهل بیت دشمنی نمی کند مگر حرامزاده.
  • میثم ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
    0 0
    فقط آدمای ضعیف مثل این بی سر و پا به اعتقادات بقیه توهین میکنن .با این کار جز نفرت از خودش و گروهش هیچ ...
  • پری مجرد38ساله ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
    0 0
    احسنت گل گفتی دادش
  • جمال ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
    0 0
    باید گفت سقط شد خائن وطن فروش
  • ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
    0 0
    وی وی وی چقدم زشته. خدایا شكرت اگر پولدار نشدیم حداقل مث این هم زشت نیستیم....
  • ناشناس ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
    0 0
    هرکه با آل علی در افتاد بر افتاد
  • زينب ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
    0 0
    جواب كارش با خدا آقا امام حسين
  • ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
    0 0
    خب حالا چرا اصلاح طلبا مرزی با ایشون و امثال ایشون مشخص نمی کنند؟!!!! چرا رسانه ها مطالبه نمی کنند که حداقل یک خط تو روزنامه هاشون بنویسند! اونها که از قاموس دموکراسی یقه شرتشون رو جر می دن چرا حالا خفه خونن
  • ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
    0 0
    دیدید وقتی کلاغ صابون میخوره وبعد روی سیم برق میشینه وبعد....
  • نسل سوم ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
    0 0
    هتاک به معصوم نمیشود مگر حرامزاده نورخداوند را نمیشود با مشتی خاک خاموش نمود السلام علیک یا ابا عبدالله وعلی الارواح التی حلت بفنائک علیک منی سلام الله ابدا ما بقیت و بقی الیل و النهار ولا جعل الله آخر العهد منی لزیارتکم السلام علی الحسین و علی علی بن الحسین و علی اولاد الحسین و علی الاصحاب الحسین
  • ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
    0 0
    خشم ما ازین اقدام بی شرمانه قابل پذیرش و ناشی از غیرت دینی ماست اما فحاشی و ملاک قرار دادن قیافه در سیره اهل بیت سلام الله علیها نیست نکته آخر اینکه تاریخ چه تکرار پذیر و عبرت آموز است همیشه جنگ مست های بی عقل یزیدی و عاشقان حسینی ادامه دارد
  • رشید ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
    0 0
    خاک برسرهمجنس باز کثافتش از سگ کثیفی چون این توقع نیست
  • reza ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
    0 0
    سلام بر حسین.ان شاء الله این خوک در آن دنیا با هند جگرخوار محشور شود هر چند هند جگرخوار این شیاطین را ببیند فرار می کند
  • ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
    0 0
    پری رو نیگا خخخخخخخخخخخ
  • shadman ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
    0 0
    هر که با آل علی درافتاد ور افتاد
  • ناشناس ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
    0 0
    هرکه با اولاد علی درافتاد, ورافتاد.
  • محسن ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
    0 0
    همه چی رو باید به اصلاح طلبا ربط بدین؟ البته چیزی که عوض داره گله نداره چون اصلاح طلبا هم رفتارهای شما رو عامل ستیزه گری این جور اشخاص می دونن.
  • علی ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
    0 0
    ان شاالله این رسواشده به زودی رسواتر میشود
  • ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
    0 0
    باز هم از امام حسین (ع) استفاده ابزاری کردید برای حمله به خانم هاشمی !!! امام حسین (ع) شاید شادی صدر را ببخشد اما شما سایت مشرق و اصول گرایان را هرگز نخواهد بخشید
  • ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
    0 0
    فایزه خانم به ایشون هم سر بزن البته از روی انسانیتت و نه چیز دیگه-خانوادگی کنترات برداشتین دیگه انسان دوست بودنو
  • محسن ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
    0 0
    بله، حقیقتا واسه همیشه کارش تموم شد.
  • ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
    0 0
    امیدوارم زودتر توبه کند و از این مسیر شیطانی بازگردد.
  • جواد ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
    0 0
    لبیک یا حسین لبیک یا حسین لبیک یا حسین
  • ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
    0 0
    بلند بگو آمین
  • علی ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
    0 0
    هرکه با آل علی در افتاد ور افتاد
  • ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
    0 0
    زن یا مرد این حرومی قیافشو
  • ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
    0 0
    به امید درک رفتنش حروم لقمه بوده و هست
  • محمد علی ۲۲:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
    0 0
    با آل علی هرکه در افتاد ورافتاد
  • ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
    0 0
    توهين ايشان از روي ناداني است و كينه ايست كه از حكومت ايران به دل دارد و به اين شكل از امام حسين انتقام ميگيرد در صورتيكه امام حسين سرور شهيدان و بنده عزيز خداست ، متاسفانه افراطي گري دولت و افراطيون و سواستفاده از دين. مردم را دچار ياس كرده
  • علیرضا از شیراز ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
    0 0
    راه امام حسین(ع) هیچگاه با این گونه رفتارها و کردارهای بی شرمانه نه فراموش می شود و نه حتی ذره ای غبار بر روی آن خواهد نشست ائمه ی ما در زندگی هر چه کردند فقط و فقط دستورات قرآن بوده است.این قبیل افراد با این حتاکی ها چیزی جز نفرت و انزجار و ذلت برای خودشان نخریده اند.سلام بر آقا امام حسین (ع) آزاد مرد بزرگ تاریخ بشریت
  • ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
    0 0
    لعنت بهش.
  • ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
    0 0
    جهنم در انتظار اوست
  • ۲۳:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
    0 0
    شادی صدر یک تروریست از نوع ایرانی ست خخخخخخخ
  • محمد ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
    0 0
    اقدامات سرگار خانم هاشمی و این نکبت همه برنامه ریزی شده و هماهنگ بود برای قبح شکنی، برای تفکر ساده شما متاسفم......در ضمن اشتباه مثبت دادم
  • ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
    0 0
    چه افتخاری بزرگ برای فایزه هست که هرجایی که فتنه هست نام فایزه هم هست چشم اقای هاشمی روشن چرا راه خود را از فرزند ناخلفش جدا نمی کند کجاست آیت ا.. محمدی گیلانی (ره)
  • ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
    0 0
    لعنت بر او و طرفدارانش.
  • ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
    0 0
    1- اعتراض به آیات قرآن درباره دیه زن ، 2 - ارتباط با بهایی ها ، 3 - توهین به رهبر و ... جزء کارنامه درخشان سرکار خانم فائزه خانموتون است . با چه رویی از این... دفاع می کنی
  • ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
    0 0
    وهابی ها هم به خاطر همین کریه المنظر هستند که با اهلبیت دشمن هستند . در روایت است که جزء حرامزاده از اهل بیت پیامبر متنفر نمی شوند
  • محمد ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
    0 0
    باید این زن حرومی را به درک واصل کردو داد...
  • ۰۰:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
    0 0
    چه درست گفته اند ميمون هر چي زشتره بازيش بيشتره ،
  • ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
    0 0
    چه درست گفته اند ميمون هر چي زشتره بازيش بيشتره ،
  • ناشناس ۰۰:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
    0 0
    این زنیکه دوست و همکار فائزه بوده و اصلاح طلب است مثل فریبا داودی مهاجر و فاطمه حقیقت جو و جمیله کدیور که به خارج پناهنده شدند .
  • ناشناس ۰۰:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
    0 0
    شادی صدر علنا"به امام حسین(ع) و اهل بیت بی حرمتی کرده است و البته از دوست فائزه هاشمی که با بهائیت مراوده می کند بیش از انتظاری نیست ! کبوتر با کبوتر باز با باز !! خخخ .
  • مهرداد ۰۰:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
    0 0
    لعنت الله علی قوم الظالمین .
  • ناشناس ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
    0 0
    خدا لعنتش کند .
  • م.م.م. ۰۰:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
    0 0
    نکنه امشب شادی صدر مهمان تو است !!
  • ۰۱:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
    0 0
    سوالی که اینجا مطرح میشه اینه که این همه منفی برای چیه دقیقا؟؟؟؟ واقعا بعضی ها رو نمیشه درک کرد!!!
  • ۰۱:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
    0 0
    آمین
  • دهاتی ۰۲:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
    0 0
    زشت روی زشت سیرت زشت رفتار زشت عاقبت اگه توبه نکنی عاقبتت از یزید ملعون سگ باز هم وحشتناکتره ابله!
  • ۰۲:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
    0 0
    فکر کردم زنک عفریته نجس سقط شده!!
  • صفوی ۰۲:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
    0 0
    هرکه با آل علی در افتاد بر افتاد
  • ۰۳:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
    0 0
    از امروز او را صدر الخباعث بنامید
  • دکتر گاوچرون از کومور ۰۳:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
    0 0
    مشرق کم کم دارم به این باور میرسم که تو تعمد داری که کامنت های ارزشی من رو تایید نکنی. بارها دیدم که کامنت های من در رابطه با دفاع از اهل بیت یا ولایت فقیه یا علیه اسرائیل تایید نشده و البته مواردی که تایید شده باعث شده هنوز این گمانم به یقین تبدیل نشه باشد که مرتکب تهمت نشوم. پس خدا ازت نگذره که اکثرشو فیلتر میکنی. کامنتم تایید نشد لذا به بیان دیگر رفتار ابلهانه این خانم را محکوم میکنم. برایم عمیقا دردناک بود. . ای کاش دست کم به بعد آزادگی و عدالتخواهی و ظلم ستیزی امام حسین (ع) توجه میکردی که در جهان امروز هم همچنان دغدغه جامعه مدرن هست و همین قدر مشترک کافی بود برای احترام به امام حسینی که حقیقتا فرامکتبی هستند و حتی بعضا کمونیست ها و سوسیالیست ها و فلاسفه منصف غرب و رهبران آزاده شرق هم به ایشان ارادت دارند. و شما مشرقیون مطمئن باشید اینکه سعی دارید این گستاخ فعلی رو به حسب گذشته اش به بانو فائزه گرانقدر و بصیر و سایر مجاهدان حق طلب اصلاحات پیوند بزنید گناهی نابخشودنیه که چه بسا ممکنه باعث موضع گیری تدافعی افرادی بشه که حتی به امام حسین (ع) ارادت دارند ولی از بهره برداری سیاسی بیزارند. صحبت های بانوفائزه عمدتا اعتراضات فقهی بوده اند و مسائل فقهی از فروع دین بوده و قابل بحثند اما اقدام این خانم توهین به اعتقادات یک ملت و اصول دینیشونه. مشمئزکننده ترین قسمتش برای من توجیه نفرت انگیزشه که گفته (( تقدس زدایی از امر مقدس و فروریختن هر آنچه مقدس است، جوهره مدرنیته است. شوخی با امر مقدس و تابو زدایی هم جزیی از همین روند مدرن شدن جامعه است )) این یعنی اوج جوگیری و یاوه گویی. آزادی بیان با توهین فرق داره. تو حتی اگه دنبال اثبات مساله ای مطابق اعتقاد خودت و به زعم خودت هم بودی اینگونه رفتار نمیکردی و دست کم بحث علمی و محترمانه میکردی چون عقلانیت حکم میکنه که برای اثبات یک نظریه نباید فضایی عاطفی و عقلایی علیه خودت ایجاد کنی پس مشخصه هدفت هر چیزی بوده جز دغدغه های به اصطلاح انسانیِ مورد باورِ خودت. شاید جلب توجه و شهرت! منظورم از پاراگراف فوق اینه که رفتارش حتی طبق مبانی خودش هم محکومه. مشرق این صد باررررر چاپ کن. قرار نیست هر محکومیتی الزاما از زاویه دید تو باشه.
  • ۰۵:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
    0 0
    واقعا کار احمقانه و بچگانه ای کرده است. این کارها هیچ ربطی به مبارزه مدنی ندارد و پوپولیستی است.
  • ۰۷:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
    0 0
    وقتی بهانه ای برای نقد نباشد یک مغرض بی عقل به توهین روی می آورد
  • ۰۷:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
    0 0
    فائزه خانم ! " شادی " هایتان را تقسیم کنید...!
  • علیرضا ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
    0 0
    ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست! یک فرد وقیح عقده ای که از خدا بخاطر قیافه زشتش ناراحته میخواد با اهانت به خدا و نور خدا در عالم هستی شهرت کسب کنه، زهی خیال باطل! این شامل عکس انداختن با عناصر فرقه انگلیسی بهایی هم میشه!!!!!!!!!
  • ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
    0 0
    چقدر آدمی باید شقی و بدبخت باشه که به همچین عاقبتی گرفتار شه
  • ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
    0 0
    آزادی بیان خیلی خوبه ولی توهین به مردم و مقدسات و نگفتن بعضی حقایق ( هلوکاست ) بی شرمیه این آزادی بیان نیست این - بخاطر یه مشت دلار است بخاطر اقامت و پول مفت گرفتن است
  • علي ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
    0 0
    عبيد زاكاني مي گويد: هر معرفتي كه مرد بنگي گويد بر ... خري نويس و در ....ش كن حال بايد با شادي صدر ج.... و شرابخوار هم همين كنند و جام شرابي كه دست گرفته در ....ش كنند تا ديگر چنين غلطي نكند . وقتي هنجار شكني باب مي شود فلاني عكس برهنه اش را مي گذارد فلاني كشف حجاب مي كند و فلاني با سران فلان فرقه گمراه ملاقات مي كند اين هم بايد چنين كند . اخر تا اين كارها را نكني كه اجانب پولت نمي دهند. گرين كارت هم خرج دارد . «فأين تذهبون» ................................
  • دهاتی ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
    0 0
    لعنت بر این زن فاسد ملعون. یه سوال آیا واقعا همجنس بازه اگه مدرکی دارید بذارید ممنون میشم
  • ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
    0 0
    فائزه هم نشین بهاییها و کافرهای ملعونی چون شادی صدرالخبائث، بصیر و مجاهد حق طلبه؟!!!!!!!! همونطور که قبلا گفتم از هم نشین گاوها تحلیل بهتر از این انتظار نمیره
  • ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
    0 0
    فوش من رو نذاشتی چرا؟
  • مهرداد ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
    0 0
    احسنت عالی بود.
  • تازه مسلمان نروژی ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
    0 0
    حبذا دوست ذکی و فطن و چندبعدی و فرهیخته و ژرف اندیش و همیشه بیدار من
  • ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
    0 0
    احسنت
  • تازه مسلمان نروژی مقیم ایران ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
    0 0
    ضعیفه بی زحمت کامنت من را بگذار
  • پسر ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
    0 0
    درود خداوند بر اهل بیت(ع) و یارانش لعنت خداوند بر دشمنان اهل بیت(ع) الحمدالله زنیکه پست فطرت بدرک واصل شد
  • ظاهر و باطن ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۲
    0 0
    نمی‌دونم حرفی که می‌زنم چقدر درسته! ولی من این جور موقع‌ها ته دلم کمی آرام میشه! چون مرز بین حق و باطل مشخص‌تر میشه. خسته شدم از بس که آدم‌های معقول و منطقی و مودبی رو دیدم که ولایت فقیه رو قبول نداشتن و احکام اسلام رو سبک می‌گرفتن و روحانیت رو نفی می‌کردن! حالا که رذالت ظاهر و باطن این جبهه حیوانی یکی شده قلبم منظم‌تر می‌زنه...
  • ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۳
    0 0
    زیرا "فحش" زشت است.
  • ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۳
    0 0
    یه سوال چرا هر موقع دولت اصلاح طلب سر کار میاد قیمت نفت یک سوم یا یک چهارم یا یک پنجم میشه ؟ خواهشا بررسی کنید و یک جواب منطقی به این سوال بدید . و به تبع اون بودجه عمرانی و ... کشور هم به شدت کاهش چیدا میکنه و باعث عقب ماندگی مملکت میشه لطفا ریشه یابی کنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس