بیش از 350 گروه در سراسر قاره سبز، از اتحادیه اروپا خواستند تا به کمپین جهانی برای تحریم محصولات ساخت اسرائیل بپیوندد.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه اینترنتی پرس تی وی، بیش از 350 گروه در سراسر قاره سبز، از اتحادیه اروپا خواستند تا رژیم صهیونیستی را در قبال موارد نقض حقوق بشر مقصر دانسته و به کمپین جهانی برای تحریم محصولات اسرائیلی بپیوندد.

سازمان‌های حقوق بشر و امداد رسان، گروه‌های حامی کلیسا، اتحادیه‌های تجاری و احزاب سیاسی در سراسر قاره اروپا از جمله فرانسه، آلمان، نروژ و بلژیک از جمله 352 گروهی هستند که این درخواست را امضا کرده‌اند.

این گروه‌ها در نامه خود همچنین اتحادیه اروپا را به دفاع از اشخاص و نهادهای شرکت کننده در کمپین انزوا، خودداری از سرمایه‌گذاری و تحریم اسرائیل موسوم به بی‌دی‌اس فراخواندند.

کمپین بی دی اس از مردم می‌خواهد تا نام خود را به درخواستی که قرار است به منظور حفاظت از حامیان حقوق مردم فلسطین برای کمیسیون حقوق بشر ارسال شود، بیافزایند.

امضاکنندگان این نامه دولت‌های اروپایی را به پیروی از نهادها و سازمان‌های اجتماعی مدنی حامی حقوق بشر در این قاره فراخواندند.

ریا حسن، مسئول کمیته ملی فلسطین برای تحریم اسرائیل در اروپا گفت: به جای کمک به اسرائیل برای سرکوب جنبش بی دی اس، زمان آن است تا اروپا به تعهداتش در قبال قوانین بین المللی عمل کند.

وی همچنین از دولت‌های اروپایی خواست تا اسرائیل را به دلیل نقض قوانین بین المللی مقصر شناخته و به کمپین صلح آمیز بی دی اس بپیوندند.

آنیتا جرسکا، مسئول کمیته هماهنگی میان کمیسیون‌ها و انجمن‌های اروپایی به نفع فلسطین (ECCP) از این حمایت عمومی از کمپین بی دی اس علیه اسرائیل حمایت کرده است.

وی گفت: این که افکار عمومی اروپا به طور فزاینده‌ای بی دی اس را به عنوان اقدامی از آزادی بیان تلقی می کند، نشانه‌ای قوی است. ما به مبارزه با هدف پایان دادن به سیستم نابرابر اسرائیل در سرکوب فلسطینیان ادامه می دهیم.

ناکامی رِژیم اسرائیل در جلوگیری از گسترده شدن کمپین بی دی اس موجب شد تا تل آویو حمله‌ای بی سابقه را علیه این کمپین آغاز کند.

مقام‌های اسرائیلی اخیرا یکی از موسسان کمپین یاد شده را از سفر به خارج منع کردند.

جنبش بین‌المللی انزوا، سرمایه‌زدایی و تحریم علیه اسرائیل در ماه جولای سال 2005 توسط 171 سازمان فلسطینی آغاز شد که خواستار اَشکال مختلف تحریم علیه اسرائیل تا زمان عمل این رژیم به تعهداتش تحت قوانین بین المللی شده بودند.

از آن تاریخ تاکنون هزاران داوطلب در سراسر جهان به این کمپین با هدف ارتقای آرمان مردم فلسطین پیوسته‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس