کد خبر 580438
تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۴

رسوایی‌های جنسی در میان مقامات آمریکا از زمان‌های بسیار دور پدیده‌ای رایج بوده و با موارد بسیاری در تاریخ می‌توان مواجه شد، البته پس از دهه ۱۹۷۰ به‌دلیل توجه بیشتر رسانه‌ها به چنین مسائلی جهشی ناگهانی در این نوع رسوایی‌ها مشاهده می‌کنیم.

 به گزارش مشرق، در طول قرن‌ها، رسوایی‌های جنسی زیادی گریبان سیاستمداران حکومت فدرال آمریکا، یا افرادی را که با رضایت سنای آمریکا انتخاب شده بودند، گرفت. برخی از این مقامات اتهامات را رد کردند، یا عذرخواهی نمودند و یا منصب خود را پس از افشای رسوایی‌شان از دست دادند.

در گزارش حاضر لیستی از رسوایی‌های جنسی دولت‌مردان آمریکا در تقریباً دو و نیم قرن گذشته، به‌ترتیب زمان وقوع، ارائه می‌شود. در تمام این موارد رسوایی جنسی یا عملی که در نهایت منجر به این رسوایی شد در زمانی رخ داده است که این افراد دارای سمت‌های مهمی در دولت فدرال بوده‌اند.

نیوت گینگریچ (Newt Gingrich)،‌ نماینده جمهوری‌خواه ایالت جورجیا و رهبر انقلاب جمهوری‌خواهان در سال 1994 بود. وی در سال 1998 و پس از اذعان به اینکه در زمان دومین ازدواجش رابطه نامشروع با دستیارش داشته از سمت خود استعفاء داد.

وی در آن زمان یکی از رهبران استیضاح کلینتون به دلیل ادعای شهادت دروغ در پرونده رسوایی اخلاقی مونیکا لوینسکی بود. (1998)

هنری هاید (Henry Hyde)،‌ نماینده جمهوری‌خواه ایالت ایلینویز بود. در سال 1998 وب‌سایت Salon.com اعلام کرد که وی از سال 1965 تا 1969 (پیش از دستیابی به منصب رسمی)، با زنی متأهل که دارای سه فرزند نیز بود رابطه نامشروع داشته است. هاید که در آن زمان 41 ساله و متأهل بود، در سال 1998 به این رابطه اعتراف کرد.

این سوایی زمانی رخ داد که هاید یکی از طلایه‌داران استیضاح بیل کلینتون به دلیل رسوایی مونیکا لوینسکی بود.

پیت دومنیچی(Pete Domenici)، سناتور جمهوری‌خواه ایالت نیومکزیکو، نیز یکی از کسانی بود که در سال 1998 و پس از افشای رابطه بیل کلینتون با مونیکا لوینسکی به استیضاح و برکناری وی رأی داد. دومنیچی در سال 2013 اعتراف کرد که خارج از ازدواجش دارای یک پس از یکی از مشاورین ارشد روابط عمومی جمهوری‌خواهان و مفسر تلویزیونی در دهه 1970 است.

بیل کلینتون (Bill Clinton)، رئیس‌جمهور دموکرات‌ها بود که افشای رابطه‌ جنسی‌اش با یکی از کارکنان کاخ سفید تبدیل به یکی از بزرگترین جنجال‌های سیاسی آمریکا شد. پس انتشار اخبار رابطه جنسی مونیکا لوینسکی با کلینتون وی در 26 ژوئن 1998 در مقابل دوربین‌های تلویزیونی ظاهر شده و گفت: «من با آن زن، خانم لوینسکی،‌ رابطه جنسی نداشته‌ام.»

این رسوایی منجر به استیضاح کلینتون به دلیل ادای شهادت دروغ درباره این رابطه نامشروع شد. استیضاح کلینتون اگرچه در مجلس نمایندگان رأی آورد اما در در سنا 55 سناتور به بی‌گناهی وی رأی دادند. برای اینکه استیضاح رئیس‌جمهور به نتیجه برسد باید دو سوم اعضای سنا به آن رأی دهند. (1998)

می رینولدز (Mel Reynolds)، نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا از ایالت ایلینویز بود. وی در سال 1995 پس از اینکه به دلیل تجاوز جنسی محکوم شد، از سمت خود استعفاء داد. در آگوست 1994، وی به صورت رمسی متهم به تجاوز جنسی و سوء‌استفاده جنسی در رابطه با یک نوجوان 16 ساله که به صورت داوطلب در کمپین انتخاباتی وی در سال 1992 فعالیت می‌کرد، شد. رینولدز علی‌رغم این اتهامات کمپین انتخاباتی را ادامه داده و در ماه نوامبر بار دیگر انتخاب شد. وی هیچ رقیبی نداشت.

رینولدز در ابتدا اتهامات را با ادعای اینکه دارای انگیزه‌های نژادپرستانه هستند رد کرد. در 22 آگوست 1995، وی در 12 فقره تجاوز جنسی، ممانعت از اجرای عدالت و پورنوگرافی کودکان مجرم شناخته شد. می رینولد در 1 اکتبر همان سال از کرسی خود در کنگره کنار کشید.

گری کاندیت (Gary Condit)، نماینده دموکرات از ایالت کالیفرنیا بود. رابطه پنهانی وی با دستیاری 23 ساله به نام چاندرا لوی (Chandra Levy) پس از ناپدید شدن لوی فاش شد. جسد این زن جوان یک سال بعد در 2008 کشف شد و یک مهاجر غیرقانونی که هیچ ارتباطی با کاندیت نیز نداشت به قتل وی متهم شد.

کاندیت اغلب در سخنان خود از بیل کلینتون می‌خواست درباره رسوایی مونیکا لوینسکی واقعیت‌ها را بازگو کند.

اد شروک (Ed Schrock) نماینده جمهوری‌خواه ایالت ویرجینیا در سال 2004 اعلام کرد که کمپین خود برای سومین دوره حضور در کنگره را پس از انتشار فیلمی که طی آن سعی داشت یک تن‌فروش مرد را به خدمت بگیرد، متوقف خواهد کرد.

شروک یکی از سرسخت‌ترین مخالفان همجنسبازی در کنگره به شمار می‌رفت و بارها با قوانینی جون ازدواج همجنسبازها و یا حضور همجنسبازها در ارتش مخالفت کرده بود.

استورم تورموند (Strom Thurmond)،‌ سناتور جمهوری‌خواه از ایالت کارولینای شمالی و یکی از حامیان شناخته شده جدایی سفیدپوست‌ها و سیاهپوستان در اماکن عمومی، دارای یک فرزند نامشروع به نام اسی مائه واشنگتن-ویلیامز (Essie Mae Washington-Williams) بود. این فرزند حاصل رابطه جنسی وی با یک آفریقایی-آمریکایی که توسط خانوده‌اش استخدام شده بود، است. (2003)


استیون سی. لاتورته (Steven C. LaTourette)،‌ نماینده جمهوری‌خواه ایالت اوهایو، در سال 1994 به عضویت کنگره در‌آمد. وی نیز به استیضاح و برکناری بیل‌ کلینتون پس از رسوایی لوینسکی رأی داده بود.

لاتورته خود در حالی که متأهل بود رابطه‌ای طولانی‌مدت با جنیفر لپ‌توک (Jennifer Laptook)، رئیس دفترش، داشت. وی پس از جدایی از همسرش با لپ‌توک ازدواج کرد. (2003)

دیوید دریر (David Dreier)،‌ نماینده جمهوری‌خواه ایالت کالیفرنیا علیه قوانین مرتبط با تسهیل وضعیت همجنسبازها در آمریکا رأی داد اما پس از اینکه رابطه‌اش با مردی که رئیس دفترش بود فاش شد، دیگر نتوانست به کرسی نمایندگی تکیه زند. (2004)

دان شروود (Don Sherwood)، نماینده جمهوری‌خواه ایالت پنسلیوانسا پس از اینکه فاش شد پنج سال رابطه نامشروع با سینتیا اور (Cynthia Ore) داشت نتوانست در انتخابات دور بعدی کنگره به پیروزی برسد. سینتیا وی را متهم به سوءرفتار فیزیکی کرده بود. (2004)

مارک فولی (Mark Foley)، نماینده جمهوری‌خواه ایالت فلوریدا، پس از اینکه متهم به ارسال ایمیل‌های حاوری مطالب جنسی به نوجوانان مذکر کارآموز کنگره شد، از مست خود استعفا داد. تیم ماهونی (Tim Mahoney) کرسی وی را در کنگره بدست آورد. (2006)

دیوید ویتر (David Vitter)،‌ سناتور جمهوری‌خواه لس‌آنجلس، پس از اینکه رابرت لیوینگستون، نماینده سابق کنگره در پی رسوایی جنسی سال 1999 کرسی خود را از دست داد، به جای وی نشست. ویتر در آن زمان گفت: «فکر می‌کنم استعفای لیوینگستون نشان می‌دهد که کلینتون نیز باید استعفاء دهد...» بعدها اسم ویتر در دفتر تلفن دوبره جین پالفری (Deborah Jeane Palfrey) کشف شد.

پالفری که رسانه‌ها به وی لقب دی‌سی مادام را داده بودند مدیر فاحشه‌خانه‌ای در واشنگتن بود. بررسی دفاتر تلفن وی نشان می‌دهند که مقامات فدرال نیز جزو مشتریان وی بوده‌اند. دادگاه انتشار جزئیات بیشتر از لیست مشتریان دی‌سی مادام را ممنوع اعلام کرده است. (2007)

راندال ال. توبیاس (Randall L. Tobias)، معاون وزیر خارجه آمریکا در دوران زمامداری جرج بوش اعلام کرده بود که کمک‌های مالی آمریکا نباید شامل کشورهایی باشد که روسپی‌گری در آنها آزاد است. وی پس از اینکه تأیید شد جزو مشتریان دبورا جین پالفری معروف به دی‌سی‌ مادام بود از سمت خود استعفا داد. (2007)

لری کریج (Larry Craig) به مدت 18 سال سناتور جمهوری‌خواه ایالت آیداهو بود. ور در 11 ژوئن 2007 به علت ارتکاب اعمال مستهجن در فرودگاه بین‌المللی مینه‌پلیس دستگیر شد.

وی خواهان طرح اتهام کمتر مجرمانه اعمال مخل نظم شد اما بعدها نظرش عوض شده و خواهان تبرئه کامل گشت. وی سه ماه بعد در 1 سپتامبر 2007 استعفای خود را اعلام کرد اما بار دیگر نظر را عوض کرد. کریج در انتخابات دور بعد شرکت نکرد.

تیم ماهونی (Tim Mahoney)، نماینده دموکرات ایالت فلوریدا، پس از اینکه مارک فلوی در پی اتهامات اذیت و آزار جنسی از جانب دستیاران کنگره استعفاء داد، جایگزین وی شد. ماهنوی در کمپین انتخاباتی خود وعده «جهانی امن‌تر و اخلاقی‌تر»‌ را می‌داد.

وی در اکتبر 2008 اذعان کرد که معشوقه‌اش را ابتدا در میان کارکنانش جای داده و سپس با گفتن اینکه «تو به میل من کار می‌کنی» وی را اخراج کرده است. وی بعدها به چند رابطه نامشروع دیگر اعتراف کرد.

ویتو فوسلا (Vito Fossella)،‌ نماینده جمهوری‌خواه ایالت نیویورک، به علت مستی در حین رانندگی بازداشت شد. وی که متأهل و دارای سه فرزند بود در جلسات بازجویی اعتراف کرد درگیر رابطه‌ای نامشروع  است که حاصلش یک فرزند دختر بوده.

جان ادواردز (John Edwards)،‌ سناتور دموکرات کارولینای شمالی، اذعان کرد که با ریلی هانتر (Rielle Hunter)، هنرپیشه و تولید کننده فیلم‌های سینمایی، رابطه داشته و از وی یک دختر دارد. این امر به شدت کمپین انتخاباتی ریاست‌جمهوری وی در سال 2008 را تحت تأثیر قررا داد.

جان انساین (John Ensign)، سناتور جمهوری‌خواه ایالت نوادا، پس از اذعان به رابطه نامشروع با همسر یکی از دوستان نزدیکش – هر دو نفر در کمپین انتخاباتی انساین فعالیت می‌کردند – از ریاست کمیته سیاستگذاری جمهوری‌خواهان سنا استعفاء داد.

وی که تحت بازرسی قرار گرفته بود 20 ماه زودتر از موعد پایان دوره سناتوری‌‌اش استعفاء‌ داد. سناتور انساین در سال 1998 و پس از رسوایی مونیکا لوینسکی خواهان استعفای بیل کلینتون شده بود. (2009)

چیپ پیکرینگ (Chip Pickering)، نماینده جمهوری‌خواه ایالت ماساچوست بود. در 16 جولای 2009 گزارش شد که همسر پیکرینگ علیه زنی که با وی رابطه نامشروع داشت اقامه دعوی کرده است. در این دعوی اعلام شده بود که این رابطه نامشروع موجب نابودی ازدواج و پیشه سیاسی پیکرینگ شد.

اریک ماسا (Eric Massa)، نماینده دموکرات ایالت نیویورک، پس از اجتناب از شرکت در تحقیقات اخلاقی مرتبط با اتهاماتی که درباره آزار جنسی کارمندان مرد وی مطرح شده بود، از مستش استعفاء داد.(2010)

مارک سودر (Mark Souder)، نماینده جمهوری‌خواه ایالت ایندیانا و از حامیان سرسخت پرهیز از نوشیدنی‌های الکلی و ارزش‌های خانواده، برای پرهیز از تحقیقات درباره روابط نامشروعش با یکی از کارمندان زن، از سمت خود استعفاء داد. (2010)

کریس لی (Cris Lee)، نماینده جمهوری‌خواه و متأهل ایالت نیویورک، چند ساعت پس از اینکه افش شد یک عکس بدون پیراهن را از طریق وب‌سایت Craigslist به یک زن فرستاده، از سمت خود استعفاء داد. وی برای این کار نه از ایمیل‌ مستعار بلکه از ایمیل رسمی‌‌اش در کنگره استفاده کرده بود. (2011)

آنتونی وینر (Anthony Weiner)، نماینده دموکرات از ایالت نیویورک، که به تازگی ازدواج کرده بود به ارسال تصاویر برهنه خود به چندین زن از طریق اکانت توئیترش اذعان کردو وی در 16 ژوئن 2011 از سمتش استعفاء داد اما به ارسال پیام‌های سکسی پس از استعفایش ادامه داد. (2011)

اسکات دسژارلیس (Scott DesJarlais)، نماینده جمهوری‌خواه ایالت تگزاس بود. در سال 2012 اعلام شده که دسژارلیس، پزشکی در مرکز بهداشتی گرندویو در جاسپر، زمانی که در کمپین حمایت از زندگی فعالیت می‌کرد، همسرش را واداشت که دو بار سقط جنین کند. وی همچنین معشوقه‌اش که مریضش بود را نیز تشویق به سقط جنین کرد.

دسژارلیش بعدها اذعان کرد که دستکم با شش نفر شامل دو نفر از مریض‌ها و نیز کارمندانش، رابطه نامشروع داشته است.

دیوید وو (David Wu)، نماینده دموکرات ایالت اورگون، پس از اینکه متهم به آزار و اذیت جنسی دختر یکی از حامیان مالی‌اش شد، در 26 جولای 2011 از سمت خود استعفاء داد.

وانسی مک‌آلیستر (Vance McAllister)، نماینده جمهوری‌خواه ایالت لس‌آنجلس که متأهل و دارای پنج فرزند بود، در یک فیلم ویدئویی در حالیکه یکی از کامندان متأهلش را می‌بوسید روئیت شد. چندین عضو برجسته حزب جمهوری‌خواهان خواهان استعفای مک‌آلیستر شدند. وی در واکنش اعلام کرد که در انتخابات سال 2016 کنگره شرکت نخواهد کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • kambiz ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۸
    0 5
    اینکه امریکا با این همه رسوایی های اخلاقی و فساد جنسی از درون دچار فروپاشی نمیشه علتش اینه که مدام مهاجران نخبه و جوان کشورهای دیگه رو پذیرش میکنه
  • ناشناس آذری ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۸
    5 0
    اسم منو میبینی مطلبمو غیر قابل انتشار میکنی، سلامت کاریت قابل تقدیره.
  • علی ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۸
    2 0
    مشرق اونا رسوایی جنسی دارن تو هم مرض سانسور
  • ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۸
    0 5
    چه خبره ....
  • سلمان ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۷
    0 2
    موارد زیادی از قلم افتاده مثل رابطه نا مشروع جان اف کندی و برادرش رابرت با مریلین مونرو و یا اعتراف آرنولد شوارتزینگر در زمانی که فرماندار کالیفرنیا بود به اینکه فرزند نامشروع از یک زن خدمتکار داره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس