کمیته منتخب دفاعی مجلس عوام در گزارشی وزارت دفاع انگلیس را به اهمال‌کاری درارتباط با تجویز یک داروی بحث‌برانگیز ضد مالاریا برای نظامیان این کشور کرده است.

به گزارش مشرق، در گزارش کمیته منتخب دفاعی مجلس عوام که در تارنمای ایندیپندنت منتشر شد، عنوان‌ شده است: وزارت دفاع انگلیس داروی بحث‌برانگیز ضد مالاریا 'لاریام' بدون توجه به هشدارهای داده ‌شده در خصوص آثار جانبی‌اش برای نظامیان انگلیسی تجویز کرده است.

این کمیته مجلس عوام همچنین نحوه رسیدگی وزارت دفاع انگلیس به نظامیانی که به دلیل استفاده از این دارو، دچار عوارض جانبی شده‌اند را ناکافی دانسته و خواستار به‌روزرسانی سیستم مراقبتی این وزارتخانه شده است.

به نوشته ایندیپندنت، وزارت دفاع انگلیس به دلیل اهمال ‌کاری یادشده هم اینک مواجه با اقدام حقوقی صدها تن از نظامیان این کشور است که مدعی هستند به دلیل استفاده از داروی یادشده زندگی‌شان دچار آسیب جدی شده است .

این نشریه افزود: در گزارش کمیته منتخب دفاعی مجلس عوام انگلیس خواسته ‌شده تا مصرف داروی لاریام به ‌جز در مواردی بسیار محدود ممنوع شود چراکه داروی لاریام تنها باید تحت شرایط خیلی دقیق و سخت تجویز شود. این دارو باید تنها به کسانی داده شود که نتوانند داروهای جایگزین دیگری را تحمل کنند.

داروی مالاریا کار دست وزارت دفاع انگلیس داد +عکس
دکتر جولیان لوویس، رئیس کمیته دفاعی مجلس عوام در این خصوص گفته است: خطر بالای مصرف این دارو ضد مالاریا از سوی تولیدکننده آن یعنی شرکت داروسازی ' روش' ( Roche ) مورد تاکید قرار گرفته و شرایط بسیار محدود و سختی را نیز برای مصرف این دارو تعیین کرده است.

وی بیان داشت: بااین‌ حال این شرایط در تجویز این دارو برای تعداد زیادی از سربازان انگلیسی نادیده گرفته‌ شده و کاملا مشخص است که نه ‌فقط وزارت دفاع انگلیس خط‌مشی‌های تولیدکننده دارو برای تجویز آن را مورد بی توجهی قرار داده است، تعدادی از سربازان نیز خودشان به‌جای تن دادن به خطر عوارض خطرناک این دارو تصمیم گرفتند که آن را دور بیندازند.

رییس کمیته دفاعی مجلس عوام افزود: نظر قطعی ما این است که هیچ توجیه و لزومی برای تداوم تجویز این دارو برای کارکنان ارتش انگلیس مگر در موردی که براساس ارزیابی‌ها مطابق با ملزومات تولیدکننده بوده باشد، وجود نداشته است.

کمیته دفاعی مجلس عوام عنوان کرده است اگرچه وزارت دفاع انگلیس وظیفه مراقبت از کسانی که به دلیل عوارض داروی یادشده دچار آسیب شده‌اند را پذیرفته است اما ترتیبات صورت گرفته در این خصوص ناکافی است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس