انتخاب ریاست خبرگان و مجلس دهم نشان داد که فضای رسانه‌ای اصلاحات برابر با هیچ است و عملاً مرگ تدریجی یک رؤیا اتفاق افتاد، باید تکرار کنیم که اصلاح‌طلبان همگی و باهم این واقعیت را تکرار کنند که باختند.

مرگ تدریجی یک رؤیا برای رسیدن به پیروزی اصلاح‌طلبانه

گروه سیاسی مشرق - پیروزی علی لاریجانی بر محمدرضا عارف در مجلس شورای اسلامی متعاقب تکیه زدن آیت‌الله جنتی بر صندلی ریاست مجلس خبرگان رهبری حائز نکات قابل‌توجه‌ای است.

جریان اصلاحات در چند ماه ورود به انتخابات و در ادامه آن چند ماه بعد از انتخابات هفتم اسفند 94 چنان فضای رسانه‌ای علیه اصولگرایان به‌ویژه در شبکه‌های اجتماعی با حضور نیروهای سازمان‌یافته رقم زد که گویی یکه‌تاز و پیروز بلامنازع میدان است اما کم‌کم غبار پروپاگاندای رسانه‌ای اصلاح‌طلبان کنار رفت و واقعیت مانند آفتابی از پس ابر بیرون زد. همین امر شاید افکار عمومی که اسیر این پروپاگاندا شده باشند را دچار تحیر و تعجب کرد اما این موضوع درس بزرگی بود به این معنا که سیاست ابعاد مختلفی دارد که با غوغا سالاری رسانه‌ای و دروغ‌پردازی به‌تنهایی نمی‌توان قواعد بازی را به سود خود رقم زد.

در ادامه به چند نکته حائز اهمیت درباره علل پیروزی علی اردشیر لاریجانی در انتخابات هیئت‌رئیسه مجلس دهم می‌پردازیم:

1- شکست حامیان فتنه و فتنه‌گران: قطعاً پیروزی در ریاست مجلس، ادامه پیروزی آیت‌الله جنتی بر ریاست مجلس خبرگان رهبری است و این نشان می‌دهد؛ بازهم حامیان فتنه و فتنه‌گران، راهی برای ریاست در هیچ کجای نظام اسلامی ندارند.

2- پروپاگاندای اصلاح‌طلبان:‌ اینکه چرا باوجود سردادن فریاد پیروزی از سوی روزنامه‌های زنجیره‌ای اصلاحات یک اصلاح‌طلب بر صندلی سبز ریاست مجلس تکیه نزد و حتی هیئت‌رئیسه هم به‌طور کامل به این جماعت نرسید؛ ازجمله نکاتی است که قطعاً کسانی که تحت تأثیر پروپاگاندای رسانه‌ای اصلاح‌طلبان هستند را به تعجب وا‌می‌دارد. قطعاً باید بدانیم با دروغ و هوچیگری رسانه‌ای، نه می‌توان در خبرگان پیروز شد و نه در مجلس.

3- تهران ایران نیست: انتخابات تهران با پیروزی اصلاح‌طلبان همراه شد اما تعمیم آن از سوی اصلاح‌طلبان به سایر نقاط کشور اشتباه راهبردی است. اصلاح‌طلبان با ارزش‌گذاری و کیفت بخشی به آرای مردمی همواره سعی داشته به مقصود خود برسد. در این راه هر که رأی به اصلاح‌طلبان بدهد رأی باکیفیت و ارزشمند است و هر که رأی به دیگری بدهد رأی آن مخدوش و دزدی و ... است که این نگاه باعث افول اصلاح‌طلبان شده است و هنوز این جریان دست از عادت بد خود نکشیده است. این نگاه در سخنان حسین مرعشی بعد از هفت اسفند که با مشاهده آرای شهرستانی‌ها به اصولگرایان؛ آن را توسعه‌نیافته خواند مشهود است؛ اما فرجام محتوم این نگرش با همه جرزنی‌های سیاسی و باوجود ساختار جمهوری اسلامی و طبیعت دموکراسی شکست است.

4- ضربه‌ای که اصلاحات به خودش زد: جریان موسوم به اصلاحات در ایران فاقد ایدئولوژی و دچار یک آنومی در عمل هستند. این جریان اگرچه از پوپولیسم گلایه دارد اما همواره خود بر مدار عرفی آن‌هم همراه با یک قشر خاص حرکت می‌کند. اصلاح‌طلبان در این عرصه تصاحب‌کنندگان ماهری هستند. کارخانه اصلاحات بیش از آنکه تولیدی از خود داشته باشد به بسته‌بندی و برچسب‌زنی انواع و اقسام کالاهای فرهنگی و هنری و ... مطلوب خود می‌پردازد تا از این لحاظ برای خود وجهه سازی و هویت بافی کند. همین عامل سبب شده تا به‌جز یکسری افراد شناخته‌شده که انحصار نام اصلاحات را کنار نام خود دارند؛ در نسل‌های بعد اصلاح‌طلب اصیلی شکل نگیرد.

با نگاهی به عقاید و گروه‌هایی که زیر چتر اصلاحات جمع‌شده‌اند که طیف خاصی از خارج نشینان و داخل نشینان غرب‌زده با آرا و عقاید مختلف هستند می‌توان به وضوح این پراکندگی جغرافیایی را دید. درواقع اصلاحات مجمع‌الجزایری است که هر کدام به صورت خودمختار اداره می‌شوند اما زیر یک پرچم با یکدیگر ائتلاف کرده‌اند. در انتخابات هفتم اسفند 94 اصلاح‌طلبان با ولع و طمع زیاد به یارگیری از میان نامزدهای مجلس که ریشه اصلاح‌طلبی نداشته‌اند با همان تفکر تصاحب مطلوب‌ها پرداختند اما این موضوع سبب شد تا بی‌هویتی و آنومی ‌(بی‌هنجاری) در جریان اصلاحات بیشتر رسوخ کند و نمایندگانی که برچسب خورده بودند به‌طور خودمختار عمل کنند و رأی به کاندیدایی بدهند که بیشتر بدان اعتقاد داشتند. البته این موضوع پدیده‌ای مبارک در مجلس شورای اسلامی است و نمایندگان نشان دادند که وکیل‌المله هستند نه وکلای جریانات سیاسی حامی آن‌ها. گروگانگیری نمایندگان توسط اصلاح‌طلبان نیز با این موضوع رفع شد. اصلاح‌طلبانی که بر نمایندگان مجلس فشار می‌آوردند که به خاطر حمایت ما بایستی رأی در سبد اصلاحات ریخته شود، شکست فاحشی از سیاست دستوری خود خوردند.

5- توان اصلاحات مساوی است با هیچ؛ آنچه مشخص است اصلاح‌طلبان با تمامی توان و طرفداران خود وارد میدان شدند و تمام بضائت آن‌ها هم همین بود. وزن اثرگذاری آنان در مجلس هم به همین میزان بود. انتخاب رئیس مجلس تعیین کننده بافت و ساختار قدرت در بهارستان است و با این حساب اگر فراکسیون اعتدال و اصلاح‌طلبان رأی کافی داشتند؛ عارف انتخاب می‌شد. در انتخابات درونی مجلس اصلاح‌طلبان با تمام قوا وارد شدند و نتیجه نیز، واقعیت مجلس را نشان داد.

6- عارف مهره‌ای سوخته؛ اصلاح‌طلبان به قول خود با نیروهای دسته چندم وارد مجلس دهم شدند و ژنرال چندانی ندارند اما با ژنرال خود نیز به‌گونه‌ای رفتار کردند تا وی قربانی هویت اصلاح‌طلبی شود. این جریان سیاسی با اینکه برایش مسجل بود که بازنده میدان است عارف؛ فضا را از قبل به گونه‌ای مهیا کردند که عارف نتواند از نامزدی برای ریاست مجلس انصراف دهد؛ به معنای دیگر عارف بواسطه بزرگان اصلاحات و عالیجناب کارگزار، مجبور به توفیق اجباری برای قدم گذاشتن در راه شکست شد.

7- اصلاح‌طلبان قدرت هدایت مجلس را ندارند؛ اصلاح‌طلبان گرچه از بیرون از مجلس به نمایندگان خود خط می‌دهند اما قدرت لابی‌گری در مجلس ندارند. به نظر می‌رسد از فردای ریاست لاریجانی بر مجلس دهم شاهد جیغ بنفش اصلاح‌طلبان بر سر نمایندگانی باشیم که از جریان اصلاح‌طلب نیستند اما این جریان سعی کرد با حمایت از آن‌ها این نمایندگان را وام‌دار خود سازد که موفق نشد.

8- رسانه‌های زنجیره‌ای تبدیل به هیچ شدند: اگرچه اصلاحات توانست با فضای رسانه‌ای چندروزه، حامیان و بدنه اجتماعی خود را در این توهم که پیروزی قاطع در انتخابات را به دست آورده، دل‌خوش کند؛ اما واقعیت فضای سیاسی با دروغ ژورنالیستی فاصله عمقی آرد تا جای که هیچ‌گاه این رسانه‌ها ر تصوراتشان هم نمی‌گنجید آیت‌الله جنتی به ریاست خبرگان برسد یا در ریاست مجلس بازهم به اصولگرایی شکست بخورند، به هر جهت وقایع در هفته گذشته نشان داد که فضای رسانه‌ای اصلاحات برابر با هیچ است و عملاً مرگ تدریجی یک رؤیا به واقعیت رسید، باید تکرار کنیم که اصلاح‌طلبان همگی و باهم این واقعیت را تکرار کنند که باختند.

9- عارف دوست را از دشمن بشناسد: درباره عارف گفتنی ها بسیار است، اما عارف نیازمند این شکست بود تا دوست را از دشمن بشناسد و بداند بزرگان اصلاحات و کارگزار، بنده قدرت هستند و نه رفاقت‌ها؛ ایکاش عارف زودتر از این که شکست بخورد، به ماهیت اصلاح‌طلبی پی‌می‌برد!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 143
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 119
  • اشک درار مشرق ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    1 0
    مشرق حقیر و بدبخت و عقده ای و البته لنگی!این شما هستید که بند قدرت هستید،نه ما!شما اونقدر حقیرید که میخواهید بگید در هر انتخابات ما برنده ایم،نمونش اراجیف حسین و سایت خودت و البته حرف های شجونی!ولی این رو بدون خودت رو بکشی من یکی زیر بار نمیرم
  • مسعود ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    اولا اصلاحطلب ها شکست نخوردند لاریجانی هم مثل عارف هست تازه بهتره از ی جهات شما هم خیلی تندرو شدی مشرق ی دفعه بگو مرگ بر اصلاحطلب ها دیگه
  • اشک درار مشرق ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    مرشق عقده ای و حقیر و بدبختو البته لنگی!همه با هم تکرا میکنیم که اصلاحات برنده شد،حالا میخوای چکار کنی؟تو در جایگاهی نیستی که برای ما تعیین تکلیف کنی و بگی ما چکار کنیم،تکرا میکنم ما بردیم
  • اشک درار مشرق ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    یادت رفته بعد از انتخابات رسایی در نشریه اش عکس لاریجانی و عارف را کنار هم گذاشت و تیتر زد کدام اصلاح طلب رئیس مجلس می شود؟؟چطور اون موقع لاریجانی اصلاح طلب بود حالا شد اصولگرا؟
  • محمد ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    خخخخخ سوزش شدیده دهن به هتاکی باز کردید تعجب نداره
  • محمد ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    اگه لاریجانی مثل عارفه پس چرا خود عارف جونتون ریس نشد خدا این توهم ازتون نگیره
  • محمد ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    چه سوزشی داری خخخخخ
  • محمد ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    یه لیوان آب خنک بخور
  • ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    در این انتخابات تندروها و دلواپسان شکست خوردند. این جابجایی درون جناحی از ویژگیهای نظام اسلامی است که گاهی بازنده ها در کوتاه مدت احساس برنده شدن میکند.
  • محمد ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    اینا توهم ما بیشماریم دارن و هیچ وقت عبرت نمیگیرنن
  • مصطفی ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    هنوز زمان زیادی از انتخابات خبرگان و مجلس نگذشته که همه یادشون بره اصلاح طلبها می گفتند ما اکثریت هستیم و برنده کامل انتخابات
  • مصطفی ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    اگر لاریجانی مثل عارف هست پس چرا عارف کاندید شد برای ریاست بد نیست تحلیلهای یک هفته فبل دوستانتون رو یک بار دیگه مرور کنی حرفهای خوبی میبینی
  • مصطفی ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    برنده بودن اصلاحات که از تعداد آرای عارف کاملا معلومه تو هم بهتره کمتر حرص بخوری چون شیرت خشک میشه
  • همون ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    آب بدم خدمتون
  • مصطفی ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    راستی اگر لاریجانی اصلاح طلب بود پس چرا عارف کاندید شد؟
  • ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    با سلام . در همین سایت محترم مشرق بارها خبرها و تحلیل هایی امد که برخی از اصلاح طلبان ترجیح می دهند به دلایلی ( از جمله ارتباط بهتر با بدنه حاکمیت ) لاریجانی رییس مجلس باشد.واضح بود که عده ای از اصلاح طلبان به لاریجانی رای دهند. اما فکر نمی کنید 153 رای اقای دکتر پزشکیان را چه کسانی به ایشان داده اند ؟ غیر از این است که ایشان از لیست امید بودند و تمام اصلاح طلبان به ایشان رای داده اند ؟
  • کاپیتان ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    لنگی هست ولی اون چیزای دیگه نه خخخخ
  • امیرعلی محمدی ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    متاسفانه گاهی اوقات تحلیل های این سایت بدور از واقعیت و کاملا جانب گرایانه و حتی گاهی بدور از اخلاق می باشد. اصلاح طلبانی که تایید صلاحیت شده اند و رای آورده اند داخل چارچوب نظام اسلامی هستند.مشرق عزیز ، این گونه تیتر زدن و تحلیل کردن ،نوع دیگری از فتنه گری نیست؟!
  • محمد ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    تندروها همون متوهمین اصلاحاتی مثل شما هستن که شعار ما بیشماریم و پیروزی سر میدن وقتی شکست میخورن مثل بچه ها رفتار میکنن دلواپس بودن بهتر از نوکری کدخداست !!
  • مصطفی ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    دقیقا مثل اصلاح طلبها که فکر کردند برنده نهایی انتخابات خبرگان و مجلس شدند ولی با مشخص شدن ریاست هر کدام از این دو تا مشخص شد چند مرده حلاج هستند
  • ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    بر منکرش لعنت. اتفاقا خود عارف هم عضو ستاد ناطق در انتخابات 76 بود! اصلا خاتمی برای ایجاد تعادل سیاسی او را معاون اول کرد. معاون اولی کاملا تشریفاتی.
  • ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    از شما اصلاح طلبان که فقط در ظاهر ادعا و طلب دموکراسی دارید بیش از این هم انتظار نمیره. مانند سال 88 که ثابت کردید منش شما میگه: یا ما هم بازی یا بازی خراب!
  • ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    اصلاح طلبان متوهم!
  • ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    معلومه خیلی داری میسوزی! یه توصیه ی دوستانه بهت میکنم: آب رو بریز اونجا که میسوزه. تکرار میکنم: آب رو بریز اونجا که میسوزه!
  • سلام ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    با سلام اين كه كي ريئس مجلس شد زياد مهم نيست مهم اين هست كه مردم در حال تغير به سمت اصلاح طلبي هستن اقاي لاريجاني همان كسي بود كه قبل از انتخابات از سوي اصولگراين ترد شد ما هنوز ياد مان نرفته هست مشرق حال شما ايشان را اصول گرا مي خوانيد . به مقداري به دور ور خود بنگريد مي بيند كه مردم دارن به كدام سمت مي روند
  • اشک درار مشرق ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    مصطفی!فعلا شما کمتر حرص بخور!چونش ما بنده نشدید.
  • حسن ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    عزیزم آروم باش من یه دکتر خوب سراغ دارم.
  • اشک درار مشرق ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    توهم شما دارید که فکر میکنید تمام مردم ایران شما رو قبول دارند،ولی این حرفی نیست که من یکی زیر بارش برم
  • حسن ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    هنوز هم توهم پیروزی دارند
  • اشک درار مشرق ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    ناشناس12:53!فعلا شما دارید بازی رو خراب می کنید که رای دو اصلاح طلب رو باطل میکنی
  • شیک پوش ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    گام سوم اصلاحات ... آبان ماه انتخابات شورای دانش آموزی
  • حسن هادی ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    تو تمام اوراق دینی و اخلاقی خوندم که اگه کسی ادب داشت قطعا به سعادت میرسه اما بی ادب هیچ وقت جایگاهی نداره
  • ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    وَمَكَرُواْ وَمَكَرَ اللّهُ وَاللّهُ خَيْرُ الْمَاكِرِين
  • ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    بد داری میسوزی سرمایه اسرائیل
  • ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    مشرق مثل اینکه بهت تی تاب دادن انقدر داری کیف میکنی خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ مهم اکثریت مجلس که دست ماست
  • محسن ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    «این جریان سیاسی با اینکه برایش مسجل بود که بازنده میدان است عارف؛ فضا را از قبل به گونه‌ای مهیا کردند که عارف نتواند از نامزدی برای ریاست مجلس انصراف دهد؛ به معنای دیگر عارف بواسطه بزرگان اصلاحات و عالیجناب کارگزار، مجبور به توفیق اجباری برای قدم گذاشتن در راه شکست شد». مشرق، مگر شما نبودید که تا همین دیروز، عارف را « مردِ انصرافهای انتخاباتی» (دقیقا با همین عبارت) می نامیدید؟ حالا می گویید عارف باید انصراف می داد؟ اگر اخلاق و انصاف هم ندارید، حداقل به خاطر حفظ وجهۀ خودتان از این تناقض گویی ها نکنید.
  • ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    گاهی اوقات؟!
  • محمد ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    اخی مردم جواب شمارو دادن شما هنوز توهم دارید چون به رای تهران دل خوشید
  • ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    مشرق فتنه گر! دست از فتنه گری و کینه توزی بردار. همه سربازان این نظامند.
  • محمد ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    نه تمام مردم ایران مارو قبول ندارن ولی مطمئنن از اصلاحطلبا بیشتر قبولمون دارن متوهم بسوز تا دیروز میگفتید ما برنده ایم عارف میشه ریس مجلس چس شد؟خخخخ
  • ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    بد جور داری میسوزس سرمایه اسرائیل
  • محمد ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    اخخخخخ چه عصبانی هستی برو بشین تو تشت آب یخ
  • ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    خوشم میاد برای چیزهای بی ارزش به همدیگه تیکه میزنید افکار اجرایی دشمن همین است عارف یا لاریجانی هموطنان ما و مطیع قانون ورهبرند به هم دیگه حرف نزن
  • مصطفی ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    دقیقا می توان همان استدلال خودت در مورد رای به لاریجانی را برای آرای پزشکیان بکار برد پزشکیان از اصلاح طلبهای معتدل هست پس این احتمال وجود دارد که تعدادی از مستقلین به ایشان رای داده باشند فراموش نکنید که مجلس از سه طیف تشکیل شده
  • محسن ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    این دقیقا تاثیرِ اصلاحات و اعتدال است که اصولگرایانی که تا همین چند روز پیش لاریجانی را خارج شده از دایرۀ اصولگرایی می دانستند، حالا ریاستِ او را برای خود پیروزی می دانند. این همان هدفی است که اصلاح طلبان و اعتدالیون دنبال می کنند، یعنی گسترشِ اعتدال. وقتی حتی پایداری ها هم ریاستِ لاریجانی را جشن می گیرند، فکر می کنید اصلاح طلبان و اعتدالیون چیزی غیر از این می خواهند؟ آقای لاریجانیِ کنونی، یکی از معتدلترین شخصیت های نظام است و می توان گفت مطلوبترین چهره در نزد رییس جمهور برای ریاستِ مجلس، هم ایشان است. حالا کی پیروز است؟!
  • مصطفی ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    کسی به شخصیت نمایندگان اصلاح طلب توهین نکرده است موضوع توهم اکثریت بودن اصلاح طلبها است که دوستانتان تو این چند ماه دچارش شده بودند
  • مصطفی ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    تحلیلهای دوستان خودتان در این چند هفته را هم که بخوانید مشخص است لاریجانی از طیف اصولگراها است اما نه از طیف اصولگراهای افراطی
  • مصطفی ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    از متن های نوشته شده توسط شما با غلطهای املایی کاملا مشخصه که کی داره حرص میخوره فعلا برای دست گرمی قسمت دوم همین یک خط که نوشتی رو یک بار دیگه نگاه کن
  • مصطفی ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    اصولگراها با شهامت قبول کردند که توی تهران رای نداشتند این شما هستید که نمیخواهید باور کنید تهران ایران نیست
  • ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    در چند ماه آینده و با رای آوردن لوایحی که در چند سال اخیر سابقه نداشته، خواهید دید که این مجلس از مجلس ششم هم تندروتر است. حالا دل خوش کنید به این حرفا
  • ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    اون لنگی رو نگو تا لایکت کنم
  • ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    الو 125!
  • حمید ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    مشرق جان تو خودت بزرگترین خبرگزاری درجهت ایجاد تفرقه و دو دستگی در کشور هستی که در جهت منافع هم فکرانت از هیچ تلاشی دریغ نمیکنی.
  • رستم ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    ببین هر چی دوست اری بگو خودت که می دونی خیلی از همین نماینده های امروزی که به لاریجانی رای دادند اصلاح طلبند و غیر از اون خیلی از همین نماینده هایی که امروز اصول گرایند تا دیروز از ترس عدم ورود به مجلس آویزون لیست اصلاحات شدند و به نظر من افرادی مثل کوچک زاده از این جور نماینده ها بزرگترند چون نظراتشان معلومه چیه
  • ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    "اشك درار مشرق" عزيز، اينكه ناراحتي نداره. خب شما برنده شديد. آدم برنده كه نبايد عصباني باشه. بذار ما بازنده ها دلمون خوش باشه كه شما برنده نشديد. نبايد از ما عقب مانده ها انتظار داشته باشين كه مفهوم سياسي راي نياوردن در انتخاب رياست دو مجلس را بفهميم. همينقدر كه شما مي فهميد براي يك ملّت بسه
  • عیسی ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    کاندیداهای اصلی اصلاح طلبان را تائید کنید انتخابات برگزار کنید معلوم میشود داستان چیست.
  • ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    من بنویسم مرگ بر امریکا هم سانسور میشه طرف به هست و نیست شما تیکه بندازه تایید میشه آقا یه بار برا همیشه بگین چه کامنتهایی بنویسیم که تایید شه چند تا لایک بخوریم عقده ای نشیم
  • مرگ بر فتنه ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    این ادبیات رو خاتمی مودبت! بهت یاد داده! عقده ای کسی بود که 8 ماه برای قدرت جنایت کرد...
  • ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    شما فتنه گران مثلا اصلاح طلب مجورید اینجور تسکین بدید....قبلا می گفتید عارف قطعا رئیس است!!
  • سلام ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    رقابت صوری عارف و لاریجانی برای دور کردن اتلاف اصولگرایان از هیت ریسه..بازی خوردین..دولت برنده اصلی این انتخاباته..نگاهی به اعضای هیت ریسه کنین متوجه میشین..
  • ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    اره حنما تو برو کاندید شد رای میاری
  • مصطفی ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    اکثریت بودنتون از نسبت آرای ریاست عارف به کل آرا معلومه
  • مصطفی ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    تا اونجاییکه ما یادمونه اصلاح طلبها می گفتند ما اکثریت هستیم و اگر عارف رییس مجلس نشه به آرای مردم خیانت شده
  • ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    چی شد عمو! شما که گفتید با نیروهای دسته چندم پیروز قاطع شدیم!! خخخخخخ
  • ایرانی ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    اصلاحات با تعویض بازیکن در زمین احساس پیروزی کرد، نه با دو گل خورده مجلس خبرگان و شورای اسلامی *قابل توجه دوستان اصلاحاتی، امید، اعتدال و اعوان و انصارشون انقلابی ها، اصولگراها 2 - 0 اصلاحات، امید، اعتدال
  • ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    حمید جان! کاملا درست گفتی.
  • shadman ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    مطمئنا اگر آقای حداد عادل سرلیست اصولگرایان رای می آورد؛ او نیز مانند آیت الله جنتی ریاست ئمجلس را عهده دار میشد
  • ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    # تکرار کنید عارف رئیس مجلس نشد.
  • ناشناس ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    اصلاحات در سال 88 ثابت کرد که دیکتاتور و قدرت طلب است حتی به قیمت تهدید امنیت ملی و اغتشاش کشور بدنبال کسب قدرت هستند.
  • ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    مگه میفهمه؟ وظیفه اش دور کردن مردم از امیده. ترویج یاس در جامعه است. واقعا نمی دونم دنبال چیه؟
  • ناشناس ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    اصلاحات همان معده لیبرالیسم برای هضم انقلاب هاست .
  • ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    خوب اون بنده خدا حرف حقی رو زده. مهم اینه که عارف نشد، چون شما می گفتید حتما عارف میشه. در ضمن #تکرار کن. عارف رئیس مجلس نشد.
  • مهدی ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    مهم مردمند...
  • ناشناس ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    اصلاحات یعنی تعلیق و تعطیل و پلمپ و دیگر هیچ !
  • ناشناس ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    دلواپس بودن برای منافع ملی غیرت می خواهد که افسادطلبان ندارند !
  • ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    عارف رییس سیاست گذاری اصلاح طلبان نیروی اصلی نیست؟ اگه منظورت از اصلی، خاتمی فتنه گر هست، ایشون بهتره بره برکینافاسو کاندیدا بشه
  • ناشناس ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    فتنه 88 فتنه اکبر بود.
  • ناشناس ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    طرد صحیح است نه ترد ! البته طرفداران اصلاحات اکثریت کم سواد هستند مثل شما ! خخخ.
  • جواب داری قانعم کن ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    آخ آخ آخ چقدر خندیدم از این سوزشی که داری خخخخخخخخخخخخخخ ... خخخخخخخخخخخخ بدبختا هردو مجلسو از دست دادید. تکرار کن: هردو مجلس را اصلاح طلب ها از دست دادن خخخخخخخ
  • جواب داری قانعم کن ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    آخ آخ آخ چقدر خندیدم از این سوزشی که داری خخخخخخخخخخخخخخ ... خخخخخخخخخخخخ بدبختا هردو مجلسو از دست دادید. تکرار کن: هردو مجلس را اصلاح طلب ها از دست دادن خخخخخخخ
  • جواب داری قانعم کن ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    آخ آخ آخ چقدر خندیدم از این سوزشی که داری خخخخخخخخخخخخخخ ... خخخخخخخخخخخخ بدبختا هردو مجلسو از دست دادید. تکرار کن: هردو مجلس را اصلاح طلب ها از دست دادن خخخخخخخ
  • ناشناس ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    گریه نکن بزرگ میشی یادت میره ! خخخخخ.
  • ناشناس ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    مردم ایران اصلاح طلبان بی دین و ایمان و حرمت شکنان عاشورا را دوست ندارند .
  • ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    با این تفاسیر انتخابات ریاست جمهوری سال 92 را چگونه توجیه می کنید؟ اصلاح طلبان در آن انتخابات شکست خوردند یا نخوردند؟
  • ناشناس ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    چقدر سوزش زیاد بوده که 10 تا کامنت گذاشتی ! خخخخخخ .
  • ناشناس ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    اکثریت نسبی مجلس با اصولگرایان است .
  • ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    که نماینده ها هم وکیل آنها...
  • ناشناس ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    نتانیاهو: اصلاح طلبان بزرگترین سرمایه اسرائیل در ایران هستند.
  • ناشناس ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    تفرقه افکنی کاری بود که اصلاح طلبان در سال 88 صورت دادند .
  • جوابیه ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    1.اگر لاریجانی اصلاح طلب پس چرا میسوزی لاریجانی اصولگراست وبا ائتلاف به مشکل خورد مستقل وارد شد .هدف اصلاحات به دست آوردن مجلس نبود بلکه حذف افراد با تجربه بود مثل توکلی باهنر ابوترابی فرد زاکانی نادریان بعضی هم رای آوردند تندرو ها که رد صلاحیت شدند خصوصا نوع اصلاح طلبش و رسایی رد صلاحیت شد ولی کوچک زاده ومطهری بعد از اعتراض تایید شدند .بنده فرقی هم بین این دو نمی بینم هردو فقط بلند اعتراض کنند ولی چرا رای آورد چون مواضعش اصلاح طلبی شده بود خصوصا حصر هنوز هیئت رئیسه دائم انتخاب نشده باز هم چیزی معلوم نمیشه لاریجانی فرد مصلحت اندیشه
  • ی شهروند ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    کلا جوگیر شدن چیز خوبی نیست نه قبل از پایان رای گیری سال 88 نه در شادی زود هنگام پس از برجام نه در توهم پیروز شدن در انتخابات اسفند94 چرا که خواسته ی غالب ملت عزیز ایران استکبار ستیزی و کدخدا ستیزی هست.
  • بیدارشین خدایی ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    الان یعنی دقیقا ریاست مجلسین به اصلاحاتیا رسید چون در انتخابات اسفند پیروز شدن درسته؟؟؟ ینی از هفته ی آینده عارف بر کرسی ریاست مجلس تکیه میزنه؟؟ لابد علی مطهری هم نایب اولش میشه؟؟؟ داشتم خواب میدیدم ببخشید نمیخوام بیدارشم خخخخخخخخخخخخ
  • علی ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    خداروشکر اصلاحاتچی ها چون برای رئیس مجلس رای نیاوردن،مثل 88ادعا نکردند تقلب شده!!!!!!!!!!!!!!
  • سید مجتبی خالقی ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    نمایندگان امید - شایستگان جاوید
  • اشک درار مشرق ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    جواب داری قانعم کن!من جحواب دادم ولی مشرق درج نکرد،تکرار میکنم که اصولگرایان برنده نبودند تکرار میکنم.کسایی که میگن من دارم میسوزن فعلا شما دارید میسوزید که تند تند به کامنت من جواب میدین.زیر بار حرفتون نمیرم. مشرق جون نمیخوای از من تقدیر کنی که باعث میشم خبرات پر بحث بشه؟
  • ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    اون چیزای دیگه هست ولی لنگی نه
  • ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    به نظر من اقا لاریجانی بهترین انتخاب بود ولی دلیل پیروزی اصولگرا بر اصلاحات نمیدونم اخ جیه شما که تا فبل انتخابات همه نوعی حرف و داستانی واسه اقای لاریجانی درست کردین حالا شدین دایی عزیزتر از مادر واسش برین دشمنان این مملکت شمایین نه کسای دیگه عزت و سربلندی دست خداست نه با ابروبردن وتهمت زدن به کسای دیکه.
  • اسفندیار ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    تقلب شده بریزید خیابون!!!
  • سعید ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    اگه فقط یه چرخ کوچولو تو ساییتای اصلاح طلب بزنی متوجه میشی که شکست خوردند یا نه! حسن اونارو سرافکنده کرد با توافق ننگین برجام و عدم توانایی اداره اقتصادی کشور و....
  • پری ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    موتوابغیظکم
  • ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    خیلیییی از نظرات را که چاپ نمی کنید سانسور چی های ساندیس خور! تنها راهی که میمونه اینه که بیام دهنتونو گل بگیرم!
  • محسن ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    با سلام، تو این چند روزۀ اخیر همه پیش بینی میکردن که لاریجانی رییس مجلس میشه و بنده حتا یک مورد سراغ ندارم که کسی با قاطعیت گفته باشه عارف رییس میشه. خب آیا عارف خودش اینو نمی دونست؟ یا این که می دونست و فقط چون اصلاح طلبا خواسته بودن، کاندیدای ریاست شد؟ این مگه همون عارف نیست که شما مشرقی ها با تعبیرِ «مردِ انصرافهای انتخاباتی» ازش نام می بردین؟ یهویی چه تحولی رخ داد که ایشون، حتی با علم به انتخاب نشدن، از انصراف دادن خودداری کرد؟ به عقیدۀ بنده موضوع به همین سادگی نیست و تعامل و ائتلافی در کاره. و البته یه تحلیل دیگه هم اینه که نمایندگانِ طرفدارِ دولت، لاریجانی رو برای ریاست مجلس، مطلوبتر از عارف می دونن و به ایشون رای دادن. وگرنه چطور پزشکیان واسه نایب رییسی بیشتر از عارف رای آورد؟ آیا منطقیه که تصور کنیم اصولگراها به پزشکیان رای دادن؟! در هر صورت و با هر تحلیل، گفتنِ این که رییس شدنِ لاریجانی شکستِ اصلاح طلبان و بخصوص پیروزیِ اصولگرایان بود، چندان با واقعیتهای موجود سازگار نیست. ولی البته جنبۀ تسلّی بخشی واسه کسانی داره.
  • ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    مشرق سانسورچی!
  • محمدمهدی ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    اصلاحات همان معده لیبرالیسم برای هضم انقلاب هاست .
  • ناشناس ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    ریس شدن عارف روند خوشی براروحانی نداشت وعملا یک رقیب را در انتخابات ریاست جمهوری برای روحانی حذف کردند لاریجانی هم گزینه مطلوب دولت بود ومیتواند درسال آخر ریاست جمهوری منتقدان دولت رادرمجلس کنترل کند وبااین عملکرد دولت دکتر باردیگر انتخاب نخواهد شد
  • علي ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    انتخابات رياست مجلس رينگ بوكس نبوده كه مشرق اين قدر داره جو ميده بهش. هر دونفر شايستگي رياست مجلس رو داشتن كه آقاي لاريجاني انتخاب شدن. آقاي عارف هم به ايشون تبريك گفتن. وحدت و اتحاد چه در بين مسئولين و چه در بين مردم مهمه نه جو زدگي و توهين. متاسفم براي مشرق كه كينه توزي و اختلاف افكني مي كنه. با همين تيتر مزخرف خوانندگانش رو به جون هم انداخته. توهين نكردم پس منتشر كن
  • ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    جالب تندرو ها طرفدار لاریجانی شدن !:))
  • ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    سوزش مشرق در تیتر احساس شد :))
  • ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    از این مشرق مفت خور زیاد انتظار دارید !
  • ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    بابا این بنده خدا کنایه زد به اصلاح طلبا
  • ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    خخخخ تكرار ميكنم داري ميسوزي خخخخخخ
  • ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    پاچه خواری مشرق رو کنی درج میشه
  • ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    مشرق مفت خور سانسورچی ! بد بخت حروم خور
  • ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    نابرده رنج گنج میسر نمی شود
  • سعید ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    شکست اصلاح طلبان رو تسلیت میگم بهشون باشد که ازین به بعد به حرف رسانه های دروغگو توجه نکنند و توهم پیروزی نزنند حالا بذار پتک آخر و من بزنم از ۱۲ تا عضو هیئت رئیسه ۹ تاش اصولگراست . ازون ۹ تا ۶ تاش جبهه ی پایداریه :))))) یعنی منفجر شدن اصلاح طبا. تبریک به امت حزب الله . الان تو شوک هستند اشکال نداره :))) این پیروزی با شکست عارف رنگ و بوی بهتری گرفت . اینجاست که به شما میگیم ۶ تایی هاااااااا :))))
  • ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    رکب عجیبی دولت زد به اصلاح طلب ها و طرفداراشون. دولت با سران اصول گرا مشکل نداشت ولی با مردم اصولگرا مشکل داشت و میدونست که مردم اصولگرا به گزینه هاشون رای نمیدن. واسه همین واسه انتخابات با اصلاح طلب ها ائتلاف کرد تا از جایگاهشون بین مردم استفاده کنه ولی وقتی پاش رسید به مجلس با اصولگراها ائتلاف کرد و پشت کرد به اصلاح طلب ها و مردمی که بهشون رای داده بودن!! دلم واسه اون همه بازیگر و هنرمند و این و اون که رکب خوردن میسوزه. درس بگیرین از این جریان. همه باید درس بگیرن.
  • اسفندیار ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    زنده باد احمدی نژاد
  • ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    شما اصلاح طلبها که تحت هیچ شرایطی طاقت اعتراف به شکست رو ندارید. سال 88 خوب شما رو شناختیم. جز دروغ و داغوله بازی هیچ چیز در وجود شما وجود نداره...
  • ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    خاک بر سر شما اصلح طلبها که ظرفیت اخلاقی و سیاسیتون همینقدره...
  • ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    گام سوم نه، باخت سوم !!!!!!!!!!!!
  • ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    سال 88 معلوم شد که اصلاح طلبها سرباز اسرائیلن نه ایران....
  • ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    88 کجا بودی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    درود بر مشرق...............................................................
  • ناشناس ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    اصلاح طلبان بدنبال تصاحب دو سوم کرسی های مجلس بودند اما در اسفند ماه به این خواسته خود نرسیدند و حالا هم ریاست مجلس و خبرگان را از دست دادند و این به معنای شکست سنگین اصلاحات بود.
  • ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    وات!
  • جیمـــــــبو ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    به من چه کی رئیس میشه هر کی میخواد رئیس بشه، بشه! اگه دعوا میشه هیچ کی نشه ...
  • جیمـــــــبو ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    ادامه بده، وزن خودت رو نشون بده
  • جیمـــــــبو ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    احسنت یکی نیست به اینا بگه ننت خوب آقات خوب، مگه شما کار رو زندگی ندارید!؟ وسیله بازی دیگران نباشید که طرف برگرده بگه مردم بریزید خیابونا ...! این توهین آمیزه بفهمید. برای تفریح هم اینکارها نکنید. چرا؛ اگه چیزی بهتون میدن برید، والا ..!!
  • جیمـــــــبو ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    چرت و پرت نویس عزیز. بیخیال شو عزیز
  • منوچهر ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    اصلاح طلب و اصولگرا فرقی نمیکنه هیچکدومشون به درد نمیخورن فقط بازی سیاسی که مردم رو فریب بدن دلشون به حال ملت نمیسوز به فکر منافشونن مشرق منتشرکن لطفا
  • دهاتی ۰۱:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
    0 0
    باسمه تعالی از شواهد و قرائن برمی آید که اتفاقات مبارک و متوالی در مجلسین اشک شما رو درآورده نه مشرق رو عزیز دل برادر!!!!
  • ۰۵:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
    0 0
    وزن هر حزبی رو مردم مشخص میکنند نه سایت مشرق
  • ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
    0 0
    وزن برای ماده است نه حزب و فکر هرچند از ماده پرستان بیش از این انتظار نیست
  • سید قاسم ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
    0 0
    - عارف دوست را از دشمن بشناسد: درباره عارف گفتنی ها بسیار است، اما عارف نیازمند این شکست بود تا دوست را از دشمن بشناسد و بداند بزرگان اصلاحات و کارگزار، بنده قدرت هستند و نه رفاقت‌ها؛ ایکاش عارف زودتر از این که شکست بخورد، به ماهیت اصلاح‌طلبی پی‌می‌برد!
  • اسفندیار ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
    0 0
    حضور او در ایران برای بعضی ها شوک آور است
  • ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
    0 0
    این کیه میگه بوی کباب میاد کباب دوست داری بیا کباب فروشی مشرق و برادران شعبه دیگه ای هم ندارد
  • حجت ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
    0 0
    همه شماها اینقدر با ادبین؟ خاک بر سرطرفداران دموکراسی که شما ها بخواین جزوشون باشین
  • ناشناس ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
    0 0
    به قول لیدر زپرتی خودتون که میگفت: ادب مرد به زدولت اوست
  • ناشناس ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
    0 0
    کسی کاریت نداره،هر کار دوست داری انجام بده در برکه ای که ماهی وجود نداره قورباغه سلطانه سلام سلطان
  • ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
    0 0
    مردم نیمه عریانی که داخل بی بی سی فارسی از یک ماه قبل برای یه اقلیت جشن پیروزی گرفتن!!؟
  • ناصر ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
    0 0
    بچه های مشرق نیوز سال دیگه حواستون باشه این دولت هاشمی وجریان اصلاح طلبان سال دیگه رای نداره از پتانسیل تهران نخواهد گذشت و احتمال خیلی بالایی بدتر از سال 88 رو رقم خواهند زد در تهران ...از الان هم دارن جو رو امنیتی و بحرانی نشون می دن وانتخابات رو زیر سوال می برن
  • اشک درار مشرق ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
    0 0
    در جواب مرگ بر فتنه گر!اولا که فتنه گر خودتی،دوما عقده ای سر تا پا هیکلته
  • ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
    0 0
    یه سری الوات اصلاح طلب یک ماه تمام مشرق نیوز رو با نظراتشون به گند کشیده بودن و جشن پیروزی گرفته بودن برای عارف به عنوان رئیس این هم آخرش دارن با فحشای و نشان داده ذات واقعی خودشون از خجالت برادران حزب الهی و بسیجی مشرق در میان این زبان سرخ مشرق نیوز مانند شمیر حضرت هست در جنگ صفین...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس