کد خبر 576504
تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۸

سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ناتو امروز جمعه اعلام کرد که پیش از برگزاری نشست جولای در ورشو، مذاکرات رسمی را با روسیه انجام خواهد داد.

 به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری فرانسه، در حالی که تنش بین روسیه و ناتو به بالاترین سطح پس از پایان جنگ سرد رسیده است، ناتو قصد دارد پیش از برگزاری نشست جولای در شهر ورشو، مذاکرات رسمی را با مسکو انجام دهد.

در ماه آوریل، شورای ناتو و روسیه نخستین نشست را از ژوئن 2014 میلادی برگزار کرد ولی این مذاکرات با اختلافات زیادی بر سر اوکراین و سایر مسائل به پایان رسیده است. البته ینس استولتنبرگ دبیر کل ناتو در آن زمان تاکید کرد که در این نشست تبادل دیدگاه های مفید صورت گرفته است.

وی امروز جمعه نیز در سخنانی تصریح کرد: وزرای خارجه ناتو موافقت خود را با برگزاری نشست دیگر شورای ناتو و روسیه اعلام کرده اند.

وی افزود: توافق کلی بر سر پیام گفتگو و دفاع ، روز گذشته در بین وزرای خارجه ناتو حاصل شد. این توافق به دست آمده است که نشست جدید شورای ناتو و روسیه پیش از برگزاری نشست آتی ناتو در جولای، برگزار شود.

ناتو به بهانه دخالت روسیه در شرق اوکراین و الحاق شبه جزیره کریمه به خاک خود، همه همکاری های خود با مسکو را متوقف کرده است.

ناتو همچنین حضور نظامی خود در شرق اروپا را به شدت گسترش داده که این مساله با مخالفت شدید روسیه روبرو شده است.

لهستان که میزبان نشست آتی ناتو خواهد بود، خواستار اتخاذ موضع سختگیرانه این سازمان در قبال اقدامات روسیه در شرق اروپا شده است. البته برخی کشورهای عضو ناتو نگران آغاز جنگ سرد جدیدی با روسیه هستند و به خصوص آلمان خواستار استفاده از شورای ناتو و روسیه برای گقتگو با مسکو شده است.

روابط روسیه و غرب طی ماه های گذشته به خصوص پس از بحران شرق اوکراین با تنش زیادی روبرو شده است.  آمریکا و سایر کشورهای غربی با طرح این ادعا که روسیه در تحولات شرق اوکراین دست داشته، تحریم های زیادی را علیه مسکو اعمال کرده اند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس