علیزاده طباطبایی می‌گوید اقدامات فائزه ربطی به هاشمی رفسنجانی ندارد و او بچه نیست که رفتارش تابع نظر پدرش باشد.

وکیل خانواده هاشمی: فائزه بچه نیست که تابع و تسلیم نظر هاشمی باشدبه گزارش مشرق، محمود علیزاده طباطبایی در واکنش به اظهارات سخنگوی قوه قضائیه مبنی بر اینکه به دلیل دیدار فائزه هاشمی با برخی از اعضای فرقه بهائیت با وی برخورد قانونی می‌شود، گفت: در قانون اساسی بعد از اصل 12 و 13 که در ارتباط با اقلیت‌های مذهبی آمده، در اصل 14 عنوان شده که در ارتباط با افراد غیرمسلمان باید رفتار انسانی صورت گیرد، مگر آنهایی که علیه جمهوری اسلامی توطئه می‌کنند.

وی افزود: کسانی هم که توطئه می‌کنند هم نیازی نیست که غیرمسلمان باشند، اگر حزب‌اللهی هم باشند و به سفارت عربستان حمله کنند با آنها برخورد می‌شود، در هر صورت روال قانونی این بوده اما چیز دیگری در قانون ذکر نشده است.

علیزاده در واکنش به سؤالی مبنی بر اینکه علی‌رغم سوءاستفاده رسانه‌های غربی از اقدام فائزه هاشمی و تأکید رفسنجانی مبنی بر اینکه این اقدام نادرست بوده چرا فائزه هاشمی عذرخواهی نکرده است، گفت: خانم هاشمی می‌گوید من پیش از اینکه به زندان بروم که نمی‌دانستم بهائی‌ها که هستند، من را به زندان بردند و با بهائی‌ها در یک اتاق گذاشتند. حالا بعد از هشت سال یکی از آنها به مرخصی آمده و من به عنوان رفتار اخلاقی، انسانی و اسلامی به دیدنش رفتم.

وکیل فائزه هاشمی ادامه داد: در واقع کسانی که تصویر این دیدار را منتشر کردند و در رسانه‌ها آن را تبلیغ کردند هدف شان ضربه به آیت‌الله بوده است.

وی ادامه داد: اقدامات فائزه ربطی به آیت‌الله ندارد،‌ فائزه یک دکترای علوم سیاسی با 54 سال سن است، بچه نیست که رفتارش مربوط به آیت‌الله باشد.

علیزاده با بیان اینکه رفسنجانی این حرکت را اشتباه دانست و تذکر هم دادند، گفت: این موضوع دلیل نمی شود که بگوییم فائزه باید تابع و تسلیم نظر آیت‌الله باشد. هر یک نظر خود را دارند.

وی تصریح کرد: این موضوع هیچ وجهه قضایی ندارد و من از آقایانی که مدعی حقوق هستند تعجب می‌کنم. نمی‌دانم حقوق هم خوانده‌اند یا نه؟ اما بگویند چه جرمی اتفاق افتاده که باید برخورد قضایی صورت بگیرد.

وی ادامه داد: آقایانی که این صحبت‌ها را مطرح می‌کنند حتما اطلاع عمومی‌شان بیشتر از من است اما من هرچه در قوانین جست‌وجو کردم جرمی برای این اقدام پیدا نکردم و با اساتید حقوقی هم که بحث کردیم هیچکس نتوانست هیچ عنوان مجرمانه‌ای برای این اقدام پیدا کند مگر اینکه آقایان یک عنوان مجرمانه پیدا کنند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 41
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 37
  • ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۲
    0 0
    اینجا یک چیز مبهم هست وان، این است که فایزه میداند که این حرکت او باعث جنجال میشه، هم برای خودش هم برای پدرش. پس دلیل انجام این کار چیست؟
  • ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۲
    0 0
    بوی کیف انگلیسی فضا رو پر کرده
  • ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۲
    0 0
    1- این وکیل خاندان جلیل سلطنت افاضه می کند : « در اصل 14 عنوان شده که در ارتباط با افراد غیرمسلمان باید رفتار انسانی صورت گیرد، مگر آنهایی که علیه جمهوری اسلامی توطئه می‌کنند....» کدام بهایی یا حداقل کدامیک از سران بهاییت هستند که بر خلاف منافع اسرائیل و ایالات متحده قدمی بردارند و یا در جهت تأمین منافع آنها کاری نکنند ؟!!!!!!!!!!! 2- اگر به رغم این وکیل مفسدان امنیتی و اقتصادی ( که جرم موکلانش در دادگاه قطعی شده و مشغول تحمل کیفرند) فائزه کاری انسانی و اسلامی کرده ، بر پدر بزرگوار ایشان است که سریعا به این عمل تأسی کنند تا همچنان در زمره ی سابقون !! باقی بمانند ! و از ثواب و برکات این حرکت اسلامی - انسانی محروم نمانند !!
  • مرتضیsk ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۲
    0 0
    عذر بدتر از گناه
  • سید حسین ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۲
    0 0
    این خانواده از پر رویی کم نمی آورند. قوانینی که این آقای به اصطلاح وکیل به آن اشاره می کنند قوانین بشر ساخته است یا قوانین الهی؟ در اسلام هم نشینی با دشمن جرم است، مجازاتش هم سنگین است و در صورتی که این رفتار تکرار شود و یا برآن تاکید شود فساد فی الارض شناخته می شود. حکم فساد فی الارض چیست؟ حتما اگر خودشان را به کوچه علی چپ نزنند می دانند.
  • ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۲
    0 0
    حمایت وکیل خانواده هاشمی این ابهام رو که فائزه خودسر این کارو کرده برطرف کرد و تقسیم وظایف رو در این خانواده روشنتر کرد خوشبختانه در این خانواده هرچی خود هاشمی زیرک است و خطرناک بقیه کند ذهن هستند و ... و سوتی های بدی میدهند
  • محمدرضا از همدان ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۲
    0 0
    وقتی مراجع تقلید شیعه دیدار با بهائیان را حرام اعلام می کنند، تو که درک نداری و می گی این کار اسلامی بود خفه!! این اسلام، اسلام آمریکایی ست.
  • ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۲
    0 0
    احسنت به شما که احتیاط می کنید. بله این احتمال وجود دارد ارتباطی در میان باشد اما فقط احتمال است و باید مطمئن شد. نه اینکه مانند رئیس قبلی اطلاعات بگوئیم من مطمئن هستم
  • علی غ ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۲
    0 0
    پس چرا وقتی میخواهند با او برخورد قانونی کنند باباجونش فکر میکند او بچه است و رفته بود ساندویچ بخرد
  • ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۲
    0 0
    فردا هم میره ب همجنس بازا دیدار میکنه حتما اونم مشکل نداره خااااااااااااااااااااااااااککککککککک
  • ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۲
    0 0
    اومد ابروشو درست کنه چشمشم کور کرد امان از چک و.پول که به خاطرش از همه چیز می گذرند ونوکری ودست بوسی می کنند
  • ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۲
    0 0
    اسلامی است؟! باشه خندیدم تو آخرالزمان اسلام زیاد شده اسلام داعش این هم ورژن تازه شونه. بیچاره ها عقده توجه دارن. زمان انقلاب انقلابی شدن بلکه مستر خاطره بشه شاه نشد این عقده توجه بهشون موند. هر چند وقت یکبار واسه دیده شدن یه چشمه حماقت و وقاحت بیرون میریزن
  • ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۲
    0 0
    اینها در حال فرسایشی عمل کردن هستند تا یک آشوب درست کنند دقیقا همان دیکته های انگلیسی.
  • هاتف ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۲
    0 0
    خدا را شکر این ابله گاوچران از کمور نظر نداده در بست نوکر اجنبی است
  • ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۲
    0 0
    شهداء مدافع حرم هم مسلمان هستند و هم ایرانی اینها هم خانواده دارند. از نظر ف.هاشمی اینها شایسته یک دیدار ساده نیستند.
  • حسین ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۲
    0 0
    کسی‌ که با اعضای گروهک بهایی ملاقات و دوستی‌ میکنه و در متنی که نوشته از منافقین حمایت میکنه ، اسم این فرد را چی‌ میخواید بذارید ؟ مگر کم بودن فرزندان و منتسبین مقامات ما که راه غلط را رفتند و عاقبت به شر شدند؟ راه حل اینه که جنایات بهایئت را در رسانه‌‌ها افشا کنیم و یاد آوری کنیم چه مصیبتهایی اینا برای ما آوردند و بعد تبیین کنیم فردی که با اینها دوستی‌ میکنه چه ظلمی در حق کشور و مردم میکنه. بزرگترین دروغ که انگلیسیها در حمایت از بهایئت در bbc عنوان کردند عدم دخالت بهایئت در سیاست هست. خوب این همه مقامات بهایی دربار پهلوی از جمله نخست وزیر اون هویدا چغندر بودند؟
  • نیابت ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۲
    0 0
    شما نباید اسرار موکلت را به اشخاص بدهی ...سن ۵۴ ساله را چرا گفتی وکیل خان
  • ولیبال ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۲
    0 0
    زن منهم اینچنینی برخورد کرد .میگفت من 50 سالم است. بچه نیستم که ، و آری اینچنین بود برادر، زندگی ما هوا رفت.
  • ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۲
    0 0
    فساد بیداد می کنه
  • حمید عسگر ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۲
    0 0
    بسمه تعالی اگر ربطی ندارد وایشان مستقل هست و مستقل عمل میکند چنانچه ایشان محاکمه شود که باید بشود پدرش نباید از موقعیت خود استفاده کندو بر دادگاه و نتایج آن هیچگونه تاثیر نباید داشته باشد وایشان بعنوان یک فرد عادی نه دختر یک مسئول محاکمه ی علنی شود تا درس عبرتی برای دیگر مخالفین نظام باشد
  • اهوازی ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۲
    0 0
    طبق قانون اساسی تفسیر قانون اساسی بر عهده شورای نگهبان است و نه آقای علیزاده طباطبایی وکیل خانواده هاشمی رفسنجانی
  • ناشناس ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۲
    0 0
    کلا"این خانواده پر حاشیه هستن یک روز تهمت دروغ تقلب به نظام می زنند و مامان شون میگه بریزید توی خیابابونها ! یک روز محافظ شون تو نیاوران هفت تیر کشی می کند یک روز پسرشون در قراردادهای نفتی دست درازی می کند و به زندان می رود یک روز دخترشون فتنه درست می کند و به زندان می رود یک روز به شورای نگهبان حمله می کنند ! یک روز پدرشون دم از مذاکره بدون موشک می زند ! یک روز هم دخترشون با جاسوس اسرائیل ملاقات می کند ! امان از اینهمه جنجال آفرینی برای جامعه و کشور !
  • ناشناس ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۲
    0 0
    ان شاءالله قوه قضاییه کسانی را که به بهانه حقوق بشر گرا تحریم به دشمنان میدهند را تحت پیگرد قانونی قرار بدهد .
  • ناشناس ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۲
    0 0
    احسنت احسنت گل گفتی .
  • ناشناس ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۲
    0 0
    ای مرجع قضایی / اقدام انقلابی
  • ناشناس ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۲
    0 0
    چرا باید فرزند کسی که مدعی هستید استوانه !! نظام است با معاندین نظام و جاسوس اسرائیل دیدار داشته باشد ؟!
  • رحیم ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۲
    0 0
    دیدار خانم فکر میکنم که تقصیر احمدی نژاد ودولت او بوده
  • ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۳
    0 0
    چرا هر چیز را به اسلام می بچسبانید حتی اگر نفوذ پدر بزرگوارش ایشان مانع مجازات شود اقدام ایشان مخالف نظام و اسلام است وکیل محترم لطف با اسلام بازی نکنید
  • ۰۱:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۳
    0 0
    دکترای علوم سیاسی داره و نمیدونسته بهاییها کی هستن؟؟!!
  • بی نام ۰۱:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۳
    0 0
    اقای وکیل این شخص به جرم بهایی بودن زندان نیست به جرم جاسوسی برای دشمن زندان است.فائزه دختر ایت ا.. با یه تیر دو نشان زده هم به دیدار جمعی بهایی رفته هم به دیدار یک جاسوس اسراییل .از نظر دینی که تکلیف فائزه روشن است ، وقتی ظهر عاشورا مردم مشغول عزاداری بودند فائزه خ جمهوری داشت ساندویج می خورد.از نظر ملی وقتی بهترین مردان کشور کیلومترها دورتر از وظن برای دفاع از وطن شهید میشوند هم تکلیف فائزه معلوم شد دیدار با جاسوس قاتلین جوانانمان. وا اسلما وا وطنا .یا حجت ابن الحسن امیدمان تویی بیا که ....
  • عابر ۰۱:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۳
    0 0
    محمود علیزاده طباطبایی ساکت شو
  • ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۳
    0 0
    این چنین وکیلی به این خانواده محترم می آید......... می دونند کی را وکیل کنند....
  • ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۳
    0 0
    تبعیض قائل نشید اگه کسی دیگه ای بود اینطور در موردش عمل میشد.
  • رفیعی راد ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۳
    0 0
    جناب آقای علیزاده عزیز....من فکر میکنم اطلاعاتتون در باره بهاییت کم هست....اینکه حقوق اقلیت های مذهبی( پیروان ادیان آسمانی) در قانون اساسی دیده شده و باید رفتاری درست و انسانی با آنها داشت که شکی در آن نیست ..اما بهاییت جزیی از اقلیت های مذهبی نیستند و در زمره فرقه های ضاله محسوب میشوند.اما تعجب من بر این است که شما واقعا فرق اقلیت های مذهبی و فرقه های ضاله را نمیدانید؟؟ خیلی عجیبه.. یعنی هدفتان یکی کردن فرقه ضاله بهاییت با پیروان ادیان آسمانی مثل یهودیت و مسیحیت و کلیمی که بر طبق قانون حقوق شهروندی دارند هست؟ اصلا شما مگر نمیدانید که عمر این فرقه ( نه دین) حداکثر 200 سال هست؟ لابد در همین قانون اساسی که به آن اشاره کردید دیدید که اقلیت های آسمانی نام برده شده اند و اثری از بهاییت در قانون اساسی نیست...
  • بی نام ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۳
    0 0
    فرق بین آدم و شیطان این است که آدم گناه خود را پذیرفت و از خداوند طلب بخشش نمود ولی شیطان نه تنها نافرمانی خود را به گردن نگرفت بلکه کمر به لجاجت با خداوند و دشمنی با آدم و فرزندان آدم بست.
  • ناشناس ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۳
    0 0
    لقمه داده شده به هر فرد در عملکرد ومنش شخصیتی او اثر دارد
  • ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۳
    0 0
    طبق فتوای امام بهایی نجس است....
  • عباس ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۳
    0 0
    شما نظرات موافق خانم هاشمی رادرج نمی کنید.این حرکت بسیارانسانی وقابل احترام است.
  • ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۳
    0 0
    حتما کسانی که این عمل رو انسانی میدونند از بهائیت شناختی ندارند و اگه دارند و دیدار با اونها رو انسانی میدونند باید به حالشون تاسف خورد در مملکت اسلامی یک فرقه بی دین و ضاله نباید مورد حمایت قرار بگیره
  • ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۳
    0 0
    یعنی باور کنیم این خانم دغدغه اسلام رو داره ک به دیدن بهاییان میره
  • ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۴
    0 0
    عجب!! تو خودت اینو فهمیدی یا کسی کمکت کرد؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس