کد خبر 577025
تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۵

نماینده دائمی روسیه در ناتو از کارشکنی های موجود در مسیر بهبود همکاری مسکو با این سازمان خبر داد.

به گزارش مشرق، «آلکساندر گروشکو»  نماینده دائمی روسیه در ناتو عادی شدن روابط کشورش با ناتو را بسیار مایوس کننده برشمرد.

به نوشته خبرگزاری روسی «تاس» نماینده روسیه در ناتو در این زمینه اظهار داشت: «صادقانه می‌گویم که نمی‌دانم طرف‌های گفت‌‌وگو گوی ما وقتی می‌گویند همکاری غیر ممکن است چه مفهومی دارد. ما از نشست امروز متوجه شدیم که از یک سو از ما خواسته شده روابط راهبردی با غرب داشته باشیم اما ناتو می‌گوید که همکاری با روسیه غیر ممکن است.»

بر اساس این گزارش، این نوع اظهار نظر در میان افزایش تنش بین دو طرف به میان آمده است در حالی‌که  گسترش نفوذ ناتو تا مرزهای روسیه نیز موجب خشم این کشور شده است. البته الحاق کریمه به روسیه در مارس 2014  نیز موجب انتقاد آمریکا و ناتو  شده است.

از آن زمان تا کنون، روسیه نیز در اقیانوس منجمد شمالی پایگاه نظامی را تکمیل کرده و نیروهایش را در نزدیکی برخی کشورهای این منطقه مستقر نموده است و در عین حال رزمایش‌های نظامی مرتبی را در نزدیکی کشورهای شمال اروپا چون فنلاند اجرا می‌کند.

هفته گذشته نیز جنگنده‌های رافائل نیروی هوایی انگلیس حین گشت زنی هوایی نزدیک مرز استونی دو «سوخو -27 فلانکر» روسیه همراه با یک هواپیمای تجسسی «ایلوشین -20  Coot-A» این کشور را در شمال استونی شناسایی و رهگیری کردند.

به نوشته روزنامه انگلیسی «تلگراف» هواپیماهای روسی در حال پرواز در مسیرهای بین‌المللی در شمال و غرب مرزهای استونی بودند.

بر اساس این گزارش، جت‌های رافائل نیروهای هوایی انگلیس در هنگام گشت زنی در پست‌های خود در استونی به عنوان بخشی از ماموریت ناتو در منطقه بالتیک موسم به  «Nato Baltic Air Policing» متوجه حضور جنگنده‌ها و هواپیماهای روسی شدند

نشریه یاد شده از عدم تماس جنگنده‌های روسی با برج مراقبت و رد و بدل شدن کدهای شناسایی از سوی خلبانان روسی خبر داد.

 این در حالی است که خلبان سرگروه جنگنده‌های رافائل انگلیس بر آماده بودن هواپیماهای حاضر در گروه خود برای مقابله با هر رویدادی اشاره کرد.

این دومین بار است که جنگنده‌های انگلیس بعد از استقرار در منطقه تحت محافظت ناتو  هواپیماهای روسیه را رهگیری می‌کنند. درست پنج روز پیش نیز جنگنده‌های نیروهای هوایی انگلیس مجبور به واکنش نشان دادن به پروازهای خطرناک جنگنده‌های روسی در آسمان منطقه بالتیک شدند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حمزه ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
    0 0
    آمریکا ادم نیست که بخای باهاش صحبت کنی _____________________________ شما نگاه کنید عین زالو تو خون ایران و روسیه و کره شمالی نفوذ کرده و تا طرف رو از پا درنیاره دست بردار هم نیست و تحریم ها رو ول کن نیست عین پشه ، نابودیش با ظهور امام زمان کلید می خورده و از کد خدایی به طور کامل خلع منصب میشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس