با تنگ شدن حلقه محاصره بر گروه تروریستی داعش، همان طور که انتظار می رفت، این گروه تروریستی از بامداد امروز یکشنبه دو جبهه جنگ انحرافی یکی در غرب الانبار و دیگری در شمال عراق باز کرد.

 به گزارش مشرق، تعدادی از عناصر تروریستی داعش از بامداد امروز به شهر هیت در 70 کیلومتری غرب الرمادی مرکز استان الانبار حمله ور شدند و همزمان در محور عملیاتی 'خازر' در شرق موصل مرکز استان نینوا در شمال عراق، عناصر داعش با نیروهای پیشمرگ کرد درگیر شدند.

کارشناسان امنیتی عراق پیش بینی کرده بودند که با تنگ شدن حلقه محاصره بر داعش در فلوجه از توابع استان الانبار در 50 کیلومتری غرب بغداد و با توجه به اهمیت راهبردی این شهر برای داعش، این گروه تروریستی برای فرار از این فشار به گشودن جبهه های انحرافی در دیگر مناطق عراق اقدام کند.

براساس اعلام رسانه های عراق، گروه تروریستی داعش با 33 فرد انتحاری دو منطقه در شهر هیت را مورد حمله تروریستی قرار داده و گزارش ها از ادامه درگیری ها تا لحظه مخابره این گزارش حکایت دارد.

براساس گزارش در این عملیات تعدادی کشته و زخمی شده اند که برخی گزارش ها از کشته شدن رییس پلیس شهر هیت خبر داده است.

نیروهای عراقی در 14 آوریل 2016 شهر هیت را از تصرف عناصر تروریستی داعش آزاد کرده بودند.
همزمان با پیشروی نیروهای مشترک مردمی و نظامی عراق در فلوجه، از سپیده دم روز یکشنبه نیروهای پیشمرگ کرد در محور 'خازر' از توابع بخش 'خباب' در شرق موصل حملات گسترده ای را علیه مواضع داعش آغاز کردند.

'سعید مموزینی' مسئول بخش رسانه ای شاخه 14 حزب دمکرات کردستان عراق در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در اربیل با اعلام این مطلب گفت: هدف این حملات پیشروی در عمق مواضع تروریست های داعش است.

نیروهای پیشمرگ کرد با حمایت هوایی نیروهای ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا در صدد پیش روی تا عمق 20 کیلومتری مواضع داعش و آزادسازی هشت روستا در این منطقه هستند.

این عملیات در ساعات اولیه آن ، تاکنون منجر به آزاد سازی دو روستا در این منطقه شده است.

براساس گزارش برخی رسانه های خبری کردستان عراق، در این عملیات پنج هزار نیروی پیشمرگ کرد حضور دارند و 'مسعو بارزانی' رهبر حزب دمکرات کردستان عراق به طور مستقیم بر این عملیات نظارت دارد.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس