استاندار کرمانشاه گفت: تلاش می‌کنیم تا اربعین امسال، مرز خسروی در صورت برقراری امنیت برای تردد زوار عتبات عالیات بازگشایی شود.

تلاش برای بازگشایی مرز خسروی در اربعین امسال
به گزارش مشرق، اسدالله رازانی عصر امروز پنجشنبه در نشستی که با معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی در کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: تا قبل از حضور تروریست‌های داعش در عراق، حجم صادرات از ایران به عراق ۶ میلیارد دلار در سال بود.

استاندار کرمانشاه با ادامه توضیحات افزود: از زمان حضور تکفیری‌های تروریست داعش در عراق صادرات سالیانه ما به این کشور به ۱ و نیم تا ۲ میلیارد دلار رسید اما سال گذشته به میزان صادرات ۶ میلیارد دلاری بازگشتیم.

وی اضافه کرد: از این ۶ میلیارد دلار، ۳ میلیارد دلار از طریق مرزهای خسروی و پرویزخان به عراق صادرات داشتیم و ۳ میلیارد دلار نیز از طریق مرزهای ۴ استان دیگر صورت گرفته است.

رازانی با تاکید بر ضرورت بازگشایی مرز خسروی در اربعین امسال گفت: همه تلاش خود را برای بازگشایی این مرز تا اربعین امسال به کار خواهیم گرفت و پیگیر هستیم.

وی با اشاره وجود ۱۶ هتل اقامتی در قصرشیرین گفت: تا قبل از حضور عناصر گروهک تروریستی داعش در عراق، در مرز خسروی کارکرد مسافری و زائری برقرار بود.

رازانی ناامنی در آن سوی مرز را دلیل بر مسدود بودن مرز خسروی عنوان کرد و افزود: ما پیگیر بازگشایی این مرز هستیم و جلساتی  برگزار کردیم تا با همکاری قبایل آن سوی مرز تامین امنیت انجام و مرز خسروی تا اربعین امسال برای تردد زائرین بازگشایی شود.

وی خواستار مساعدت دولت برای به سرانجام رسیدن پروژه راه آهن غرب شد و گفت: اظهار کرد: استان کرمانشاه بستر مراودات تجاری و ترانزیتی و مسیر عبور زائران عتبات عالیات است و به همین دلیل به راه‌های مطلوب  نیاز داریم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس