کد خبر 579691
تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۷

پس از رکوردشکنی کیانوش رستمی در تمرینات به نظر می رسد جدال وزنه برداران ایران، روسیه و چین در المپیک ریو رقابت جذابی را در دسته 85 کیلوگرم به وجود خواهد آورد.

به گزارش مشرق، کیانوش رستمی در تمرینات خود رکورد دوضرب جهان(218 کیلوگرم) را به طور غیر رسمی 2 کیلوگرم شکست و وزنه 220 کیلوگرم را بالای سر برد.

یک سایت خارجی با انتشار فیلم رکوردشکنی کیانوش رستمی در این مورد نوشت: تیان تائو وزنه بردار چینی نیز مدتی قبل در مسابقات قهرمانی کشور چین 220کیلوگرم را بالای سر برد. با وجود اینکه رستمی 2 کیلوگرم بالاتر از رکورد جهان وزنه زد اما این سنگین ترین وزنه ای نبوده که در تمرینات زده است، چند سال پیش او به رکورد متحیر کننده 221 کیلوگرم حمله کرد. البته زمانی که رستمی وزنه 220 کیلوگرم را بالای سر برد احتمالا بالاتر از وزن استاندارد بوده است و حمله به یک وزنه در یک مسابقه رسمی با تمرینات فرق دارد .

با این حال این وزنه نشان می دهد که در رقابتهای دسته 85 کیلوگرم المپیک ریو نبرد خوبی خواهیم دید. آرتیم اوکولف روس قهرمان جهان در سال 2015 نیز به دنبال مدال طلای المپیک است. البته به نظر می رسد آپتی آیوکادوف روس(نایب قهرمان المپیک لندن) در المپیک ریو به یک وزن بالاتر و دسته 94 کیلوگرم برود.

حتی اگر ایوکادوف روس هم به یک وزن بالاتر برود هنوز رقابت دسته 85 کیلوگرم یکی از جذابترین رقابت ها در بخش مردان است.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس