کد خبر 580465
تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۹

آتش‌بس موجب شد تا گروه‌های تروریستی تجدید قوا کنند و حجم سنگینی از تجهیزات به روز را از مرز ترکیه دریافت کنند و سرانجام خان‌طومان اشغال شد، اما خان‌طومان چقدر مهم است؟

 به گزارش مشرق، ارتش و نیروی دفاع وطنی سوریه، رزمندگان مقاومت حزب الله لبنان، نیروهای مقاومت عراق، با پشتیبانی مستشاران ایران و نیروی هوایی روسیه عملیاتی را در محرم سال گذشته برای آزادسازی حومه جنوبی استان حلب آغاز کردند.

نیروهای جبهه مقاومت پس از نبردی سنگین، ضربات سختی را به گروه‌های تروریستی وارد کردند و موفق به پاکسازی حداقل 200 کیلومتر مربع از حومه جنوبی استان حلب شدند.

در این عملیات منحصر به فرد بیش از 54 شهرک و روستا در حومه جنوبی استان حلب به کنترل نیروهای سوری درآمد و عناصر تروریستی تا نزدیکی مسیر بین المللی حلب- دمشق مجبور به عقب‌نشینی شدند.

روند پیروزی‌های جبهه مقاومت در استان حلب فقط مختص به مناطق جنوبی این استان نشد و موفقیت‌ها در جبهه شمالی با شکست چهار ساله حصر شهرک‌های نبل و الزهرا تکمیل شد.

همزمان با برقراری آتش بس در مناطق مختلف سوریه، این فرصت برای حامیان منطقه‌ای گروه‌های تروریستی مهیا شد تا یک بار دیگرعناصر تروریستی را به پیشرفته‌ترین سلاح‌های روز دنیا مجهر کنند.

در این مقطع زمانی، تجهیزات مدرن نظامی اهدایی سران مرتجع رژیم‌های منطقه با همکاری ترکیه وارد استان ادلب شد و تروریست‌ها برای حملات مجدد تجدید قوا کردند.

بیش از 8 هزار تن از عناصر ائتلاف تروریستی جیش الفتح همراه با سلاح های پیشرفته به خطوط عملیاتی جنوب استان حلب منتقل شدند و در چندین مرحله تلاش کردند مناطق از دست رفته را مجدد اشغال کنند که با مقاومت نیروهای سوری این حملات سنگین دفع شد.

با تشکیل اتاق عملیاتی متشکل از افسران آمریکایی، اروپایی و صهیونیستی حملات عناصر تروریستی ادامه یافت و در نهایت شهرک العیس اشغال شد.

در حالی که ارتش سوریه و نیروهای مقاومت به حفظ آتش بس متعهد باقی ماندند، گروه‌های تروریستی یک بار دیگر حومه جنوبی استان حلب را هدف قرار دادند و شهرک خان طومان اشغال کردند.

حامیان گروه های تروریستی که در هشت ماه گذشته ضربات سختی متحمل شده بودند با ایجاد جنگ رسانه‌ای این گونه قلمداد کردند که سقوط خان طومان به مثابه اشغال کل استان حلب است در حالی که این شهرک فقط سه درصد از حومه جنوبی استان حلب شامل می‌شود.

در حملات عناصر تروریستی به حومه جنوبی استان حلب چندین تن از مستشاران نظامی کشورمان به شهادت رسیدند اما یک منبع میدانی گفت که «در عملیات آزادسازی خان طومان احساساتی عمل نمی‌کنیم و حامیان منطقه‌ای تروریست‌ها به این موضوع واقف هستند که پاکسازی حومه جنوب حلب فقط آغاز یک عملیات بزرگ است».

http://media.farsnews.com/media/Uploaded/Files/Images/1395/03/08/13950308000636.jpg
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس