کد خبر 581528
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۴

وزیر خارجه انگلیس در دیدار با وزیر دفاع عربستان در جده درباره آخرین تحولات منطقه و تلاش‌های صورت گرفته برای تحقق ثبات و امنیت در خاورمیانه بحث و تبادل نظر کرد.

 به گزارش مشرق، به نوشته روزنامه رأی الیوم، فیلیپ هاموند، وزیر خارجه انگلیس در راستای سفر دوره‌ای خود به کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس، به عربستان سفر و با محمد بن سلمان، جانشین ولیعهد این کشور و وزیر دفاع در کاخ "السلام" شهر جده دیدار کرد.

دو طرف در این دیدار درباره تحولات منطقه و تلاش‌های صورت گرفته برای تحقق ثبات و امنیت در خاورمیانه بحث و تبادل نظر کردند.

نشست وزرای خارجه شورای همکاری خلیج فارس با حضور هاموند

هاموند همچنین نشست مشترکی با وزرای خارجه کشورهای شورای همکاری خلیج فارس در جده داشت. در این نشست که پیش از نشست سران شورای همکاری خلیج فارس برگزار شد، حاضران درباره مسائل مختلفی از جمله بحران سوریه، یمن و دیگر تحولات منطقه بحث و گفتگو کردند.

 عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان در آغاز این نشست گفت: کشورهای شورای همکاری خلیج فارس روابط عمیقی با انگلیس دارند و تاریخ آن به بیش از 100 سال بازمی‌گردد. همکاری میان کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و انگلیس همچنان پابرجا و در زمینه‌های اقتصادی، امنیتی، نظامی و آموزشی و پزشکی سازنده است.

وی افزود: نشست امروز در راستای تقویت روابط تاریخی میان انگلیس و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس در زمینه‌های سیاسی، نظامی، امنیتی، اقتصادی، علمی و آموزشی است و این نشست‌ها برای منافع دو طرف سازنده و مفید است.

هاموند نیز تأکید کرد که به روابط تاریخی با شورای همکاری خلیج فارس افتخار می‌کند.

وی گفت: ما از انجام اقدامات مشترک خرسندیم و منتظر همکاری بیشتر در تمامی زمینه‌ها هستیم. شراکت ما برای مقابله با چالش‌های منطقه در زمینه‌های امنیتی، اقتصادی و سیاسی مفید است.

فیلیپ هاموند با ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان نیز دیدار و با وی درباره تحولات منطقه و تقویت روابط دوجانبه بحث و تبادل نظر کرد.

وزارت خارجه انگلیس پیشتر اعلام کرده بود که هاموند طی سفر دوره‌ای خود با رهبران عربستان، کویت، بحرین، قطر، امارات و عمان دیدار و درباره مسائل متعددی از جمله مبارزه با داعش و اوضاع سوریه، عراق، لیبی و یمن با آن‌ها بحث و تبادل نظر خواهد کرد.

هاموند همچنین قرار است با اسماعیل ولد الشیخ احمد، فرستاده سازمان ملل به یمن در کویت دیدار کند.

وزرای خارجه شورای همکاری خلیج فارس روز یکشنبه نشست مقدماتی خود را برای آمادگی جهت برگزاری نشست سران که روز سه‌شنبه برگزار خواهد شد، در جده برگزار کردند.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس