دولت آقای روحانی به کدخدای مؤدب و باهوشش آمریکا، این شیطان اکبر، صد درصد اعتماد کرد و امروز هزینه این اعتماد را ملت ما می‌پردازند.

گروه سیاسی مشرق - با رصد کانال‌های تلگرامی که این روزها بازارشان داغ شده، می‌توان بسیاری از اخبار را سریع‌تر و بدون پرده دریافت کرد. جذابیت و پرمخاطب بودن این اخبار ما را بر آن داشت تا به اخبار رسمی و غیررسمی منتشرشده در این کانال‌ها بپردازیم.

********

گرایش به روحانی در سال 92 اوج ظاهرسازی جریان چپ بود

مهدی محمدی در کانال تلگرامی‌اش می‌نویسد: اصرار خاتمی و هاشمی بر ریاست عارف در مقابل لاریجانی، حاوی درس‌های بسیاری است. قبل از هر چیز، این امر اثبات کننده ماهیت کاملاً تاکتیکی پروژه "میانه روی" جریان چپ در سال‌های اخیر است. چپ، از ۱۳۹۰ به این سو، تحت تأثیر درس‌های آشوبگری در ۸۸، به سمت نوعی ظاهرسازی در تعامل با حاکمیت میل کرد. گرایش به حسن روحانی در ۹۲ اوج این ظاهرسازی بود. اکنون روشن شده همه این‌ها، تاکتیک‌هایی برای بازگشت به حاکمیت و خروج از بحران امنیتی بوده و به محض اینکه این جریان مختصر فرصتی احساس کند، ماهیت رادیکال خود را آشکار می‌کند.

تناقض آماری دولت در بحث فروش نفت و پرداخت یارانه

همه مخالفت‌های هاشمی با امام خمینی/ اصلی‌ترین مقصر برداشته نشدن تحریم‌ها دولت روحانی استسید یاسر جبراییلی در کانال تلگرامی‌اش می‌نویسد: مقامات دولت یازدهم از یک سو می گویند روزانه 2.5 میلیون بشکه نفت و میعانات گازی صادر می‌کنند و از سوی دیگر مدعی‌اند (آقای زنگنه) بخش "قابل توجهی" از درآمد نفتی صرف پرداخت یارانه می‌شود.

قیمت هر بشکه نفت و میعانات گازی ایران در حال حاضر حدود 36 دلار است. این یعنی دولت از این محل ماهانه 2.7 میلیارد دلار درآمد دارد که کمتر از یک سوم آن- و نه بخش قابل توجه آن- به یارانه تخصیص می‌یابد.

این محاسبه به ما می‌گوید این دوستان یا در ادعای خود درباره فروش 2.5 میلیون بشکه نفت و میعانات صادق نیستند و یا این جزع و فزع ها و برگزاری شب عزا برای پرداخت یارانه نمایش است.

برگزاری سه جلسه درباره آسیب‌های اجتماعی در محضر رهبر انقلاب

همه مخالفت‌های هاشمی با امام خمینی/ اصلی‌ترین مقصر برداشته نشدن تحریم‌ها دولت روحانی استمحمدسعید احدیان، مدیر مسئول روزنامه خراسان، در کانال تلگرامی‌اش نوشت: تاکنون سه جلسه بسیار مهم درباره آسیب‌های اجتماعی با حضور روسای قوا و بسیاری از وزرا و مسولین رده بالای کشور در محضر رهبر انقلاب تشکیل شده است البته این جلسات کاملاً عملیاتی است و حالت قرارگاه بررسی و تصمیم گیری‌های عملیاتی دارد که مبتنی بر اقدام و عمل است.

نشریه خط حزب الله برای اولین بار برخی نکات مطرح شده توسط رهبری را در این جلسات منتشر کرده است که البته بنظر می‌رسد گل صحبت‌ها همان تیتر مطلب است و عجب باری دارد این جمله برای هر کس که در این نظام مسوولیتی دارد: "مردم عائله ما هستند"

همة نظرات مخالف هاشمی با امام خمینی

همه مخالفت‌های هاشمی با امام خمینی/ اصلی‌ترین مقصر برداشته نشدن تحریم‌ها دولت روحانی استحمید رسایی در کانال تلگرامی‌اش نوشت: اگر در مواضع چند سال اخیر هاشمی رفسنجانی دقت کرده باشید، وی بارها و با ادبیات مختلف اعلام کرده است:

من به امام گفتم کمی هم به فکر آخرتتان باشید.

من نه فقط در سال 88 برای رهبری انقلاب که در سال 59 هم برای امام (ره) نامه تند بدون سلام و السلام نوشتم.

من بر خلاف نظر امام (ره) موافق اعلام قائم مقامی منتظری بودم.

من بر خلاف امام (ره) مخالف کاندیداتوری شهید بهشتی بودم.

من بر خلاف امام (ره) بعد از فتح خرمشهر، مخالف ادامه جنگ بودم.

من بر خلاف امام (ره) مخالف تسخیر لانه جاسوسی آمریکا بودم.

من بر خلاف امام (ره) مخالف شعار مرگ بر آمریکا بودم.

من بر خلاف امام (ره) مخالف انقلاب فرهنگی در دانشگاه‌ها بودم.

من بر خلاف امام ...

آقای هاشمی لطفاً بفرمایید با این مواضع مخالف امام که کم کم در حال نشت دادنش هستید، چطور خود را همسو با امام و در خط ایشان معرفی می‌کنید؟! وقتی نظرات امام (ره) برای شما تقدسی نداشت، چطور امروز نظرات نوه ایشان برای شما مقدس و عزیز شده؟!

معنای انتظار از نگاه رهبر انقلاب چیست؟

کانال تلگرامی پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار آیت الله خامنه‌ای طرحی را درباره مفهوم انتظار از نگاه رهبر انقلاب منتشر کرده که در ادامه ملاحظه می‌کنید.

همه مخالفت‌های هاشمی با امام خمینی/ اصلی‌ترین مقصر برداشته نشدن تحریم‌ها دولت روحانی است

انتظار به معنای آن است که وجود ظلم و ستم در عالم، چشمهٔ امید را از دل‌های منتظران نمی‌زداید و خاموش نمی‌کند.

عبور از روحانی، چرا و چگونه؟

همه مخالفت‌های هاشمی با امام خمینی/ اصلی‌ترین مقصر برداشته نشدن تحریم‌ها دولت روحانی استدکتر رضا سراج در کانال تلگرامی‌اش نوشت: موضوع عبور از روحانی تدریجاً از محافل درونی و داخلی اصلاح طلبان به رسانه‌ها و جلسات عمومی این جریان در حال تسری و انتقال است. چرایی و چگونگی این موضوع مورد نظر یادداشت است.

چرایی عبور از روحانی

دولت آقای روحانی همه سرنوشت خود را به برجام گره زده است. ترجیح اوباما این است که پرونده برجام به دستور کار دولت بعدی آمریکا تبدیل شود. رفتار آمریکا در دولت بعدی نیز از دو حال خارج نیست؛ زدن زیر میز برجام (جمهوری خواهان) و یا فزون طلبی برجامی در موضوع موشک‌های بالستیک، منطقه ای و حقوق بشر (دموکرات‌ها) این شرایط به معنای خسارت محض در قضیه برجام خواهد بود. با این شرایط حمایت اصلاح طلبان از روحانی چه توجیه و منعتی می‌تواند برای آنان داشته باشد.

ارزیابی اصلاح طلبان از دولت روحانی

اصلاح طلبان به بن بست روحانی در 3 حوزه راهبردی، کارآمدی و رفتاری واقف شده‌اند. آنان عدم اقبال عمومی (5%) به لیست اعتدال را در انتخابات مجلس دهم مشاهده نمودند. اصلاح طلبان کاهش اعتماد عمومی به روحانی را در نظرسنجی‌های اخیر مشاهده می‌کنند و می‌دانند که نخبگان جامعه حاضر به دفاع از کارنامه دولت روحانی در موضوع برجام، اقتصاد و عزت ملی نیستند. اصلاح طلبان به ویژه بعد از انتخابات مجلس دهم به دنبال هویت طلبی و بازگشت به قدرت هستند؛ اما رفتار دو قطبی ساز و رادیکال روحانی را برای روند هویت طلبی و بازگشت به قدرت، مخاطره آمیز می‌دانند.

نتیجه

با این تفاسیر به نظر می‌رسد عبور از روحانی تدریجاً به راهبرد اساسی اصلاح طلبان تبدیل شود. مطرح شدن اسامی افردای همچون جهانگیری، قاضی زاده هاشمی و... می‌تواند ناظر بر همین روند باشد. در این ارتباط انتخابات هیأت رئیسه مجلس دهم بسیار تعیین کننده خواهد بود.

اصلی‌ترین مقصر برداشته نشدن تحریم‌ها دولت روحانی است

سیدیاسر جبراییلی در کانال تلگرامی‌اش درباره بدعهدی‌های آمریکا می‌نویس: اخیراً اظهارات مقامات دولتی درباره عمل نکردن آمریکا به تعهداتش در برجام زیاد شده است و آخرین مورد، سخنان آقای تخت روانچی است. من نمی‌دانم آیا این دولت همچنان ساده لوحانه از آمریکا انتظار دارد که به تعهداتش در برجام عمل کند، یا این اظهارات از روی یک نمایشنامه دیگر خوانده می‌شود! اما یک چیز کاملاً روشن است:

ما در ایام مذاکرات صدها بار چنین روزی را به مذاکره کنندگان هشدار داده و راهکار نیز ارائه کرده بودیم. راهکار ما این بود که چون آمریکا قابل اعتماد نیست، تعهدات طرفین باید گام به گام اجرا شود. یعنی فی المثل در مرحله اول ما تعداد سانتریفیوژها را کاهش دهیم، آن‌ها نیز بخشی از تحریم‌ها را بردارند و این روند، با ارزیابی طرفین از دستاوردها ادامه یابد. اگر در همان گام اول مقامات دولت آقای روحانی اظهارات امروزشان را به زبان می‌آوردند، گام‌های بعدی برداشته نمی‌شد و لااقل خسارت کمتری متوجه کشور می‌شد.

اما دولت آقای روحانی به کدخدای مؤدب و باهوشش آمریکا، این شیطان اکبر، صد درصد اعتماد کرد و امروز هزینه این اعتماد را ملت ما می‌پردازند. آقای "دکتر" ظریف پذیرفت که همه تعهدات ایران را تمام و کمال انجام دهد، بعد نوبت طرف مقابل برسد. همان کسانی که آن روزها در مقابل آن راهکار روشن و منطقی ما، انواع ناسزاها را به منتقدین گفتند، امروز می گویند آمریکا تعهداتش را انجام نمی‌دهد.

به نظر من اصلی‌ترین مقصر انجام نشدن تعهدات آمریکا یعنی برداشته نشدن تحریم‌ها، نه اوباما و کری و دولت و کنگره آمریکا (که این رفتار آن‌ها قابل پیش بینی و پیشگیری بود)، بلکه دولت حسن روحانی است که اولاً از خطوط قرمز نظام عبور کرد و چنین توافقی را پذیرفت؛ ثانیاً به شروط رهبر انقلاب برای اجرای برجام که ضامن عمل آمریکا به تعهداتش بود نیز عمل نکرده و نمی‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
    0 0
    حالا هم با باج های میلیاردی به اروپا و غرب می خواهیم به صورت نمادین چند تحریم را موقتا برداریم خدا خودش رحم کند ولی همیشه ما با امام خود می مانیم یا حسین
  • رسول ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
    0 0
    چه میکشد رهبر ازدست یه عده سر به سجود وآیه خوان و متدین...
  • ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
    0 0
    پس کی الان داره 2 میلیون سیصد هزار دلار نفت میفروشه؟ دوباره خوشی زد زیر دلتون؟
  • ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۲
    0 0
    اصلی ترین عامل برداشته نشدن تحریمها اینه هنوز یه عده دل در گرو لبخند کدخدا دارن و بس

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس