کد خبر 577826
تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۷

کمپ ترک گناه ( گناه شناسی و گناه گریزی از منظر اخلاقی) مشتمل بر گفتارهایی از قرآن و روایات در این باره روانه بازار نشر شد.

به گزارش مشرق، کتاب «کمپ ترک گناه ( گناه شناسی و گناه گریزی از منظر اخلاقی)» به همت سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شد. 

عنوان این کتاب گناه‌شناسی و گناه‌ریزی و هدف آن، شناساندن گناه و راه‌های گریز از آن است که با بهره‌گیری از آیات قرآن کریم و روایات اهل بیت(ع) بر اساس نظمی منطقی در پنج گفتار به شرح زیر ساماندهی شده است:

گفتار اول: گناه‌شناسی ـ در این گفتار، مفهوم واژه‌ گناه و واژه‌های مرتبط با آن، نظیر ذنب، اثم و معصیت بیان شده؛ سپس مفهوم گناه در اصطلاح فقها و علمای اخلاق را تشریح و در ادامه، شرایط تحقق گناه را بررسی کرده‌اند.

 گفتار دوم: گونه‌شناسی گناه ـ در این گفتار، نخست، اقسام گناه را به لحاظ ماهوی(گناه کبیره، صغیری و مانند آن) و سپس اقسام گناه را به لحاظ نحوه انتساب آن به گناهکار(معاونت و رضایت) بیان شده است.

 گفتار سوم: علت‌شناسی گناه ـ گناه به منزله معلول و لازمه مقابله مؤثر با آن، شناخت علل و زمینه‌های آن است. در این گفتار، گناه‌گرایی نفس، وسوسه‌گری ابلیس و آلودگی‌های محیط، به عنوان مهم‌ترین علل گناه، مطالعه و بررسی می‌شود.

 گفتار چهارم: پیامدشناسی گناه ـ گرچه گناه خود معلول است، پیامدهای فراوانی دارد که در دو دسته پیامدهای دنیوی و اخروی مورد بررسی قرار گرفته است.

 گفتار پنجم: روش شناسی گریز از گناه ـ در آخرین قسمت، راه‌های گریز از گناه، از منظر قرآن کریم و روایات اهل بیت(ع) نشان داده شده که مهم‌ترین آنها عبارت است از یاری طلبی از نیروهای معنوی، جایگزین‌سازی و دوراندیشی

 گفتنی است، این کتاب به قلم فرج الله هدایت نیا گنجی در شمارگان 500 نسخه، 112 صفحه و با قیمت 10000 تومان منتشر شده است.

 

 


منبع: شبستان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمد ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۳
    0 0
    نمیدونم چرا احساس خوبی به اینگونه خبرها ندارم انسان مسلمان وقتی دچار گناه میشود واز گناه خود پشیمان میشود بی اختیار به پناه خدا میرود وتوبه میکند وسپس توبه خود در عمل نشان میدهد پس نیازی به اینگونه امان قرون وسطایی نیست که طرف میرفرت پیش کشیش واعتراف به گناه میکرد وگناهش امورزیده میشد من اعتقاد دارم که باید کمی از مشکلات اقتصادی مردم وم کرد تابیشتر وقت داشته باشند همین نماز واجب را بخواند چرا همین نماز براکات بسیار بیشتری دارد به امید روزی که بحران اقتصادی کشور ما تمام شود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس